OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ah, dan was jij waarschijnlijk een van de drie inzittenden toen ik de Fyra zag passeren vanuit de s2100 vanmiddag (15:50 vlakbij Nieuw Vennep)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
En de andere 2 treinmanagers... (flauwe grap)
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Zondag zal de s1000 wel volzitten, want dan rijdt de s9200 niet tussen Rtd en Asd (en de 1000 extra zonder toeslag)
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
De laatste tijd heb ik weinig gelezen/gehoord over mislukte aansluiten in Amersfoort. Nou vanavond kunnen we weer een gevalletje melden.
Ik was lekker met de 1666 richting Amersfoort vanuit Deventer, ik moest naar Den Haag voor een nieuwjaarsborrel. Vervolgens stonden we even voor Amersfoort voor het rode sein. Zo gezegdm zo gegaan. We staan bijna helemaal stil op Amersfoort, de 566 naar Den Haag staat er nog, maaarrrrrrrr...Op het moment dat we dus bijna stilstonden zag ik: de deuren van de IC naar Den Haag gaan dicht!!!.
Ik zette mijn eerste stap op het perron, de IC naar Den Haag vertrekt! Gevolg: Grote groep geirriteerde mensen(en terecht) boos. De perronchefs waren weer de pineut en namen contact op met de 566. Ook de perronchefs waren geirriteerd naar het personeel van de t566. Dom van het personeel van trein 566, gezien de winterdienst tussen amersfoort en utrecht en de koude perrons.
De warme rookzuilen deden het erg goed maarja er stonden daar ook veel mensen.......Afijn. Uiteindelijk niet naar de borrel gegaan (door de vertraging niet meer de moeite geweest om erheen te gaan want moest ook nog terug). Nog wel enkele treinritten gedaan
Van Den haag Cs naar HS gegaan met de t1981. Van HS naar Schiphol met de IC Brussel-Amsterdam(+5). Het blijft een heerlijke trein om erin te zitten. Op dit moment is die trein mits die op tijd rijd een goed alternatief voor de HSL. Heerlijk om met 160 km per uur door Leiden Centraal te gaan! 21:51 op Schiphol, nog ff rond gelopen. Ik vind Schiphol qua voorzieningen een van de beste stations van Nederland. Toen met VIRM!! als t783 richting Groningen, maar werd in Amersfoort vervangen door het normale ICM. Toen ben ik uitgestapt en weer richting Deventer gegaan
Ik was lekker met de 1666 richting Amersfoort vanuit Deventer, ik moest naar Den Haag voor een nieuwjaarsborrel. Vervolgens stonden we even voor Amersfoort voor het rode sein. Zo gezegdm zo gegaan. We staan bijna helemaal stil op Amersfoort, de 566 naar Den Haag staat er nog, maaarrrrrrrr...Op het moment dat we dus bijna stilstonden zag ik: de deuren van de IC naar Den Haag gaan dicht!!!.
Ik zette mijn eerste stap op het perron, de IC naar Den Haag vertrekt! Gevolg: Grote groep geirriteerde mensen(en terecht) boos. De perronchefs waren weer de pineut en namen contact op met de 566. Ook de perronchefs waren geirriteerd naar het personeel van de t566. Dom van het personeel van trein 566, gezien de winterdienst tussen amersfoort en utrecht en de koude perrons.
De warme rookzuilen deden het erg goed maarja er stonden daar ook veel mensen.......Afijn. Uiteindelijk niet naar de borrel gegaan (door de vertraging niet meer de moeite geweest om erheen te gaan want moest ook nog terug). Nog wel enkele treinritten gedaan
Van Den haag Cs naar HS gegaan met de t1981. Van HS naar Schiphol met de IC Brussel-Amsterdam(+5). Het blijft een heerlijke trein om erin te zitten. Op dit moment is die trein mits die op tijd rijd een goed alternatief voor de HSL. Heerlijk om met 160 km per uur door Leiden Centraal te gaan! 21:51 op Schiphol, nog ff rond gelopen. Ik vind Schiphol qua voorzieningen een van de beste stations van Nederland. Toen met VIRM!! als t783 richting Groningen, maar werd in Amersfoort vervangen door het normale ICM. Toen ben ik uitgestapt en weer richting Deventer gegaan
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
De Benelux gaat "gewoon" met 140 door Leiden Centraal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ik zag ze gisterenochtend tussen 11/12 en 13/14 in de tunnel staan zelfs :)!Daantje schreef:Op Rotterdam Centraal kon je vanmorgen ook gratis koffie halen, zowel bij de Kiosk, AH to go, Broodzaak als bij de mobiele, selfservice koffiekarretjes in de stationshal. Werd gretig gebruik van gemaakt. Verder viel het me op dat het oude stationsgebouw aan de Blijdorpzijde nu omringt is door houten schotten.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Het heeft me vanmiddag een kleine 5 minuten gekost om in Maastricht Randwyck een kaartje te kopen. Het aanraakscherm reageerde niet goed (ik heb een paar keer flink moeten duwen voordat er iets gebeurde).
