Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vinny schreef:"Niet Instappen"
(dreigend) "De trein wordt omgeleid"
(nog dreigender) "En stopt niet in Amsterdam Zuid"
Wedden dat er toch weer een paar wijsneuzen waren die dachten: oh die trein die we moeten hebben staat er mooi klaar voor...
Dat is er altijd minimaal 1
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fraaie missers vandaag: het begon met de Fyra van Rotterdam naar Breda. Die reed blijkbaar over het oude spoor naar Breda, want we gingen via Zwijndrecht en over een perronloos spoor in Dordrecht. Blijkbaar voelde de Hispeed-crew zich te goed voor een omroep, want het enige wat er in Breda afkon was dat Breda de eindbestemming was. (Vertraging was overigens maar 3 minuutjes bij aankomst, kennelijk heeft die Fyra nog een vrij forse buffer )
Op de terugweg uit Breda (enkele uren later) had ik de s1900 richting Den Haag, die bij Rotterdam Stadion aardig wat vertraging opliep door een vertraagde Thalys en daaropvolgende vertraagde Benelux. Dit werd overigens keurig omgeroepen. In Den Haag HS kwamen we binnen op spoor 6, waar de s2100 aangekondigd stond op de TBP's De machinist riep nog snel om dat het de IC naar Gvc was, maar niet iedereen hoorde die boodschap helaas. Beetje jammer.
Dan zal de TRDL (voor de zoveelste keer...) niet opgelet hebben en de trein via het conventionele spoor gestuurd hebben. Heb de laatste week wel eens vaker een Fyra over het normale spoor gezien, waarbij ik op Twitter las dat er weer iets fout gegaan was.. Nog een reden om de Fyra op te heffen
Geert schreef:Fraaie missers vandaag: het begon met de Fyra van Rotterdam naar Breda. Die reed blijkbaar over het oude spoor naar Breda, want we gingen via Zwijndrecht en over een perronloos spoor in Dordrecht.
Fraai zeg. Alsnog niet dat stukje kunnen doen per trein :(.
En ik kon je niet uitzwaaien op Zwd omdat ik in Amsterdam verbleef .
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
vandaag ook aardig wat reizigers met Fyra toeslagen in een s2200 gehad omdat hij weer eens niet reed.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Vanochtend in een s500 van Den Haag naar Zwolle:
- Vertraagd binnen in Utrecht met omroep
- Vertraagd weg uit Utrecht zonder omroep
- Aankomst in Amersfoort met alleen een omroep 'station Amersfoort'
- Vertrek uit Amersfoort met een omroep 'we zijn met vertraging vertrokken om service te verlenen aan overstappende reizigers'
- Aankomst in Zwolle met alleen een omroep 'station Zwolle'
Onderweg 1x een conducteur gezien van het type 'zo snel mogelijk door de trein lopen'. Goed gedaan hoor.
TheKnitter schreef:Dan zal de TRDL (voor de zoveelste keer...) niet opgelet hebben en de trein via het conventionele spoor gestuurd hebben. Heb de laatste week wel eens vaker een Fyra over het normale spoor gezien, waarbij ik op Twitter las dat er weer iets fout gegaan was.. Nog een reden om de Fyra op te heffen
Ja want iedere keer als je een Fyra over gewoon spoor ziet rijden is er een treindienstleider geweest die lekker de krant zat te lezen?
Ik heb slechts 1 keer meegemaakt in de afgelopen 3 jaren dat er een trein door een fout een verkeerd spoor is opgestuurd.
En dan heb ik denk toch iets meer treinen zien rijden dan jij. Verder zijn er legio redenen te bedenken waarom een trein via een ander spoor rijdt dan gebruikelijk. Aannames doen op basis van Twitter is sowieso al dom.
Wubbo schreef:Onderweg 1x een conducteur gezien van het type 'zo snel mogelijk door de trein lopen'. Goed gedaan hoor.
