Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Over die geweigerde GtbV's: Ja, ik heb er ook één gehad die geweigerd werd. Ik had een kopie van mijn OV-Studentenkaart van 2008 erbij gestopt, terwijl dat natuurlijk net die ene GtbV was van december 2007... Netjes met een markeerstift hebben ze de datum op het GtbV omcirkelt, en vervolgens het geldigheidsjaar van mijn OV gemarkeerd.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
t2825 met een erg volle losse ICM-IV vandaag. Op Rtd was hij iets meer dan zitvol, op Rta de eerste staanplaatsen in de gangpaden dus dat gaat nog leuk worden straks op Gd.
Edit: op Gd dus volle gangpaden en zowaar een hoop mensen die toch maar op de volgende trein bleven wachten. Op Utrecht Centraal nog een erg originele actie om 'm wat te versterken: de t1723 die met +15 vlak achter de t2825 aan reed werd hiermee gecombineerd en vervolgens weer gesplitst zodat een t1723 met een stelletje minder en een t2825 met een stelletje meer ontstond.
CTA voor de 1723 stond op 11a op "vooraan instappen" en voor de 2825 op 11b op "achter instappen" dus of er ook echt iemand in de stellen is gaan zitten die in het midden stonden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In dit geval zat de vertraagde s1700 daar zelfs nog voor, zullen dus vast ook een heel stel reizigers zijn geweest die eigenlijk die trein hadden willen nemen en nu de s2800 namen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hmm, dan zal eerst wel de s1700 zijn gekomen, dan de s19800 en dan de s2000 pas. Die s2000 zal dus ook wel een flinke vertraging hebben gehad, met het gehang achter de stoptrein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nee, de t19825 zag ik nog net vertrekken toen mijn trein Gouda binnenreed dus die is op een of andere manier voor de t1723 beland. Die zal dan wel met een kleine vertraging achter de stoptrein aan uit Den Haag vertrokken zijn.
Ging zowiezo niet echt lekker want de t2825 kwam voor Vleuten en Utrecht Terwijde tot stilstand omdat de t9825 vlak voor ons zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De mcn van trein 12561 reed te Amf te ver door en kwam met vrijwel de gehele voorste bak buiten het perron. Deuren bleven vervolgens zo'n 3-4 minuten dicht maar gingen uiteindelijk wel open. Vertrek met +8. In Zwolle stond bij binnenkomst, op sp 5 nog de vertraagde 7900 van 18:06 ri Es, maar werd om 18:22 alsnog opgeheven, reden onbekend. Trein 561 vertrok met +8 uit Zl ri Gn en trein 12561 volgde 2 minuten later (=+7), aankomst in Leeuwarden met +7
Vandaag via Hilversum en Overvecht van Amsterdam naar Utrecht. Er was een defecte trein bij Muiderpoort. Spannendste deel van de dag gemist: een presentatie over de calamiteitenorganisatie van ProRail
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Spannendste deel van de dag gemist: een presentatie over de calamiteitenorganisatie van ProRail
Mmz, wij hadden de Prorail vitaal- Roadshow op bezoek :D
Dat omrijden via Hvs is wel geteld 20 minuten aan de orde geweest. (stond een t4000 stuk)
Verder: zag IRM 9583 en 9584 voorbij rijden vanmiddag op Asd die zojuist hun beproevingsritten hadden gereden :D Ik kon vanuit mijn stoel alleen de daken van de treinen zien, en deze zagen er zo nieuw uit compleet met nog glimmende pantografen, dat ik toch maar even op was gestaan om te kijken
Benelux t9272 reed vandaag met +28 vanaf Asd naar Brussel. Door wat rangeerproblemen.
Caspar schreef:Benelux t9272 reed vandaag met +28 vanaf Asd naar Brussel. Door wat rangeerproblemen.
Ow, is dat +28 geworden / :(
Hoorde om kwart voor Magdaleen al roepen dat 'ie in omgekeerde rijtuigvolgorde zou rijden. Toen ik de s2100 instapte stond de CTA op +10, maar kwam de omroep dat 'ie +15 had. Heb er niet meer op gewacht ;)
Heb dat bandje op Shl maar niet meer gedraaid (na al 3 omroep berichten te hebben geplaatst, begon zelf al meteen met +20 te omroepen) zal me ook niets verbazen als ie uiteindelijk niet meer gedriehoekt was.
Vanmiddag rond 12:30 uur kwam loc 2225 ineens door Gouda in de richting van Den Haag of Rotterdam. :) Ik heb er geen foto van, want ik zat na 4x proberen sinds de eerste dag eindelijk in een SLT als Stoptrein t9845. Dit was de 2603 en ik vond hem beter zitten dan een SGMm. Hij was ook lekker stil en de infoschermen binnenin zien er netjes uit. Wel leuk dat ze de bekende omroeptune die op de stations te horen is gebruiken voor het omroepen van het volgende station in de trein.
mb90 schreef:Vanmiddag rond 12:30 uur kwam loc 2225 ineens door Gouda in de richting van Den Haag of Rotterdam. :)
De loc kwam van Amsterdam Centraal waar deze om 11:31 vertrok. Door even een conditietraining te doen van west naar oostzijde kon ik nog een foto maken:
Goed het is weer Vrijdag de 13e. Wederom werd het geen succes.