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ik heb vandaag ook weer een ritje gemaakt in de GTW van Veolia. Ik ging naar me ouders toe. Alleen de uitschuiftreden werden niet uitgeschoven op de stations. Waarschijnlijk vast gevroren of zo.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Of een voorzorgsmaatregel? Hier werden de meeste linten voorzien van een vuilniszak over de koppelingen, maar na een slagje Ah was er van de vuilniszakken niet veel meer over .
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
In treinstel 2971 als stoptrein vanaf Hoofddorp naar Enkhuizen deed de verwarming het niet. Ik zag mijn eigen adem in wolkjes uit mijn mond vandaan komen. Zal me niets verbazen als het tegen het vriespunt was in die trein.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Even bellen met het 0800-storingsnummer dat op de automaat staat. Meestal wordt het dan snel opgelost :)Marc schreef:Het heeft me vanmiddag een kleine 5 minuten gekost om in Maastricht Randwyck een kaartje te kopen. Het aanraakscherm reageerde niet goed (ik heb een paar keer flink moeten duwen voordat er iets gebeurde).
Overigens, de koffie+thee+erwtensoep van NS smaakte prima vandaag in Utrecht en in Den Haag :pos:. Alleen dat omroepbericht: "...personeel en managers van NS staan voor u klaar". Managers zijn geen medewerkers en moeten extra benadrukt worden? :neg:
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
In Rotterdam stonden ze enkel met koffie en thee omdat er treinen uitvielen.Geert schreef:Even bellen met het 0800-storingsnummer dat op de automaat staat. Meestal wordt het dan snel opgelost :)Marc schreef:Het heeft me vanmiddag een kleine 5 minuten gekost om in Maastricht Randwyck een kaartje te kopen. Het aanraakscherm reageerde niet goed (ik heb een paar keer flink moeten duwen voordat er iets gebeurde).
Overigens, de koffie+thee+erwtensoep van NS smaakte prima vandaag in Utrecht en in Den Haag :pos:. Alleen dat omroepbericht: "...personeel en managers van NS staan voor u klaar". Managers zijn geen medewerkers en moeten extra benadrukt worden? :neg:
Even goed was ik daar heel blij mee.
-
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
s3600 rijdt vandaag tussen Bd en Tb ook al stoptrein, want de s13600 rijdt niet meer...
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Mooi zo. Want die gratis koffie zorgde er voor dat ik op Utrecht Centraal ongeveer continu een medewerker kwijt was om bekertjes, koffiebonen, thee, suiker en bovenal: melk bij te vullen. Een van onze apparaten was stuk, maar daar is op vrijdagavond nog een monteur voor geregeld zodat 'ie het zaterdagochtend weer deed. De rest van de dag heeft er haast onafgebroken een rij voor de twee automaten gestaan. Tussen 8 en 17 uur is er zo'n 40 liter melk voor de cappuccino en koffie verkeerd doorheen gegaan, alleen al bij AH. :')Geert schreef:Overigens, de koffie+thee+erwtensoep van NS smaakte prima vandaag in Utrecht en in Den Haag :pos:.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Oh, ik had koffie van de Kiosk trouwens.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Hehe, dat zullen er ook vast wel genoeg gehad hebben. Mooiste blijf ik toch de Railcatering in de stationshal vinden. Lekkerste is dan weer een ander verhaal. ;)Geert schreef:Oh, ik had koffie van de Kiosk trouwens.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
In Rtd stonden ze met een soort geimproviseerd marktkraampje in de reizigerstunnel met koffie en thee vandaag. Het zag er een beetje uit als een soort daklozenopvang, maar het gebaar werdt heel erg op prijs gesteld.