Conducteur? Wat is dat? We zijn inmiddels over de helft van april en heb er überhaupt nog geeneen gezien deze maand, zelfs niet in de 4 uur die ik afgelopen zaterdag in treinen doorbracht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wubbo schreef:Onderweg 1x een conducteur gezien van het type 'zo snel mogelijk door de trein lopen'. Goed gedaan hoor.
Conducteur? Wat is dat? We zijn inmiddels over de helft van april en heb er überhaupt nog geeneen gezien deze maand, zelfs niet in de 4 uur die ik afgelopen zaterdag in treinen doorbracht.
Dan zit je dus nooit bij mij in de trein, want in principe controleer ik al mijn treintjes. Al ging gisteren controleren niet helemaal zoals ik wilde.
een s2200 Na eerst een stukje service ronde na Hlm gaan knippen, Na 3x een UVB (en 3x een vastgelopen Railpocket) was ik bij Ledn niet verder dan 2 bakken (alleen beneden) gekomen. Daarna heb ik het verder ook maar bij een service ronde gehouden, was er ff klaar mee (vooral door die RP)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Lang leve de klantgerichtheid van eht GVB.
Ik had een e-mailformuliertje ingevuld op gvb.nl. De reactie bestond half uit 'wij geven het door' (kennelijk moet je net zoals bij de NS Klantenservice echt gaan vragen naar een inhoudelijke reactie). Als je dan op 'reply' drukt in je e-mailberichtje die je van het GVB hebt gekregen, krijg je een melding dat het e-mailadres niet in gebruik is en of je even een webformuliertje in wilt vullen. Hoezo klantgericht? -o-
TheKnitter schreef:Dan zal de TRDL (voor de zoveelste keer...) niet opgelet hebben en de trein via het conventionele spoor gestuurd hebben. Heb de laatste week wel eens vaker een Fyra over het normale spoor gezien, waarbij ik op Twitter las dat er weer iets fout gegaan was.. Nog een reden om de Fyra op te heffen
Ja want iedere keer als je een Fyra over gewoon spoor ziet rijden is er een treindienstleider geweest die lekker de krant zat te lezen?
Ik heb slechts 1 keer meegemaakt in de afgelopen 3 jaren dat er een trein door een fout een verkeerd spoor is opgestuurd.
En dan heb ik denk toch iets meer treinen zien rijden dan jij. Verder zijn er legio redenen te bedenken waarom een trein via een ander spoor rijdt dan gebruikelijk. Aannames doen op basis van Twitter is sowieso al dom.
En als die aannames op Twitter komen, dat de reiziger het van de Trainmanager via de omroep heeft gehoord ;) Is het dan nog dom?
Fraaie missers vandaag: het begon met de Fyra van Rotterdam naar Breda. Die reed blijkbaar over het oude spoor naar Breda, want we gingen via Zwijndrecht en over een perronloos spoor in Dordrecht. Blijkbaar voelde de Hispeed-crew zich te goed voor een omroep, want het enige wat er in Breda afkon was dat Breda de eindbestemming was. (Vertraging was overigens maar 3 minuutjes bij aankomst
Een aankomstvertraging van 3 minuten hoeft ook helemaal niet omgeroepen te worden. Ik vind dit nou sprekend een voorbeeld van spijkers en laag water...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ja, dat van die drie minuten vertraging merkte ik pas toen we aankwamen. Maar het is op zijn zachtst gezegd vreemd als je verwacht de HSL op te gaan en je rijdt ineens via Zwijndrecht, ik was eerst bang dat ik de busaansluiting in Breda niet zou halen. Ook een paar mensen achter me viel het op. Hoeveel moeite is het nou om even om te roepen...
En als die aannames op Twitter komen, dat de reiziger het van de Trainmanager via de omroep heeft gehoord Is het dan nog dom?
Hoe weet een treinmanager nou wat een treindienstleider precies heeft gedaan? Een conducteur kan toch niet zien hoe een treindienstleider erbij zit? De kans dat een trein op een onbedoeld spoor terecht komt is vrij klein, zeker in een niet extreem vestoorde situatie. Je moet bijvoorbeeld moedwillig het aankomstspoor aanpassen door dit in het systeem te typen, in dit geval dus van het begin van HSL spoor naar het begin van een gewoon 'vrije baan' spoor.
