Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: di 07 dec 2010, 14:46
door Justin
In Hoorn opgestapt :P.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: di 07 dec 2010, 16:59
door Stefan
Ik zat net in de t5061 met m932 en m445. :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: di 07 dec 2010, 18:27
door Ardan
Volgens mij heb ik daar ook ingezeten tussen Schiphol en Nouveau-Vennep :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: di 07 dec 2010, 18:49
door Geert
Vanochtend twee ICMm'etjes in de s2100 van 8.28 uur vanaf Rotterdam Centraal richting Amsterdam Centraal. Trein vertrok vanaf spoor 14 (normaal het domein van de NO-treinen), dus dat zal wel een snelle wisselactie zijn geweest. :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 20:53
door Gekko123
Daarnet nog gezien bij station Dt: een ICRm-trein in de s1900 richting Vl op de lengte van de s3600. Zag er (vooral achterin) gezellig uit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 21:19
door Ennes
Gekko123 schreef:Daarnet nog gezien bij station Dt: een ICRm-trein in de s1900 richting Vl op de lengte van de s3600. Zag er (vooral achterin) gezellig uit.
Er rijden al tijden 2 stammen met 7 bakken in de 1900

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 01:03
door Ardan
Waarom zag ik gisteren om 15:30 een ICRm-stam door Nouveau-Vennep scheuren richting Schipjehol? :?:
Volgens mij zelfs mét passagiers, al kon ik dat niet heel goed zien vanaf het busstation(netje).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 01:41
door Oud forumgebruiker
Het zal zonder passagiers geweest zijn, want rond dat tijdstip komt het materieel voor trein t3557 (Shl - Mt) altijd door Nvp vanuit Den Haag ;) en toevallig staat die gepland met ICR.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 08:06
door Daniel
Vanmorgen een losse ICM-IV in de t2818 i.p.v. 10 bakken, maar 'tis al heel wat dat ze een vervangende trein vanaf Amersfoort hadden ingezet. D'r was een sectiestoring ergens op Amf - Bnva en normaal levert zo'n storing ten oosten van Amersfoort slechts een volledig opgeheven s2800 danwel spontaan verdwijnende treinen op.
Zonder reizigers uit Apeldoorn en Deventer past 't trouwens ook prima.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 08:14
door Wubbo
Zwolle wordt steeds groter: op lijn 50 naar Utrecht reed vandaag de 8796, keurig met opschriften 'Maxx Stadsbus Zwolle'.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 08:18
door Daniel
Zie je wel, wist dat ik iets vergat... die bus zag ik vanmorgen ook langsrijden :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 16:06
door Ardan
Zag gisteren in Almelooooo een Kamperbuffeltje op Enschede-Nijverdal rijden. Beetje verkeerd doorgewisseld dus, ik zie regelmatig gegoochel met die buffeltjes, 3 of 4 aan elkaar door Dv scheuren en zo..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: do 09 dec 2010, 18:12
door marvinkok
Is dat niet vanwege het onderhoud van die dingen in Hengelo?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: vr 10 dec 2010, 15:55
door Suus
Op lijn 22 (Indische buurt - Spaarndammerbuurt) rijdt vandaag standaardbus 110 (normaal zijn alle diensten geleed.) Ik kwam ook gelede bus 449 tegen, die reed op lijn 240 (Amstelstation - Science Park), terwijl ik daar de laatste tijd alleen maar standaardbussen op gezien heb.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: vr 10 dec 2010, 19:10
door Daan
Zag vandaag aan het eind van de middag in Groningen een stadsgelede kar op lijn 301... :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: za 11 dec 2010, 13:02
door JeePee
Kan wel kloppen. De reserve stadsgelede rijdt 's middags versterking of vervangt een rit die dreigt te vervallen door aankomst vertragingen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: za 11 dec 2010, 16:03
door Daan
Ah, op die fiets :-)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: za 11 dec 2010, 18:07
door Maik
Allereerst zag ik gisterenmorgen rond 10:45 op Utoz VIRM m9573 met SLT m2618 gekoppeld staan, volgens berichten op somda is die combi later op de dag richting de werkplaats vertrokken. Een klein kwartier later zag ik bij Breukelen olympische VIRM m9520 met een SLT-4 op sleeptouw, waarschijnlijk ook op weg naar de werkplaats.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: za 11 dec 2010, 19:23
door Marc
Wel leuk al die kerstmarkten, zo zie je bussen op plaatsen waar ze niet horen te komen. Zoals deze drie Volvo 8700'en van ConneXXion die op het busstation van Maastricht stonden. Het waren de 3546, 3545 en 3509 uit de regio Den Haag/Leiden.