In Asd liepen vanmiddag de t9248 en de t2159 een vertraging op van +7 en +5 omdat ze niet konden vertrekken vanwege een manke zwaan die in spoor 11a neerkwam en daarna rondfladderde in en tussen de sporen 10a t/m 14a. Een PLP-er was al het spoor ingegaan om de zwaan opnieuw de lucht in te krijgen, toen dat niet lukte kwam een legertje Servicemedewerkers en KLPD-ers om het beest het spoor uit te krijgen. Na een tijdje hannessen en heen en weer rennen lukte het hem op het perron te krijgen en konden we vertrekken.
Wat wel vervelend was, was dat er op Shl ook nog eens leeg materieel van de s3500 voor ons uitgestuurd werdt, wat voor nog meer vertraging zorgde. Leegmat voorrang geven boven een reizigerstrein vind ik niet kunnen, zeker niet als de reizigerstrein ook nog eens vertraging heeft. Maar het zal wel te maken hebben met de drukte rondom Hfdo, waar ook wel weer wat voor te zeggen valt omdat er maar weinig voor nodig is om daar de boel in de war te sturen.
Bijzonder: t2179 bestond uit ICMm m4066, wat in die trein prima paste maar in de eerdere treinen vandaag wel knus zal zijn geweest. Ben benieuwd wat de uitgedunde 'winter'dienst in combinatie met de plotselinge werkzaamheden bij Dta voor dienst gaat opleveren morgen...
In Asd liepen vanmiddag de t9248 en de t2159 een vertraging op van +7 en +5 omdat ze niet konden vertrekken vanwege een manke zwaan die in spoor 11a neerkwam en daarna rondfladderde in en tussen de sporen 10a t/m 14a. Een PLP-er was al het spoor ingegaan om de zwaan opnieuw de lucht in te krijgen, toen dat niet lukte kwam een legertje Servicemedewerkers en KLPD-ers om het beest het spoor uit te krijgen. Na een tijdje hannessen en heen en weer rennen lukte het hem op het perron te krijgen en konden we vertrekken.
Wat wel vervelend was, was dat er op Shl ook nog eens leeg materieel van de s3500 voor ons uitgestuurd werdt, wat voor nog meer vertraging zorgde. Leegmat voorrang geven boven een reizigerstrein vind ik niet kunnen, zeker niet als de reizigerstrein ook nog eens vertraging heeft. Maar het zal wel te maken hebben met de drukte rondom Hfdo, waar ook wel weer wat voor te zeggen valt omdat er maar weinig voor nodig is om daar de boel in de war te sturen.
Bijzonder: t2179 bestond uit ICMm m4066, wat in die trein prima paste maar in de eerdere treinen vandaag wel knus zal zijn geweest. Ben benieuwd wat de uitgedunde 'winter'dienst in combinatie met de plotselinge werkzaamheden bij Dta voor dienst gaat opleveren morgen...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Net terug uit Hilversum met int t145 richting die poolse stad in Deventer aangekomen (en reed op tijd).
Kwamen die lui van reizigersonderzoek weer langs met de vrolijke mededeling ""damens en heren ov reizigersonderzoek wilt u uw plaatsbewijs gereed houden". Tja de meeeste mensen begrepen het niet helemaal, aangezien bijna de hele coupe uit buitenlanders bestond
Kwamen die lui van reizigersonderzoek weer langs met de vrolijke mededeling ""damens en heren ov reizigersonderzoek wilt u uw plaatsbewijs gereed houden". Tja de meeeste mensen begrepen het niet helemaal, aangezien bijna de hele coupe uit buitenlanders bestond
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Gisteravond rond 23u werd ik ineens door een vriend opgebeld om naar het café te gaan, in Winterswijk. Ik zat thuis, maar omdat ik vandaag toch in Winterswijk moest zijn besloot ik te gaan en ben als een malle over glibberwegen naar het station gefietst. In de trein werd ik gecontroleerd. Ik liet eerst mijn sovc zien, en nog voor ik mijn gewone kortingstreinkaartje kon pakken zei de conducteur 'ja, is goed' en liep door.. Geweldig, zo'n fraudegevoelige kaart! (even off-topic, ik zit nu in het scoutinggebouwtje waar ik nog wel eens bivakkeer, best gek om nu een bericht hier te schrijven op mijn telefoon, doe ik normaal nooit :D )
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Leuk he, mobiel zijn ;)!
Ja, het zag er gisteren wel erg als een marktkraampje uit op Rtd wat betreft de koffie en thee.
Ik heb eigenlijk nog niet eens koffie, thee of snert op. Misschien ook omdat ik niet zo super dol op snert ben .
Ja, het zag er gisteren wel erg als een marktkraampje uit op Rtd wat betreft de koffie en thee.
