Ik wil tenslotte wel wat meer verdienen in de zomermaanden hèKM46 schreef:En, wel 5 maal gevraagd ben om mee te werken aan een reizigersonderzoek.

Ik wil tenslotte wel wat meer verdienen in de zomermaanden hèKM46 schreef:En, wel 5 maal gevraagd ben om mee te werken aan een reizigersonderzoek.
Dan is bij mij dus de trefkans 1x hoger dan het aantal knipjes, aangezien ik op weg naar Amf te Dv ben overgestap op het stel dat vooraan werd bijgeplaatst bij de t1728 (de stellen die uit Es komen zijn me na Apd iets te druk), en de conducteurs standaard mee overstappen naar dat stel om tussen Dv en Apd te controleren.M57 schreef:Nogmaals: trefkans is niet hetzelfde als controle. Trefkans is inclusief een NS'er die langsloopt of die je tegenkomt als je instapt. Maar wat je bedoelt is wel duidelijk :)
Donderdagochtend in de t2025 (extra trein naar Nijmegen) ook al een defecte airco.in de t2167 werkte de airco niet en hing dan ook een erg muffe lucht... binnen was 't toch best wel warm.
Nog even een paar vragen over het reizigersonderzoek.M57 schreef:Ik wil tenslotte wel wat meer verdienen in de zomermaanden hèKM46 schreef:En, wel 5 maal gevraagd ben om mee te werken aan een reizigersonderzoek.
Klopt, het stond allemaal vaag op o.a. de NS-site en daardoor leek het alsof de s2200 er in beide richtingen zou stoppen. Maar, na even nachecken op de site van Feyenoord kwam ik erachter dat alleen de s2200 richting het zuiden bij Rotterdam Stadion stopte.Reiziger Ddrs schreef:Maar apart genoeg werd rond 15.30 uur in Dordrecht bij de s5100 wel aangegeven dat 'ie op Rotterdam Stadion zou stoppen en bij de s2200 juist niet![]()
Je mag weigeren, daarvoor hebben ze een speciale streepjescode op hun overzicht.KM46 schreef:
1 Ben je verplicht om aan zo'n onderzoek mee te doen (ik zie iedereen braaf naar zijn/haar vervoersbewijs zoeken als er om gevraagd wordt)?
Groet, Rnald
Nadat je te horen kreeg dat ze dat niet zo kunnen accepteren had je ook kunnen zeggen dat je in dat geval niet wenst mee te werken aan het reizigersonderzoek. Er is op de trein maar 1 functie die m'n kaartje te zien krijgt, en da's de conducteur.Nielske1990 schreef:1. Ik heb een keer tegen iemand gezegd dat ik een SOV voor doordeweeks had, omdat ik geen zin had om mijn kaart te zoeken. Hij mocht dat niet accepteren.Vervolgens heb ik in mijn hele rommel mijn SOV opgezocht, en er natuurlijk zéééééér lang over gedaan (onder het mom; als hij lastig doet, doe ik het ook).
Nou ben ik daar misschien veel te nuchter voor, maar waarom zou je niet meewerken aan zo'n onderzoek? Zo'n moeite is het toch niet om die lui even je kaartje te laten zien?Dre schreef:Er is op de trein maar 1 functie die m'n kaartje te zien krijgt, en da's de conducteur.
Dat accepteert een HC ook niet, lijkt me...Nielske1990 schreef:Maar goed, zo snap ik ook niet waarom die lui het niet accepteren als ik zeg dat ik een week-SOV heb.
Nee hoor, zeker niet. Weigeren mag. :) Wel graag op een normale manier.KM46 schreef:1 Ben je verplicht om aan zo'n onderzoek mee te doen (ik zie iedereen braaf naar zijn/haar vervoersbewijs zoeken als er om gevraagd wordt)?
Het onderzoek heeft verschillende doelen. Ik zal een paar facetten noemen waar ik weet van heb.KM46 schreef:2 wat wordt er met de gegevens gedaan?
De streepjescodes zijn exit. (Al weet ik nagenoeg alle bijbehorende cijfercodes nog wel uit m'n hoofdSTF schreef:Je mag weigeren, daarvoor hebben ze een speciale streepjescode op hun overzicht.
NS wil dat alleen getoonde vervoerbewijzen worden geregistreerd. Dit omdat mensen somsNielske1990 schreef:Maar goed, zo snap ik ook niet waarom die lui het niet accepteren als ik zeg dat ik een week-SOV heb.
Ja, dat wordt ook bijgehouden. Echter, de ervaring leert dat iemand die niet mee wil doen zegt dat-ie zwartrijdt en dat een zwartrijder zegt dat-ie niet mee wil doenDre schreef:Mijn vraag die daar mee te maken heeft: Stel een zwartrijder biecht eerlijk op bij een reizigersonderzoek dat hij zwart rijdt, hebben ze daar ook een streepjescode voor?En geven ze dit dan ook door aan de dienstdoende HC? (zover deze aanwezig is).
Ach ja, Syntus is toch overal wel zo'n beetje in 't zadel geholpen. Nu wordt het zelfs helemaal mooi, ze willen daar in Doetinchem een onderhandse aanbesteding van de concessie Achterhoek tot 2017. Daarnaast is Syntus er goed in het zichzelf eeuwig roemen dat ze overal meer mensen de trein in hebben gekregen (nogal normaal als de parallel lopende buslijn wordt opgeheven, en een ritje per trein ook nog duurder is).Mark schreef:Ja, en dat 2 jaar gezemel sloeg nergens op, omdat dan alleen de stellen 36-43 tussen Zp en Odz mochten rijden... wat uiteraard niet gebeurde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten