Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Rijdt van 25-12-10 t/m 25-12-10?
Rijdt naar Utrecht Centraal, maar soms naar Utrecht Centraal, en dan ook nog twee voetnoten voor de afwijkende bestemming Utrecht Centraal?
Op "e" en "f" gaatie om x.35, en op "a" om x.36? Alsof die dingen ooit op tijd rijden in het weekend?
Mag deze waanzin stoppen? Dit begrijpt niemand meer.
Die afwijkende bestemming is wel heel bizar ja, vooral als je het in de routestrip ziet... zijn er soms ritten die op busstation Noord op 11 overlopen ofzo. Dat zal een ander haltenummer zijn waardoor het een voetnoot wordt, maar is natuurlijk complete onzin.
Vraag me trouwens ook af wat nu de "standaard route" van voetnoot c is, zie immers nergens een afwijking.
(Al blijft de bizarste vertrekstaat in Utrecht nog wel het exemplaar van lijn 65 bij halte Balijelaan waarop alleen lijn en bestemming staan, maar geen routestrip en tijden )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Vraag me trouwens ook af wat nu de "standaard route" van voetnoot c is, zie immers nergens een afwijking.
Het begrip "standaardroute" blijkt nooit uit die vertrekstaten. Volgens mij is dat de "verticale lijn", maar dat blijkt verder nergens uit. Op "c" rijdt 'ie dus naar de "linker" Utrecht Centraal, op "d" naar de "rechter" Utrecht Centraal. Zoals je al zei, complete onzin dus.
Ik heb het idee dat die vertrekstaten uit een of andere computer rollen en er niemand met enig praktisch inzicht naar kijkt voordat ze worden opgehangen. Op veel Connexxion-haltestaten zie ik zulke onzin namelijk terug.
De mensen die dat ophangen zouden toch ook meteen moeten zien dat het niet klopt? Maar de "wij hangen op wat we hebben en het kan mij verder geen moer schelen"-mentaliteit lijkt hier de winnende hand te hebben :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Waarschijnlijk wordt het zelfs niet eens gewaardeerd als de "ophangers" over de inhoud gaan zeuren. Die moeten gewoon binnen zoveel tijd zoveel haltes doen, en niet op elke vertrekstaat foutjes gaan lopen zoeken... (los van het feit of ze er sowieso verstand van hebben, maar dat kan ik niet beoordelen).
Bee schreef:De mensen die dat ophangen zouden toch ook meteen moeten zien dat het niet klopt?
Met die lege vertrekstaat wel ja
Maar achja, 't speelt wel een beetje bij alle vervoerders hoewel Arriva weer een beetje is doorgeslagen met de voetnoot alleen bij de afwijkingen plaatsen: lijn 4 in Dordrecht heeft er bijvoorbeeld wel eentje voor de avondroute (logisch ook), maar diezelfde route wordt de hele zondag gereden en dan staat er geen voetnoot bij. Ook heeft Arriva de fout gemaakt de zomer- en winterdienstregeling middels voetnoten te combineren op een vertrekstaat. Dat geeft nog logica wanneer een kwartiersdienst uitdunt naar een halfuursdienst, maar wordt een puzzel als de kwartiersdienst juist naar een 20-minutendienst gaat.
Maargoed, daar zijn ze al aan de kant van de verbeteringen beland... ze hebben ooit vertrekstaten gehad waarbij je de routevariant die op de terugweg gereden werd al kon zien
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het klopt dat GVU op 25 december een uitgedunde zondagsdienstregeling rijdt (volgens mij als enige dag in het jaar), maar om daar nu zo je vertrekstaten mee te vervuilen voor die ene dag... Doe dan een apart kolommetje of zo.
microshit schreef:
Rijdt volgens de voetnoot overdag via Arizonadreef, staat dat niet in het routelint - dat ook nog eens Utrecht Centraal dubbel vermeldt.