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 15:35
door Dexter
Ik kwam vandaag 3 maal een los stelletje Plan V tegen in 3 verschillende treinseries: s6300, s9500 en in de s9800.

En gisteren zag ik twee rode HSL-Traxxen rangeren met een Fyra-stam op een van de zijsporen van Zlw. Vreemde plaats, of zouden ze de aansluitingen HSL <-> oude lijn aan het berijden zijn?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 15:36
door Wubbo
Dan zit je in Zlw alsnog niet goed: je kan vanaf Zlw de HSL helemaal niet op zonder kop te maken... (ja, bij Rotterdam wel, maar dan ben je alweer een flink stukkie uit de richting)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 15:48
door Dexter
Daarom vond ik het al zo'n raar gezicht: De stam kwam zo te zien uit de richting Bd en vertrok na het aankoppelen van de loc weer richting Bd. :roll: Ook de aansluiting Bd <-> België kan je vanuit Zlw niet bereiken zonder kopmaken.

Door de werkzaamheden tussen Rtd en Gd rijden naast de omgeleide 700500 en 701700 (Rtd - Gv - Ut) de 'normale' Noord-Oost IC's s500 en s1700 op volle sterkte door van/naar Gvc omdat hun vleugeltreinen aan de normale trein blijven.

Verder zag ik ook enkele versterkte s5100 -en (raar) rijden vandaag, met 10 en in een enkel geval zelfs 12 bakken SLT! Hoewel 12 bakken SLT gelijk staat aan 'slechts' 8 normale bakken, zou een spitsstoptrein zich daar niet voor schamen.

En door de al genoemde omgeleide treinen was er al een soort van hoogfrequente IC-dienst tussen Gv en Rtd, door het vertrek uit Gv van de 'normale' s2100 om '16 en '46 en de omgeleide 700500/701700 om '18 en '48. *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 18:08
door mb90
Dexter schreef: Verder zag ik ook enkele versterkte s5100 -en (raar) rijden vandaag, met 10 en in een enkel geval zelfs 12 bakken SLT! Hoewel 12 bakken SLT gelijk staat aan 'slechts' 8 normale bakken, zou een spitsstoptrein zich daar niet voor schamen.
Wellicht dat er eindelijk eens langere treinen rijden tijdens een thuiswedstrijd van Feyenoord. Alle supporters die voor de wedstrijd vanaf Dordrecht, Zwijndrecht, Barendrecht en Rotterdam Lombardijen naar Rotterdam Stadion gaan passen volgens mij niet allemaal in 4 of 6 bakken zoals er normaal rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 18:31
door Daniel
In Ede rijden volgens de dienstregeling op zondag 8-persoonsbusjes op de stadsdienst. Nooit geweten dat je ook 8-persoons Citaro's hebt, want die reden er dus in werkelijkheid :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 20:04
door Rienstertje
Dexter schreef:Ik kwam vandaag 3 maal een los stelletje Plan V tegen in 3 verschillende treinseries: s6300, s9500 en in de s9800.

En gisteren zag ik twee rode HSL-Traxxen rangeren met een Fyra-stam op een van de zijsporen van Zlw. Vreemde plaats, of zouden ze de aansluitingen HSL <-> oude lijn aan het berijden zijn?
Deze zag ik gister ook te Tbr, twee Fyra-stammen met aan beide kanten een loc, allebei in richting Bd.
Zo rond 09:45 kwam de eerste, en rond 10:00 de tweede.