Ik heb eigenlijk nog niet eens koffie, thee of snert op. Misschien ook omdat ik niet zo super dol op snert ben .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Zojuist via storingen vernomen dat er brand is in de trein van Beilen naar Assen.
Hopelijk geen gewonden. Einde: tusen 2 en 3 uur.
Hopelijk geen gewonden. Einde: tusen 2 en 3 uur.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
@Justin: Ze noemen het niet voor niks snert.
Ondanks de werkzaamheden geen chaotische taferelen vandaag. Ook niet toen net na het aflopen van die werkzaamheden (18:00 uur) iemand zich voor de trein gooide bij Rtn, want de reizigers Rtd-Ut en verder konden nu tenminste omreizen via Gv-Gvc (voor Ut) of via Shl (Amf e.v.). Volgens een collega was degene die het niet meer zag zitten misschien wel zo attent geweest om van tevoren op ns.nl te kijken.
Vandaag op Shl weer hetzelfde liedje: Zelfde plaats, zelfde tijd, andere dag. Ik kom met een vertraagde s2100 binnen op Shl omdat ik eerst bij Asra op een passerende, vertraagde s3500 had staan wachten, laten ze die weer leeg voor ons vertrekken naar Hfdo. De trdl reageerde bijna verbaasd op mijn waarom-vraag.
Het was trouwens zoiezo aanpoten want ik had een VIRM 1 IV met een uitgeschakelde tractieinstallatie, dan hou je nog maar 1 installatie over dus op snelheid komen duurt een eeuwigheid. De 140 haal je alleen op echt lange stukken (zoals Shl-Ledn en dan pas vlak voor Ledn). Heldere geesten bij Nedtrain hebben bedacht dat van alle VIRM-1 stellen tot nader order 1 tractieinstallatie preventief moet worden uitgeschakeld vanwege het winterweer. Dus reis je met een los stel serie 8600 of 9400, kijk dan niet raar op als je trein vertraagd is en sloom op gang komt.
En vanav laat weer iets raars: Bij Rlb loop ik voor een rood sein met de s2100 ri. Rtd. De s5100 vertrekt van het binnenspoor op Rlb en steekt over naar het buitenspoor. Vervolgens krijgen wij veilig en steken we over van het buitenspoor naar het binnenspoor.
Ondanks de werkzaamheden geen chaotische taferelen vandaag. Ook niet toen net na het aflopen van die werkzaamheden (18:00 uur) iemand zich voor de trein gooide bij Rtn, want de reizigers Rtd-Ut en verder konden nu tenminste omreizen via Gv-Gvc (voor Ut) of via Shl (Amf e.v.). Volgens een collega was degene die het niet meer zag zitten misschien wel zo attent geweest om van tevoren op ns.nl te kijken.
Vandaag op Shl weer hetzelfde liedje: Zelfde plaats, zelfde tijd, andere dag. Ik kom met een vertraagde s2100 binnen op Shl omdat ik eerst bij Asra op een passerende, vertraagde s3500 had staan wachten, laten ze die weer leeg voor ons vertrekken naar Hfdo. De trdl reageerde bijna verbaasd op mijn waarom-vraag.
Het was trouwens zoiezo aanpoten want ik had een VIRM 1 IV met een uitgeschakelde tractieinstallatie, dan hou je nog maar 1 installatie over dus op snelheid komen duurt een eeuwigheid. De 140 haal je alleen op echt lange stukken (zoals Shl-Ledn en dan pas vlak voor Ledn). Heldere geesten bij Nedtrain hebben bedacht dat van alle VIRM-1 stellen tot nader order 1 tractieinstallatie preventief moet worden uitgeschakeld vanwege het winterweer. Dus reis je met een los stel serie 8600 of 9400, kijk dan niet raar op als je trein vertraagd is en sloom op gang komt.
En vanav laat weer iets raars: Bij Rlb loop ik voor een rood sein met de s2100 ri. Rtd. De s5100 vertrekt van het binnenspoor op Rlb en steekt over naar het buitenspoor. Vervolgens krijgen wij veilig en steken we over van het buitenspoor naar het binnenspoor.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Oude tijden herleven vandaag: trein t824 vertrok vanuit Maastricht met ICRm.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Bee meldt 3xV in de s3100, zojuist vertrokken vanaf Shl.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
2x plan V als vervanging voor de ICE naar Emmerich, planmatige vertrektijd 12.34 Amsterdam Centraal...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten