- de machinist van de t21739 was bij binnenkomst te Utrecht C. wat vroeg gestopt: nadat de trein al 'n tijdje stilstond werd 'ie alsnog een stukje verder gereden. Maar of het nu echt nodig was tot puntje perron te rijden... het was een drietje+viertje en het Haagse deel wat erbij kwam was slechts 'n los viertje: iets zegt me dat er toch weleens langere treinen in de NoordOost rijden
- nog maar net sinds gisteren is SGMm planmatig in de s9800-serie, maar vandaag al was er de eerste afwijking: de t9841 reed met een DDAR
- op Amsterdam Centraal was de VST-05 aan het Videoschouwen, waarbij me opviel dat'ie direct achter een vertrekkende trein aan spoor 2b op reed (zat nog net een paar meter tussen, anders had'ie de achterkant van een DDAR kunnen schouwen

...)
- in de s15400 vandaag een los SGM-II'tje, tja, 'tis ook niet echt strandweer... waaide zowat van de boulevard in Zandvoort
- in de tram van Alphen a/d Rijn naar Gouda viel me op dat die dingen tegenwoordig dezelfde automatisch omroepstem hebben als het SGMm. Sinds wanneer is dat eigenlijk, in ieder geval niet vanaf het begin volgens mij. Het ding wist ook nog te melden dat Gouda het eindpunt van deze trein was. Ehm, trein?
- tot slot wilde Arriva vanmiddag de oude Betuwelijn in ere herstellen... volgens de koersrol ging het achterste stel van de t32565 naar Nijmegen
Edit: en wat me ook nog opviel... vanmorgen liep er een Arriva-medewerker, volledig in het "trein-uniform" gestoken, met gereedschapskoffer rond op het perron van Dordrecht Stadspolders. Hij was daar bezig met wat klein onderhoud aan de stempelautomaten, kennelijk doet Arriva dat nu dus zelf naar aanleiding van de vele storingen aan die dingen eerder dit jaar.
Constateerde gisteren nog dat de stempelautomaten op Ddrs tegenwoordig ook een zonenummer in de stempel hebben staan (op Dordrecht stempelen ze echter nog gewoon met 0000), terwijl je op de MerwedeLingeLijn nieteens met strippenkaarten kunt reizen. (
Zie deze scan)