Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ja, maar misschien niet als je bijv. een visuele handicap hebt?
Bovendien heb ik laatst nog een conducteur gezien die dit niet wist en tegen een reiziger met SOV zei dat het niet hoefde. Lullig als je de volgende keer een boete krijgt.
Inchecken is ook met SOV verplicht. Dat is ook de kern van het hele chipkaartverhaal: of je abonnement geldig is wordt nu in eerste aanleg door de validator bepaald.
Dat geldt ook voor reizigers met een visuele handicap. NS heeft voor hen weliswaar een reisproduct (OV-chip plus) waarbij je je reis telefonisch 'boekt' zodat je niet meer hoeft in- en uit te checken en toch betaalt, maar daarvoor moet je wel in bezit zijn van een OV-begeleiderskaart. In alle andere gevallen is het dus wel verplicht om in te checken en ja, daar kan de conducteur je op aanspreken.
@nvdw: dat verklaart dus een hele hoop, als daar (tegenwoordig) eerst naar wordt gekeken. :)
Dat van OV Chip-Plus klopt. Zodra NS tot het idee komt dat naast telefonisch bellen ook een systeem waarbij je via internet kunt 'boeken' handig is, sta ik vooran in de rij om dat ding aan te vragen. :) Iedere keer telefonisch boeken is ontzettend omslachtig.
Nee, deze is (aan de voorkant) wel doorzichtig en aan de achterkant staan er zoals verschillende sites met informatie over het studentenreisproduct.
Zo zit hij eruit:
Op Twitter las ik dat heel veel inmiddels al lang ex-studenten dit hoesje ook hebben ontvangen. TLS heeft zijn (studenten)zaakjes dus niet op orde.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Tristan schreef:Zo zit hij eruit:
Op Twitter las ik dat heel veel inmiddels al lang ex-studenten dit hoesje ook hebben ontvangen. TLS heeft zijn (studenten)zaakjes dus niet op orde.
Makkelijke conclusie zonder basis.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ik heb een week of 2 geleden een nieuw hoesje gekocht voor mijn iPhone 5. De Case Mate Pop ID. Dit omdat ik mijn OVchipkaart vaker dan een gemiddelde reiziger moet gebruiken.
Kunnen 2 pasjes in dus heb ik mijn bankpas en OV-chipkaart/bedrijfspas in.
Alleen het nadeel is, als je de chipkaart tegen de achterkant van de chipkaart wordt gehouden en dan tegen de lezers, reageren deze niet. :N
Dan heb ik meer zoiets nodig.
Dit is alleen voor mij geen optie want ik heb mijn mijn OV-chipkaart namelijk ook los nodig om kaartjes (1U/24U/48U) uit de automaat te halen voor het werk.
Dus elke keer als ik wil inchecken of deuren op het werk wil openen moet ik het pasje een klein beetje uithalen (tot ie zeg maar een half cm uitsteekt), of de telefoon op vliegtuigmodus zetten voordat ik het gebruik.
Ronald schreef:Dat gele hoesje is niks inderdaad. Ik gebruik nog steeds m'n oude vertrouwde GVB-hoesje *O*
T/m afgelopen afgelopen donderdag gebruikte ik nog steeds zo'n hoesje van OV-Shop, die je vroeger bij een abonnement (van het stads- en streekvervoer) kreeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Voor het eerst in dit kalenderjaar heb ik een elektronische postduif naar een restitutiebureau van een OV-boer verstuurd. Ik wist gelukkig nog hoe het moest :') Nu is het wachten op mijn 90 cent. Zodra die binnen is, geef ik daarvan een feestje voor het forum
Dit kalenderjaar heb ik al twee keer de papieren postduif gebruikt voor een keer 85 cent en een keer 30 cent. En een keer (bij de RET) is het aan het loket afgehandeld. Toen ging het om € 2,95.
Als we het geld samenleggen, dan kunnen we misschien met zijn allen een weekend weg
Gisteren de digitale postduif verstuurd, vanochtend al een mailtje dat mijn pecunia klaar staan. Ik ben niet altijd tevreden met de klantenservice van Connexxion maar met restitutie zijn ze altijd snel.
Hehe, ik kan wellicht ook nog 89 cent bijleggen dan Vanmorgen nog een claim bij U-OV ingediend, zag opeens een check-in/uit op Zeist Busstation tussen m´n transacties staan.
Geen idee waarom bij hen ook de lijn een verplicht veld is, dat was dus nog even diep nadenken. Naast dat ze niet kunnen spellen, de reden die ik nodig had was "Storing in-/uitscheckapparatuur"
Sowieso kwam ik nogal wat kleine foutjes tegen, zo zaten er ook check-uit´s op de Bleekstraat en het Neude tussen (net een halte eerder- en later) maar dat maakt met m´n abonnement niks uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...