Ik weet hoe dat komt. De halte die genoemd word in de voetnoten is de eerste halte van de afwijkende route.
In de routestrip komt meestal de belangrijkste halten voor.
Helaas is het 'systeem' zo.
In SRE heb je ook een paar van deze zaken. lijn 11 soms niet via ekkersrijt 4400 staat er te lezen, niemand weet waar dat is, Meubelplein kent wel iedereen, maar dat is de tweede halte van de overgeslagen halten op de routeafwijking. Maar die wordt vkan niet worden getoont in het 'systeem'.
en volgensmij is tie nog fout ook. Ik mis voetnoot B ?
daarbij worden voetnoten E en F tegelijk gebruikt en met had dan net zo goed dus D kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door huibf op di 08 mar 2011, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
nog eens verder gekeken.
Alles is vreemd aan de halte staat.
B bestaat dus niet
E en F in een combinatie zijn hetzelfde als D en de combi E,F komt alleen maar voor.
daarbij zijn A en C ook hetzelfde. immers 'rijdt volgens de standaard route' wat ik mag aannemen dat A ook de standaard route rijdt. dus kan C vervallen.
resume blijft er dan dus maar A en D over.
Over de route. De een na laatste halte als deze gewoon rijdt, blijkt Bleekstraat te zijn. Daarna gaat deze over de busbaan langs het spoor vanuit den bosch naar Utrecht. De omleiding die alleen geldt tijdens 25-12 t/m 25-12 (!) is dus iets anders, waarschijnlijk over de parallel lopende catharinesingel en daar zijn nog wel een paar halten, de vraag is of men tijdens 25-12 nu stopt? Zo ja wat voor dienstregelingstaat zou daar gehangen hebben.... alleen maar voor 25-12 t/m 25-12
Dus waarom dat dan in godsnaam wordt genoemd?
Eingelijk kan je dus na filtering van alle noten de samenvoegende noten A,D vervangen door 'niks'
Fles schreef:Veel duidelijker en betrouwbaarder is het om gewoon te zeggen "rijdt in het weekend 3 keer per uur"
Duidelijker ja, betrouwbaarder ja, maar als reiziger heb ik daar niks aan (want hoe laat komt ie nou)? De RET heeft daar een keer mee geexperimenteerd maar de reizigers waren niet enthousiast. Bij een bus die elke 2,5 minuut rijdt kan het wel, maar bij 3x/uur niet (en waar de grens ligt: geen idee).
huibf schreef:ff gefotoshopd naar aanleiding van mijn eerdere schrijven
alleen A en D zijn overgebleven.
Hij kan nog een stuk simpeler:
Bij "a" kun je ook neerzetten: "rijdt niet op 25 december 2010".
En alle "a"-tjes op zaterdag kunnen ook weg, want 25 december valt alleen op "zon- en feestdagen" .
Fles schreef:Veel duidelijker en betrouwbaarder is het om gewoon te zeggen "rijdt in het weekend 3 keer per uur"
Duidelijker ja, betrouwbaarder ja, maar als reiziger heb ik daar niks aan (want hoe laat komt ie nou)? De RET heeft daar een keer mee geexperimenteerd maar de reizigers waren niet enthousiast. Bij een bus die elke 2,5 minuut rijdt kan het wel, maar bij 3x/uur niet (en waar de grens ligt: geen idee).
Nee maar goed. Je kan er wel 2 of 3 of 100 tijden op zetten, maar in Utrecht heb je daar toch geen fluit aan effectief. De grens? ik denk bij 8 bussen per uur. 6 of minder wil je wel meer op een tijd plannen dan op een frequentie.
In de jaren '90 hingen in Utrecht vertrekstaten met de vertrektijden van het beginpunt van de lijn. Met viltstift was er vervolgens bijgeschreven hoeveel minuten de bus erover deed van het beginpunt tot de halte waar je stond . Begreep natuurlijk nooit iemand, laat staan dat het klopte...