- vanmorgen 'n nieuw persoonlijk recordje neergezet: 7.12 uur met de iets vertraagde t2214 op spoor 8 van Rotterdam C. aangekomen en toch nog de t4114 om 7.13 uur van spoor 1 gehaald :) Die laatste had wel 30 seconden vertrekvertraging, dus dat speelde ook amper een rol
- t4265 met een SGMm-II... zowaar zitten de stoelen in die dingen nog net wat zachter dan in de drietjes. Zodoende ook zwart/gele strepen eens met eigen ogen kunnen aanschouwen. Iemand enig idee waarom je naast 't gangpad in het verlengde van de cabinedeur (da's nog logisch) eigenlijk ook de ruimte richting de deuren moet vrijhouden? Als je als machinist moet vluchten ga je toch niet eerst naar het balkon om vervolgens de noodontgrendeling te gebruiken om uit de trein te komen als je er ook gelijk via de buitendeur van de cabine uit kunt springen
- volgens de omroepster in Rotterdam was er een aanrijding met een persoon bij "station Willemsdorp". Ehm, de verkorting Wld hoort slechts bij een overloopwissel
- het zal vast NS-logica zijn: dat er minder treinen rijden bij een verstoring is nog begrijpelijk (je kunt in Dordrecht nooit alles laten keren), maar waarom nu juist de t2167 met 12 bakken IRM opheffen en alle reizigers in een losse DDAR in de vertraagde t2267 laten proppen. Andersom was, eventueel met twee extra stops, reizigersvriendelijker geweest
- om 18.03 uur zou op Rotterdam Centraal een extra trein naar Rotterdam Stadion vertrekken, bestemd voor Thalys-reizigers. Op Rotterdam Stadion stond namelijk de Thalys op hen te wachten, die kennelijk later via een perronloos spoor door Rotterdam C. richting Utrecht gestuurd is. Anders hadden de reizigers er immers in Rotterdam ook wel in kunnen stappen. Handig ook trouwens dat dit alleen in het Nederlands werd omgeroepen
Maargoed, uiteindelijk weer een verstoring die me exact +0 opleverde... opeengepropt in de vertraagde t2267 kwam ik op de geplande aankomsttijd van de t2167 in Dordt aan.