Bovenleidingbreuk bij Ermelo dus maar weer gebruik gemaakt van het ommetje via Dv. Trein t241 was overvol, maar het leek alsof iedereen mee kon (de t1561 zal ook niet rustig zijn geweest). In Dv overgestapt op de s3600 ri Zl van 18:20. Deze vertrok met +10 ongeveer en daar bleven wel mensen achter. Wel zou er een extra trein een paar minuten later rijden naar Zl om die mensen ook mee te kunnen nemen. Aankomst in Zl was ook +10 en daar zou de IC naar Lw nog klaar staan, maar nee die reed ons vrolijk voorbij op het moment dat wij moesten wachten op een vrij spoortje (oftewel wissel was bezet door de trein naar Lw). Aankomst uiteindelijk met +65 in Lw.
Waarom de IC naar Lw van 18:50 die dus met +5 vertrokken is ofzo niet nog 1 minuut kon wachten op de overstappers is mij volstrekt een raadsen en leverde ook een hoop pissed off reacties op. Die extra trein uit Dv trouwens niet meer zien aankomen, dus dat zal wel een lokkertje zijn geweest daar om te zorgen dat niet meer mensen probeerden in te stappen en de deuren iig dicht konden.
Ben benieuwd hoe het de volgende vrijdag de 13e gaat
Je hebt in ieder geval even rust dan: de volgende vrijdag de 13e valt in november dit jaar
Vrijdag 13 februari was voor mij nog een dag met aardige vertraging door een ontbrekende machinist, deze vrijdag 13 maart leek eerder een geluksdag. Werkelijk alles was zo goed als op tijd en de grootste vertraging was een +2 voor de t12723 bij aankomst in Utrecht... de andere 75% van de treinen die ik vandaag had kwam echter juist te vroeg op z'n bestemming aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
JeePee schreef:Die extra trein uit Dv trouwens niet meer zien aankomen, dus dat zal wel een lokkertje zijn geweest daar om te zorgen dat niet meer mensen probeerden in te stappen en de deuren iig dicht konden.
Nee, er reed wel degelijk een extra trein tussen Zwolle en Deventer. Maar vanwege het grote aanbod van reizigers reed deze met ongeveer +10 rond
(waarbij ik moet zeggen dat dat niet verkeerd is als je niet in Olst en Wijhe stopt en dan dus doodleuk in Olst zou moeten gaan wachten op de tegentrein uit Deventer...).
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Onder het motto "hoe maak ik het lastig voor de reizigers": op beide Maastrichtse stations hingen de affiches voor de werkzaamheden van morgen.
Op de affiches in Maastricht staat aangegeven dat reizigers gebruik kunnen maken van lijn 4 of 1. Lijn 1 stopt niet bij station Randwyck, maar bij de halte Forum MECC zo'n 300m van het station. En waarom lijn 1 wel en 3 niet, die rijdt immers hetzelfde stuk als lijn 1.
In Maastricht Randwyck hingen twee affiches. Die van NS gaf aan dat reizigers alleen met lijn 4 konden reizen, eronder hing er eentje van Veolia (inclusief kaart), deze gaf aan dat reizigers gebruik konden maken van lijn 4, 8 en met stift stond lijn 10 erbij (die vertrekt inderdaad om de hoek bij het station).
Het verschil in de lijnen die gebruikt mochten worden tussen de affiche van NS en Veolia kan weleens te maken hebben met voor welke lijnen er een contract is afgesloten. Toen NS nog op de lijn Dordrecht - Geldermalsen reed mocht je bv. ook alleen met lijn 4 naar station Dordrecht Stadspolders bij werkzaamheden terwijl voor treinreizigers die aan de westzijde van het station moesten zijn lijn 3 veel praktischer was.
Tegenwoordig, nu het toch dezelfde vervoerder is, wordt bij een storing gewoon een algemene mededeling naar de chauffeurs gestuurd dat treinreizigers met de bus mee mogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vrijdag vertrok de s7600 van 15.53 uit Ah naar Zp met een +12. De s3600 zat er dus strak achter, overigens was deze met slechts een kleine plus in Zp. En ondanks de net vertrokken sprinter zou het dus rustiger moeten zijn in de s3600. Niets was minder waar, het VIRM-4tje leverde de nodige staanplaatsen op.
Verder de laatste weken gaan opvallendheden, de NS & ProRail werken goed mee, geen plussen, 's ochtends kom ik juist aan met een min, niet verkeerd dus.
Nog een aanvulling op m'n verhaal hierboven: Op Maastricht Randwyck was er vandaag een 2e blaadje geplakt over het affiche van gisteren (inclusief satellietfoto van internet met de plaatsen waar de haltes zijn). Ook op dit blaadje stonden de lijnen 4, 8 en 10. Op Maastricht was er nog niets gewijzigd: het affiche had het over de lijnen 4 en 1, het omroepbericht over de lijnen 4 en 8 en de "mobiele borden" (of hoe die dingen ook mogen heten) over de lijnen 4, 8 en 10.