In Rotterdam deed het vertrekkende treinen-bord het vanavond niet. Handig met alle verstoringen en werkzaamheden...
Denk eerder dat dat te maken heeft gehad met het keren in Delft: de s5100 keert daar op spoor 2 en de s2200 op spoor 3. Echter komt de s2200 om .26 .56 binnen en moet de s5100 om .27 .57 vertrekken, da's een beetje erg krappe kruising dus.mb90 schreef:- Opvallend veel s5100-tjes reden met vertraging rond. Het lijkt me niet dat dit komt door het ongeluk in Gouda, want de 5100 komt daar niet in de buurt.
Had hem (of zijn er meerdere?) afgelopen week al vaker gezien. Ziet er wel leuk uit idd :)Trein-O-Fiel schreef:Arriva GTW 236 heeft als reclamestel voor Groningen tegenwoordig historische Groningse afbeeldingen (met toelichtende beschrijving) op de ruiten.De afbeeldingen zijn gelukkig wel doorzichtig, dus de passagiers kunnen nog enigszins naar buiten kijken. Zowel van binnen als buiten ziet het er mooi uit! :D
EDIT: zie ook http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=1464
*zucht* Vandaag ook weer: trein t2169 met een losse VI (8742). Een ander zesje werd te Asd afgekoppeld. Zeker gezien het niet rijden van de Benelux via Schiphol extra zuur. Ook nu werden er in totaal weer enkele tientallen, zo niet een stuk of honderd, reizigers achtergelaten. Het begint de dagelijkse reizigers nu wel erg op te vallen... :(Chauf21 schreef:Trein t2120 vanochtend ook weer met een losse VIRM-VI. Het lijkt wel alsof er de laatste tijd steeds vaker losse VIRM's voorgereden worden. In ieder geval is het mij de laatste tijd wel duidelijk geworden dat het aatal wachtende reizigers simpelweg niet in een losse VIRM past!
Mensen die van Schiphol naar Brabant of Zeeland reizen, maken veelal óf gebruik van de s2100 of de Benelux. Als de Benelux dus niet rijdt, zullen die mensen -noodgedwongen- een half uur later moeten reizen (3x overstappen in de avondspits is niet aan te raden).Reiziger Ddrs schreef:Je opmerking over de benelux snap ik trouwens niet helemaal, want de t2169 is er juist eentje die niet vlak achter een benelux aan zit normaalgesproken. De t2167, die ik vanavond had, zit normaal wel vlak achter de BNL op Amsterdam C. en Schiphol en reed juist mooi op sterkte met 10 bakken. Daar kwamen ook opvallend veel toeristen met koffers uit die nog verder moesten overstappen, terwijl dat normaal wel meevalt in die trein.
Op zondag? ;-)Jurjen schreef:Gisteren trouwens de stopper van 4:55 gepakt
Volgens de reisplanner het enige alternatief: Shl->Ledn, Ledn->Rtd, Rtd->Rsd, Rsd->Zeeland (of Etten-Leur).Reiziger Ddrs schreef:Een verbinding met drie keer overstappen kan ik zogauw niet op komen. Voor reizigers naar de Zeeuwse stoptreinstations zijn het er in ieder geval maar twee als je van Schiphol naar Bijlmer reist, daar de Benelux neemt en in Roosendaal weer overstapt.
Eh, vanmorgen dus. Heb in de tussentijd nog even bijgeslapen, dan krijg je dat... ;-)Wubbo schreef:Op zondag? ;-)Jurjen schreef:Gisteren trouwens de stopper van 4:55 gepakt
Aah, ik zie het probleem nu ook... je hebt op Bijlmer Arena een overstap van 1 minuut van s3500 -> s9200. Daardoor krijg je op die route ook nog een overstap op Amsterdam Zuid erbij en heb je al meer vertraging dan als je op de volgende s2100 wacht.Chauf21 schreef:Volgens de reisplanner het enige alternatief: Shl->Ledn, Ledn-> Rtd, Rtd->Rsd, Rsd->Zeeland (of Etten-Leur).
Hmm, nu ik even terugdenk heb ik vorige week inderdaad alleen omroepberichten gehoord dat er minder stoptreinen tussen Den Haag HS en Rotterdam C. reden. Over de omleiding voor de Benelux, die eigenlijk alleen voor reizigers vanaf Schiphol grote gevolgen heeft, heb ik niks gehoord.Het zal mij niets verbazen als de gemiddelde reiziger niet eens weet had van de werkzaamheden (ik wist ook nergens van), laat staan onlogische omreisroutes (want dat is Bijlmer) gaat bedenken als hij of zij flink aan het balen is als blijkt dat er geen Benelux rijdt. Op mogelijke individuele alternatieven ga ik niet in; de algemene stemming in de trein waarin ik zat was gelaten, maar niet positief te noemen ;)
Dan vraag ik me af waarom die 9200 eigenlijk op Bijlmer stopt, als reizigers vanaf Schiphol (ik dacht dat die stop daarvoor was) er nieteens iets aan hebben.Reiziger Ddrs schreef:Aah, ik zie het probleem nu ook... je hebt op Bijlmer Arena een overstap van 1 minuut van s3500 -> s9200.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten