Pagina 5 van 8

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: za 22 mar 2008, 18:41
door Sebastiaan
Vandaag waren er werkzaamheden tussen Baarn / Amersfoort - Utrecht Overvecht waardoor er bussen reden. Vanaf Baarn nam ik plaats in de stopbus, deze stopte niet in Soestdijk en Soest maar reed een keer door naar Soest Zuid. Dit was ook het station waar de bus eindigde. Daar vervolgens moeten wachten op de volgende bus... wat gelukkig een oude lijn-bus was.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: za 22 mar 2008, 19:25
door Dubbele P
[mod2]Berichten over CTA-rariteiten versplaatst naar hier.[/mod2]

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 11:04
door Mark
Vrijdag in de 1500 naar Amsterdam:

Dames en heren over enkele ogenblikken station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Helaas komen wij aan met een vertraging van 6 minuten, doordat er bij Diemen een overweg in de storing lag. Helaas heeft ProRail uiteraard nog niets aan deze storing gedaan, dus ProRail, hartelijk bedankt voor deze vertraging. Station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein.

:mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 22:47
door Justin
Zaterdagochtend stond stel 4238 op Utrecht klaar om naar Enschede te gaan... de koersrollen gaven aan:
1: Vlissingen
2: Tiel
3: Beverwijk
4: Beverwijk

Per bak naar alle richtingen behalve Enschede dan maar :lol: :mrgreen: ?

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 23:05
door Mark
Ik zag vrijdag nog een SGM-II in Alphen a/d Rijn met de voorste koersrol op Gouda en de achterste op Heeze... en we gingen naar Leiden Centraal :D

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 23:19
door Sebastiaan
Justin schreef:Zaterdagochtend stond stel 4238 op Utrecht klaar om naar Enschede te gaan... de koersrollen gaven aan:
3: Beverwijk
4: Beverwijk
Is Beverwijk de laatste bestemming op die rol ofzo ? Het viel me vandaag en ook eerder al op, dat er wel heel veel ICM's naar Beverwijk gaan :P

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 23:27
door Meltrain
Nee, het is juist de eerste bestemming. :P
Alle koersrollen moeten na elkaar doordraaien, maar als er ergens storing zit, draait de rest automatisch op 'Beverwijk'.
Althans: zo heb ik het me laten vertellen 'op het andere forum'. :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 11:01
door Daan
Klopt, als ��één van de rollen in storing ligt, komt de rest niet verder dan Beverwijk. En dat heeft er mee te maken dat alle rollen op elkaar wachten, en pas verder draaien als ze allemaal dezelfde bestemming tonen.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 20:17
door Daniel
Lekker zooitje in Dordt vanmiddag... de benelux van 15.09 uur naar Brussel Zuid had +10, waardoor de extra IC naar Bergen op Zoom van 15.17 uur als eerste op spoor 4 binnenkwam.
Op de CTA's stond echter nog de internationale trein en de koersdisplays van de trein toonden "Dordrecht". Uiteindelijk riep de HC maar even langs de trein dat het de IC naar Roosendaal en Bergen op Zoom was...

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:42
door air-bus
Ik zat vanavond in stelletje 4444 en het viel me op dat ��één van de twee middelste bakken is omgetoverd naar tweede klas. zag nog wel enkele wandcontactdozen en er hingen nog wat rode wandbekleding tussen de ramen, maar waarom hebben dit weer terug gezet?!

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:49
door Caspar
Ik heb mijn rondje vandaag afgesloten vanuit Brussel Zuid met de Benelux die bij vertrek al +10 had. Onderweg werd een extra stop gemaakt in Vilvoorde, en brak er een ruit in Antwerpen Berchem. Ook kon er door de brand op Antwerpen Centraal daar niet gestopt worden. Het leverde +40 op.
Ik had wel medelijden met de (franstalige) conducteur die zijn best deed met de omroep:

http://s163.photobucket.com/albums/t291 ... enelux.flv

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 21:51
door Daan
air-bus schreef:Ik zat vanavond in stelletje 4444 en het viel me op dat ��één van de twee middelste bakken is omgetoverd naar tweede klas. zag nog wel enkele wandcontactdozen en er hingen nog wat rode wandbekleding tussen de ramen, maar waarom hebben dit weer terug gezet?!
Simpel: de 4444 is geen bijzonder stel meer, en dus weer omgebouwd naar een normale ICM-IV.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 23:20
door Cookie
De trein Nieuweschans-Groningen reed vanavond met een GTW-2/6, hetgeen proppen betekende met veel terugkerende studenten :evil: .

