Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Duhhh... Niet mierenneuken . Als de storing net als vorige keer weer iets te lang duurt, zal het bij een aantal mensen toch wel (duurder) kaartje kopen worden...
Trouwens, Autoreload werkt waarschijnlijk ook niet
Op de site van ov-chipkaart.nl wordt gesproken over een netwerkstoring bij de leverancier. Je kan dan geen gebruikmaken van de online diensten en ophaalfunctionaliteiten. Waarschijnlijk kan je wel gewoon opladen bij een automaat of gebruikmaken van de autoreloadfunctie. Alleen de administratie daarvan is even niet mogelijk.
Hetgene dat niet gaat is het ophalen van vooraf besteld(e) saldo of producten. Om die op je kaart te zetten moet je immers een rechtstreekse verbinding met TLS hebben.
@Fles en de rest: Het WeekendVrij is inmiddels geldig bij alle spoorse vervoerders. Dit geld ook voor alle andere 5 nieuwe abonnementen. Zelf heb ik het WeekendVrij.
Ik heb de vervoerder hun klantenservice gebeld met de vraag, enkel Arriva zei: "Die is geldig vanaf 1 januari 2012". Dat klopte, kon er ook mee reizen volgens de korting en vrij-reizen regeltjes.
Bij Veolia "Nee meneer, die is pas na augustus bij ons geldig". Inbliepen, Venlo-Blerick reizen: Check, korting (op een vrijdag middag). 's Avonds weer inbliepen op Venlo en weer naar Blerick. Check, gratis. Opnieuw Veolia gebeld en gevraagd om uitleg: "Oh, dan is die dus wel al geldig bij ons, volgens de berichtgeving die ik terug kan vinden nog niet."
Zelfde bij Connexxion en Syntus.
Ook heb ik NS lopen stalken met deze vragen, en die ontkenden hoog en laag dat het overal geldig was. Toen ik bewijzen kon overleggen (OV-Chip transactiegegevens) werd gezegd dat de vervoerders het verzuimd hebben door te geven aan NS. Niet onze schuld, klaag maar bij de anderen.
Wij hopen dat u naar tevredenheid gebruik maakt van uw NS-abonnement.
Vanaf 23 februari 2012 kunt u met uw abonnement ook reizen bij de andere treinvervoerders in Nederland. Uw abonnement is vanaf die datum namelijk geldig in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Zo heeft u nog meer voordeel van uw abonnement.
er is eindelijk iemand wakker geworden: "Oh. dat is al geldig bij de andere vervoerders. Euh, laten wij zeggen van: 'Vanaf vandaag geldig!'..." Ze zullen altijd ontkennen dat ze vergeten waren te communiceren dat het al geldig was elders.
Dat dekt echt niet alle nadelen die jij in je lijst hebt en is bovendien gebaseerd op individuele ervaringen, het is niet zo dat iedereen dat zal ervaren. Bij elk bedrijf komen zulke situaties voor. Het is niet dat ik het goed praat, maar er zijn ook heel veel tevreden klanten bij deze en andere bedrijven en die hoor je nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Dat dekt echt niet alle nadelen die jij in je lijst hebt en is bovendien gebaseerd op individuele ervaringen, het is niet zo dat iedereen dat zal ervaren. Bij elk bedrijf komen zulke situaties voor. Het is niet dat ik het goed praat, maar er zijn ook heel veel tevreden klanten bij deze en andere bedrijven en die hoor je nooit.
Het is een nogal eenzijdig verhaal, gevuld met onderbuikgevoelens, en dat is jammer. Wan t zo zijn er zo veel verhalen. Maar hoe meer van dat soort eenzijdige en doorprikbare jankverhalen er zijn, hoe minder men daarop hoeft te letten "want dat is toch maar klagen om het klagen"
Dan kun je dus inderdaad beter gewoon je lip houden of met houtsnijdende klachten komen, want dit werkt alleen maar averechts. Al is een deel van de klachten best gegrond te noemen.
Wat Bee zegt maar verder is het vrij ridicuul dat je iemand anders de discussie laat voeren of gewoon simpelweg je eerdere punten blijft herhalen. Cirkelredenering.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles schreef:Dan kun je dus inderdaad beter gewoon je lip houden of met houtsnijdende klachten komen, want dit werkt alleen maar averechts. Al is een deel van de klachten best gegrond te noemen.
Volgens mij zit het hem vooral in de afhandeling van de klachten, het wijzen naar elkaar en ingewikkelde procedures.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mooi dat die abo's nu ook bij regionale vervoerders geldig zijn. Er is wel weer een ''maar'':
Als u binnen 35 minuten overstapt vanuit de bus (u checkt daar uit) op een trein van Arriva, Syntus of Veolia (u checkt daar weer in), dan kunt u niet inchecken op uw NS-abonnement. Hierdoor krijgt u niet de korting waar u volgens uw abonnement recht op heeft. U reist dan op saldo en betaalt opnieuw het basistarief van 83 cent. Dit is een tijdelijke situatie voor de komende maanden. Voor nadere informatie kunt contact opnemen met de betreffende regionale vervoerder.
Of dit ook zo is voor de ''vrij'' abo's is een beetje onduidelijk. Het staat hier.
Dit lijkt me iets wat alleen optreedt daar waar de tariefopbouw als in de bussen is. Oftewel, bij Arriva alleen op de MerwedeLingeLijn vooralsnog, want in het noorden wordt volgens het NS-tarief gerekend door Arriva en zou een bus-/treinoverstap niet als overstap gezien moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er klopt trouwens ook iets niet in dit verhaal. Men heeft de tariefopbouw op deze lijnen toch juist zo ingevoerd, zodat je geen opstaptarief betaalt als je overstapt van bus op trein of andersom binnen 35 minuten? Waarom betaal je dit dan opeens weer wel als je een NS-abonnement hebt, dat in dit geval juist niet wordt herkend?
Overstappen waarbij op het ene vervoermiddel een product wel geldig is en op het andere niet zijn juist hetgene wat de dubbel opstaptarief-problematiek veroorzaakt... vandaar dat dat hier ook optreedt. Maar dat gaat dus net zo hard fout als wanneer je met Altijd Korting reist met de bus naar een station en daar incheckt voor de trein binnen 35 minuten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ja, maar dat gaat toch puur om het opstaptarief dat je 2 keer betaald? In al die gevallen wordt de korting van je product toch wel gewoon berekend? Hier staat dat het hele product niet wordt herkend, en je ook nog eens het opstaptarief 2 keer betaalt. Dan worden er toch 2 fouten gemaakt?
Ik zou het logischer vinden als of het product voor de trein wel wordt herkend maar je 2x opstaptarief moet betalen, of het product voor de trein niet wordt herkend, maar de teller gewoon doorloopt en je het opstaptarief niet opnieuw hoeft te betalen.
Nee, het is echt en-en. Hoorde het al eens van m'n moeder dat bij een overstap stadsbus -> waterbus in Dordrecht bv. niet alleen altijd korting niet geldt op de waterbus, maar ook het opstaptarief dubbel wordt berekend. Per trein is dat dus een gelijksoortige situatie qua geldigheid van de producten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...