Na een slagje Rtd - Msw vanuit Rtd vertrokken met een loc 1700 voorop en ICRm-Bds (dus ik had ook nog eens een 'echte' trein mee) toen de Railpocket een versperring tussen Bd en Tb meldde in verband met een brandmelding. Een telefoontje van de bijsturing bevestigde dat we niet verder zouden gaan dan Bd en dan weer terug naar Gvc, dus ik baalde als een stekker. Tijdens het passeren van Zlw zag ik rookpluimpjes uit het nevenspoor opstijgen. Neem warm weer, droog hout en remmende goederentreinen en dan krijg je smeulende bielzen. Trdl ingelicht en die zou er mensen heen sturen om te blussen.
In Bd omgebouwd en plaatsgenomen op de (lekkere koele) Bds en toen meldde de omroep dat de versperring voorbij was en het treinverkeer zou worden hervat... Fijn voor de reizigers natuurlijk, maar toen baalde ik pas echt. De terugreis ging ook niet bepaald soepeltjes omdat de trdl zo attent was om op onze vertrektijd een goederentrein voor ons uit te sturen en daar hebben we achter gezeten tot Ddr, waar we al met +7 aankwamen. :N
Tijdens de stop in Ddr stapte de plp in mijn cabine en zette twee flesjes water op mijn stuurtafel. "Lekker" zei ik, "Had ik net trek in!" "Nee" zegt ie, "Daarmee moet je een smeulende biels bij Zwd blussen en je hoort van de trdl waar precies." En inderdaad belde die later dat het tussen Zwd en de Kijfhoek Aansl. Zuid was. Ik kwam net voorbij het viaduct van de A16 tot stilstand en bij het aftakkende wissel zag ik inderdaad 4 rookpluimpjes: 1 net voor het wissel, 2 in het wissel zelf, waarvan 1 bij een kabel en eentje net erna. Dus ik reizigers ingelicht over de bijkomende vertraging (ik sloot af met: "Wij zijn even een brandje blussen, een ogenblik geduld a.u.b.") met mijn 2 hc's uitgestapt en met de inhoud van de twee flesjes de bielzen geblust. En het was maar goed dat we er niet van gedronken hadden, want met die 2 flesjes redden we het maar net. Voelde toch wel een beetje heldhaftig om een brandje te blussen hihi. (A)
Vervolgens als een speer naar Rtd om daar met +18 aan te komen en doodleuk de s5100 voor ons uit te zien vertrekken... -o- Nog meer vertraging in het verschiet dus. Ik erachteraan met een slakkegangetje en na Dt was ik van hem verlost en konden er weer wat meer kolen op het vuur. Ik had er weer flink de gang in toen ik bij Rsw werd gebeld door de trdl dat er bij Gvmw kinderen langs de baan aan het spelen waren, dus dat ik daar voorzichtig moest rijden.
Nou die kinderen waren niet langs de baan aan het spelen, maar het was een groepje Turkse of Marokkaanse jongetjes van een jaar of 8 en die stonden gewoon met z'n vieren middenin het spoor met opgestoken middelvingers. En dat op een onoverzichtelijke plek (want in een boog en langs een perron) in het buitenspoor waar de treinen met een gangetje van 130 overheen komen.

Conclusie: Er zijn soms van die dagen dat je maar beter vrij kunt zijn... :Y