Er is nog een andere optie die eigenlijk alleen in een extreem vestoorde situatie zich (sneller) voor kan doen, dat bv het treinnummer niet meer klopt en dat soort toestanden. Maar dat is echt een zeldzaamheid.
Geert schreef:Ja, dat van die drie minuten vertraging merkte ik pas toen we aankwamen. Maar het is op zijn zachtst gezegd vreemd als je verwacht de HSL op te gaan en je rijdt ineens via Zwijndrecht, ik was eerst bang dat ik de busaansluiting in Breda niet zou halen. Ook een paar mensen achter me viel het op. Hoeveel moeite is het nou om even om te roepen...
Het is ook redelijk uniek dat een trein wordt omgeleid zonder dat dat consequenties heeft voor de bediening van de stations. Meestal wordt dan wel omgeroepen dat station x niet aangedaan kan worden en dat reizigers moeten overstappen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Een opvallend omroepbericht in trein t1941 bij aankomst in Eindhoven:
"Beste mensen, over ongeveer 1 minuut staan we stil in Eindhoven. Als u wilt overstappen, dat kan. Aan de overzijde staat de Intercity richting Maastricht en Heerlen. Wij gaan door als halve Intercity en stoppen derhalve in Helmond, ..., en Venlo. Dames en heren, over ongeveer 45 seconden staan we stil in Eindhoven."
Marc schreef:Een opvallend omroepbericht in trein t1941 bij aankomst in Eindhoven:
"Beste mensen, over ongeveer 1 minuut staan we stil in Eindhoven. Als u wilt overstappen, dat kan. Aan de overzijde staat de Intercity richting Maastricht en Heerlen. Wij gaan door als halve Intercity en stoppen derhalve in Helmond, ..., en Venlo. Dames en heren, over ongeveer 45 seconden staan we stil in Eindhoven."
Geweldig:P beter dan al dat saaie standaard gedoe (wat overigens wel weer professioneel is/hoort te zijn). Maar ik kan dat wel waarderen als passagier.
Ook op de bijzonder gewilde verbinding Utrecht Centraal - Breukelen kunt u tegenwoordig kiezen voor een echte kwaliteitstrein. NS en ProRail nodigen u uit in de D-trein met toeslag *O* _O_
Even opzoeken, misschien is de toeslag wel tijdelijk verlaagd ter kennismaking *O*
Over CTA's op Utrecht Centraal gesproken... wie heeft stiekem die spoorlijn over de afsluitdijk aangelegd? De t12759 ging volgens het exemplaar op 11A na Grou-Jirnsum verder naar Den Helder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
CXX is al een tijdje bezig om de bestemmingsdisplays in en rond Nijmegen te updaten. Lijn 7 vanuit het station richting Heilige Landstichting rijdt zodoende rond met het volgende:
Heilige Landstichting
[scroll] via Nijmegen, een straat die onbekend is bij mij[/scroll]
Op de zijkant staat hetzelfde, alleen scrollt Heilige Landstichting dan ook. Overigens weer met een andere snelheid dan de onderste regel. Verder opvallend dat men blijkbaar Infoxx niet dusdanig weet te bewerken dat Nijmegen, wordt weggelaten.
Maar vandaag zag ik toch echt een misser. Ik zag een lijn 3 er mee rond rijden, aannemelijk geldt hetzelfde dus voor lijn 4. Deze reden altijd rond met
Utrecht Centraal vandaag, rond kwart voor 5 's middags: CTA's van spoor 8a staan op Den Haag Centraal, die van 8b zijn blanco. (zowel in hal als op perron) Volgens het OBIS scherm van het treinstel waarin ik op 8b instap is het volgende station Groningen. Volgen hetzelfde OBIS scherm is de eindbestemming echter Den Haag Centraal. Er is geen omroep te horen in de trein vlak voor vertrek