Pagina 5 van 6

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 17:10
door Aking
Geen retourtje?

Dan kun je toch beter gelijk een enkeltje sloper doen? (A)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 17:33
door webguy
Retourtje dan, ook goed.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 03:05
door STF
Aking schreef:Jamaar.... DATKANTOCHHELEMAALNIETMEERZOIN1015?!?!?!
:X
Eigenlijk gek dat het zo per land kan verschillen, hoe ernstig men zoiets vind, in Luxemburg maakt men zich daar totaal niet druk om, o.a. de Z2000 treinstellen die in de jaren 90 geleverd zijn geven onder de 5km/u automatisch de deuren aan beide zijden vrij.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 07:48
door Klaasje
Nu is dat ook weer vrij achterlijk aangezien mat'64 al sinds levering centrale deursluiting en -vergredeling heeft.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 08:32
door deadlock
Klaasje schreef:Nu is dat ook weer vrij achterlijk aangezien mat'64 al sinds levering centrale deursluiting en -vergredeling heeft.
Ja maar die hebben in het geheel geen UIC-5 of UIC-0 nodus. Ok niet echt nodig aangezien ze niet in het buitenland komen.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 12:26
door Daelea
Klaasje schreef:
Thom69 schreef:Het eerste slachtoffer van het geklooi met perronfases op Leiden Centraal dient zich aan: de t12764 was vandaag gespoorwijzigd van 8b naar 9a, blijkbaar was dit niet duidelijk aan de machinist doorgegeven en zag deze het wissel te laat: de voorste bak stond op spoor 10, de middelste twee bakken in de wissels en alleen de laatste deur van de laatste bak stond nog op perron 9a.
Sorry hoor.. Maar als je bij het seinbeeld Groen-knipper denkt rechtdoor te gaan in 80 km/h-gebied dan gaat er toch echt iets fout.
Vandaag, t2247, voorste bak in het wissel op weg van 8a naar 7.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 12:32
door waldo79
Kun je die meldingen niet beter aan de NS doorgeven? Dan kan daar actie op worden ondernomen :idea:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 15:23
door Daelea
Op Leiden Centraal staat altijd wel servicepersoneel op de perrons, ik zag een van hen vandaag kijkend naar de trein druk in haar mobiel of portofoon praten, dus ik denk dat men er al vanaf weet. Een tweetje kan wellicht geen kwaad...

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 19:17
door Mr-W
Gister en vandaag met de kleine busjes van Helmond meegeweest om ze grondig uit te testen.
Lijn 25 zat ik met 4 andere reizigers tot Beek&Donk.Dit keer had ik de buurtbus maar de chipkaart doet het nog steeds niet,dus alweer een gratis rit.

lijn 552 had vandaag het reservebusje 7423 ex Connexxion (buurtbus Oude Wetering) omdat het normale busje schijnbaar wordt bestickerd(weet iemand hier meer van?)

Op de terugweg nam ik lijn 50 naar Hmh en de rit was gratis omdat er geen chipkaart aanwezig was. Verder vertelde de chauffeur dat hij wel eens reizigers moet achterlaten omdat het busje te klein is en dat hij regelmatig de flexroute van 552 rijdt omdat het verkeer vast staat op de Mierloseweg.Bovendien is er vanuit de reizigers van de Automotive Campus vraag naar het bedienen van de haltes Kasteeltraverse en Europaweg.

Verder lijkt het me handig als CTS een Connexxion M3 handheld met Prodata systeem krijgt aangezien gratis reizen meer regel dan uitzondering vormt op lijn 25/50 omdat ze veel busjes door elkaar heen gebruiken en er maar 1 beschikt over een niet werkende cico -o-

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 19:54
door VIRM
Vanochtend de s4700 van 07:43 uit Zaandam richting Amsterdam. Na de Hemtunnel minderden we vaart en gingen even roestrijden: wisseltje naar rechts en meteen weer naar links. Dat je gaat roestrijden is één ding, maar waarom midden in de spits met een trein die volgens mij standaard met 1-3 minuten vertraging rijdt?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 20:16
door Daniel
De t1763 werd vanmiddag op Utrecht een minuut of vijf opgehouden, volgens omroep omdat er nog een goederentrein voor ons langs moest. Nou zit ik net even op sporenplan te kijken, blijken er helemaal geen conflicterende rijwegen van 12 richting Amsterdam of Rotterdam ('t was een ertstrein zo te zien die over 12 langs kwam, dan zijn dat toch wel de te verwachten richtingen) i.c.m. van 11 naar Amersfoort te zijn.
Enige wat nog geconflicteerd kan hebben is de binnenkomst van de s8800 naar spoor 9, maargoed, die trein kon toch nog niet binnenkomen want die moet de rijweg van die goederentrein kruisen. Al met al wat apart :P

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 22:41
door Suus
Mr-W schreef:lijn 552 had vandaag het reservebusje 7423 ex Connexxion (buurtbus Oude Wetering) omdat het normale busje schijnbaar wordt bestickerd(weet iemand hier meer van?)
Ook echt de buurtbus uit Roelofarendsveen _O-

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 22:48
door Mr-W
Bee schreef:
Mr-W schreef:lijn 552 had vandaag het reservebusje 7423 ex Connexxion (buurtbus Oude Wetering) omdat het normale busje schijnbaar wordt bestickerd(weet iemand hier meer van?)
Ook echt de buurtbus uit Roelofarendsveen _O-
Hij is helaas wel al wit met 2 hermesstickers -o-
Afbeelding
Maar het oude rode Veolia achtige interieur zit er nog in :)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 06:34
door MdJ
Materieel voor de t7922 kwam van de 7909 af, in plaats vanaf het opstelterrein/Hgl. Daardoor stond de kachel al heerlijk aan, in plaats van net voorbij Almelo :)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 13:19
door marvinkok
De mouse-over geeft hem als Es-Nvd ipv Es-Zl...