Vanavond vond men het ook nodig om bij de trein Zwolle-Nijmegen (V 21.20 Zl) te Zutphen 1 van de 2 stelletjes Plan V af te trappen. Gevolg was dat er mensen moesten staan, voordeel was wel dat ik Zp-Ah eerste klas mocht afleggen van de HC :) .

Verder zat ik bij 2 oudere mensen, eentje begon hij station Hoogeveen erover dat ze dat vroeger nog had moeten leren als 'gecombineerde' plaats: Hoogeveen-Sappemeer. Haar reisgenote corrigeerde dit toch maar even :lol: .

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 11:40
door Ruben
De 1530 (vertrek 09:53 Apeldoorn) reed vandaag niet vanaf Deventer, de vraag was ook of het ding wel vanaf Amersfoort zou gaan, maar de HC in de 146 verwees mensen wel naar die trein voor Amsterdam C.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 13:17
door Aking
Vanmorgen in amersfoort waren er redelijk wat vertragingen varierend van +5 tot +35/40
Mijn stoppertje naar schothorst was voor de verandering wel pü�nktlich :D

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 13:48
door deadlock
keleti palyaudvar schreef:Vanmorgen in amersfoort waren er redelijk wat vertragingen varierend van +5 tot +35/40
Mijn stoppertje naar schothorst was voor de verandering wel p�ünktlich :D
Gelukkig gaan er ook redelijk veel stoptreinen naar Schothorst, dus ook al was er veel vertraging, dan had je het alsnog wel gered ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 15:38
door tsov
Ik had vanmorgen ook tentamen en zag het weer buiten, het weerbericht en TT751 met de mededeling dat er geen treinen van en naar Rotterdam reden, dus besloot zo snel mogelijk weg te gaan. Ik stond dus om 7.15 al buiten, op de bushalte kwam meteen een bus en op het station miste ik net de IC naar Amsterdam van 7.30... Gelukkig stond nog de 2200 (Sneltrein naar Amsterdam, via Haarlem) te wachten op een veilig sein. Het was de trein van 7.15 die uiteindelijk met +17 vertrok en na een soepele rit door een mooi wit landschap met +16 aankwam in Amsterdam. Toen was het 8.08 en ik moest om 9.00 op het Roeterseiland zijn, dat ging dus wel lukken :)
Terug was ik om 11.15 op Amsterdam CS. De 2100 naar Bergen op Zoom van 11.29 stond met +10 op de borden en vertrok uiteindelijk met +9. Eveneens met +9 kwam deze aan in Leiden en was ik weer (bijna) thuis na een dag zonder al te veel vertraging :)

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 19:49
door Dubbele P
Vanmorgen in de intercity Maastricht/Heerlen werd er vlak voor aankomst in Sittard omgeroepen welke treinstelnummers naar Maastricht dan wel Heerlen zouden gaan. Er werd echter niet gesproken van 'splitsen', maar 'in Sittard zal er een kleine rangeerbeweging met de trein worden gemaakt, vandaar dat de deuren niet meteen zullen openen' :P

Daarnaast werd er gewaarschuwd voor de afstapjes die 'spekglad' zouden zijn.

Ter hoogte van Susteren leek het wel alsof er een brok ijs onder de trein afbrak en verschillende keren tegen de onderkant van de trein aansloeg. Echt een enorm kabaal, waar ik best wel even van schrok.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 19:51
door Daniel
Vanmorgen een nieuw persoonlijk vertragingsrecord neergezet: +120 op Dordrecht - Den Haag HS :shock:
Na een enerverende busreis naar Rotterdam (zie het BTM-reiservaringen-topic) aldaar een vreemdsoortig gebrek aan de helft van de informatie bij de servicemedewerkers... er was inmiddels weer beperkt treinverkeer mogelijk, maar de medewerker die ik aansprak wist niet wanneer de eerstvolgende trein ging maar wel dat 'ie van spoor 8 zou vertrekken (hoewel nog meer dan ��één spoor in gebruik was). Klopte nog ook... met 8 propvolle bakken Mat'64 als extra stoptrein vertrok ik iets na 9.00 uur richting Den Haag. In Schiedam kwam de HC over het perron langsgelopen en vroeg de reizigers op het balkon op het sluiten-knopje te drukken, bij de volgende stations was 'ie weer in staat zelf te sleutelen.
Uiteindelijk maar op Den Haag Moerwijk maar uitgestapt... da's op loopafstand van m'n werk dus was met de tram terugreizen vanaf Hollands Spoor een stuk verder om geweest. Kon zodoende ook eens een kijkje nemen bij het gat in het perron aldaar, wat me slechts de conclusie liet trekken dat het echt een gat was. Verder was er niks maar dan ook echt helemaal niks te zien waaruit bleek waarvoor het gat dient :P

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 20:49
door Ruben
Dubbele P schreef:Vanmorgen in de intercity Maastricht/Heerlen werd er vlak voor aankomst in Sittard omgeroepen welke treinstelnummers naar Maastricht dan wel Heerlen zouden gaan. Er werd echter niet gesproken van 'splitsen', maar 'in Sittard zal er een kleine rangeerbeweging met de trein worden gemaakt, vandaar dat de deuren niet meteen zullen openen' :P
Wat is dit voor een ongein? Heb ik nou zo lang niet meer in splitsende Intercity's gezeten (thnx NS voor het veranderen van de NoordOost) dat de procedures in de tussentijd dusdanig gewijzigd zijn dat we meteen na aankomst splitsen, zonder eerst even wat passagiers eruit te laten? In Amersfoort en Utrecht was het altijd zo dat eerst alle deuren open gingen, en daarna gingen de deuren van het splitsende (meestal achterste) stel even dicht, om veilig te kunnen rangeren...
Reiziger Ddrs schreef:Kon zodoende ook eens een kijkje nemen bij het gat in het perron aldaar, wat me slechts de conclusie liet trekken dat het echt een gat was. Verder was er niks maar dan ook echt helemaal niks te zien waaruit bleek waarvoor het gat dient :P
Over een maand of wat ben je in het programma met de verborgen camera, dat alle mensen laat zien die ff in dat gat hebben gekeken met een verbaasd hoofd. ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 21:55
door Dubbele P
In Sittard is het inderdaad al bijna anderhalf jaar eerst splitsen en dan pas de deuren openen. Soms wil dat niet meteen lukken en staan de reizigers ongeduldig in het gangpad en buiten bij de deuren.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 22:14
door Daan
Vanmiddag rond 13.00 stond een ProRail medewerker te controleren op het fietsen door rood licht bij de overweg in de Paterswoldseweg in Groningen. Degene die voor mij fietste was mooi de klos... :P

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: di 25 mar 2008, 23:28
door Caspar
De stopper uit Leer naar Groningen (aankomst 22.34) moest langzaam rijden door de sneeuw. Op de aankomsttijd van 22.34 reden we net weg uit Scheemda :roll: Na binnenkomst in Groningen op spoor 4 reed ie meteen door als stopper naar Leeuwarden van 23.01. Vertraging was dus een half uurtje, door ongeveer 1 cm sneeuw.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: wo 26 mar 2008, 08:49
door Daan
Hmm, je zou toch verwachten dat treinstellen van een Zwitserse fabrikant daar tegen zouden moeten kunnen.... Of heeft ProRail die beperking opgelegd? :?

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: wo 26 mar 2008, 09:15
door Geert
Dubbele P schreef:In Sittard is het inderdaad al bijna anderhalf jaar eerst splitsen en dan pas de deuren openen. Soms wil dat niet meteen lukken en staan de reizigers ongeduldig in het gangpad en buiten bij de deuren.
De NoordOost in Utrecht splitst nog wel gewoon nadat de reizigers zijn uitgestapt.