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 13:21
door waldo79
Even aan Daniel doorgeven. ..is verouderd.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 14:34
door Etienne
Sinds een uurtje of 12 is er een computerstoring bij de verkeersleiding in Utrecht, waardoor alle seinen en diesels niet bediend kunnen worden.

Ik kwam zelf om +-13:40 aan te Utrecht Centraal, waar op spoor 9a een losse ICM4 stond. Volgens personeel zou deze naar Den Haag gaan, maar volgens de omroep naar Amersfoort/Leeuwarden. Alle reizigers voor het westen werd gemeld dat zij het beste naar sp. 19a konden voor een Sprinter richting Gouda/Den Haag, die natuurlijk al bomvol stond. Om 14:05 kwam de omroep dat deze evenmin niet zou rijden.

Ik ging zelf met een klasgenoot maar naar de Jaarbeurszijde en ben nu onderweg met Qliner 387 naar Gorinchem.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 16:27
door waldo79
diesels
wissels (A)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:12
door regenmaker
waldo79 schreef:wissels (A)
Ik dacht al huh diesels, sinds wanneer worden die bediend vanuit verkeersleiding. Volgens mij bedoelt die wissels. :Y

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:31
door webguy
Ik kijk tegenwoordig bijna uit over de stationshal in Utrecht, maar het was lang een troepje. 4 uur na men weer ging rijden zijn de s3100 en s800 nog steeds opgeheven...

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:50
door Aking
STF schreef:
Aking schreef:Jamaar.... DATKANTOCHHELEMAALNIETMEERZOIN1015?!?!?!
:X
Eigenlijk gek dat het zo per land kan verschillen, hoe ernstig men zoiets vind, in Luxemburg maakt men zich daar totaal niet druk om, o.a. de Z2000 treinstellen die in de jaren 90 geleverd zijn geven onder de 5km/u automatisch de deuren aan beide zijden vrij.

Richting de Balkan (Hongarije, Servië en noem maar op) rijdt nog meer dan genoeg materieel waarbij niet eens centrale deursluiting aanwezig is, en als het wel aanwezig is, is het maar de vraag of het werkt. Als het tijd is vertrekt een trein, en als er een deur open blijft staan trek je hem dicht of blijf je er uit de buurt als je niet naar buiten wilt lazeren...

Maarja, daar is het ook de normaalste zaak van de wereld om voor of achter de trein langs naar de andere kant te lopen, want daar zitten tenslotte ook gewoon deuren waar je doorheen kunt :Y


Dingen die hier, helaas, al lang niet meer kunnen. Dan moeten demense zelf nadenken, en dat heeft vadertje staat niet zo graag, die bepalen namelijk wel voor jou wat goed en fout is en wat veilig en gevaarlijk is -o-

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:51
door Geert
Nou ja, en omdat het in het verleden wel eens misgegaan is natuurlijk.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:56
door Aking
Dus moeten we de hele wereld maar afschaffen? Want met bijna alles is wel eens wat misgegaan... :roll:

Je kunt ook ZELF nadenken dat je bepaalde dingen misschien beter niet kunt doen, omdat die dingen wel eens nare gevolgen kunnen hebben. Maar we gaan steeds meer naar een wereld toe waar alles waar NIET bij staat dat het niet mag/kan, gewoon veilig is. Anders had het er wel bij gestaan toch? :X

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 13:31
door VIRM
Afgelopen donderdag nog een hele positieve omroepervaring. Ik had vanaf Schiphol de trein van 07:57 naar Den Haag Centraal. De HC is riep bij zowel Leiden als eindpunt Den Haag Centraal de uitstapzijde om. Top! *O* NS, lezen je mee? Invoeren die handel! :)

Gisteravond een 'omdat het kan'-reis gemaakt met Bee. Vanuit Diemen Zuid de vervangende busdienst naar Schiphol uitgeprobeerd. En het was stervensdruk *kuch kuch*. In Diemen Zuid kregen we onze privé touringcar (wij waren echt de twee enige passagiers) en het ritje naar Schiphol hebben we in iets meer dan 15 minuten gedaan. Daar aangekomen liepen we naar spoor 3, in de verwachting de s3300 van 21:40 te nemen. Gelukkig was ik wel scherp (beetje een missertje van je, Bee :P), aangezien de omroep meldde dat de s3300 van 21:10 (met +13) klaar stond op spoor 2. Na wat gezwaai van Bee werd er op ons gewacht. :) De HC wist overigens ook niet waarom de s3300 op spoor 2 stond. Maar goed, door de winterse omstandigheden was die serie sowieso de hele dag van slag.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 23:28
door VIRM
VErtragingkjes kunnen altijd optreden. Maar de t3325 heeft wel erg vaak de neiging om met +5/6 te rijden. Zo liep vanochtend weer mijn overstap op de s700 op Schiphol in de soep... :(