Vandaag een retour Hoorn- Voerendaal gemaakt.
De s800 van 9u57 uit Sloterdijk naar Heerlen/Maastricht bleek een los Virm 4tje te zijn, wat in Sloterdijk al vol zat. Vanaf Amsterdam Amstel stonden er ook een aantal mensen in het gangpad tot aan Weert. Een ouder echtpaar met een 1e klas kaartje bleef echter demonstratief in de 1e klas staan, terwijl er direct achter de klapdeur in Utrecht in de 2e klas wat mensen opstonden om uit te stappen en ze daar hadden kunnen zitten.
Een meneer tegenover mij zei tegen mij: Ja het andere treinstel is niet komen opdagen. Ik in een flauwe bui: Ow had ie gisteren te veel gedronken en zich vandaag verslapen? Dat was meteen het einde van het gesprek

Daarna begon ie het weer te zeggen tegen een andere vrouw, en zei ie dat het heel regelmatig voorkwam, hij had het twee maanden geleden ook al eens meegemaakt... Verder zat er een echtpaar aan de andere kant van het gangpad die vanaf Asd tot Sittard geen enkel woord hadden gewisseld met elkaar, volgens mij vonden ze het helemaal geen straf om in de stilte coupé te zitten.
In Sittard stond er braaf een 4tje voor Heerlen te wachten op spoor 3B, we moesten dus even wat naar achteren wandelen.
Tussen Heerlen en Voerendaal voor het eerst in de 1e klas van Veolia gezeten, mijn vader zei: Ow dat lijken me echt lekkere stoelen om in weg te ploffen. Op het zicht leek me dat ook zo, dus ging dat even demonstratief doen. Had ik beter niet kunnen doen, want ik voel het neerploffen nog aan mijn rug, die stoelen geven geen centimeter mee, ondanks dat het wel zo lijkt dat ze lekker zacht zijn.
Op de terugweg bij Sloterdijk komen er twee oude dames (jaar of 75) de trap afgewandeld met enorme koffers, blij dat ze nog op tijd waren voor de trein naar Enkhuizen. Echter, ze hadden nog niet ingecheckt en vroegen aan mij waar dat kon. Ik zei dat het in de stationshal wel kan, en zei tegen een van de dames dat er iets verder ook een lift was, scheelde ze wat gezeul.
Mw zegt: Ja nou gaan we niet weer helemaal omhoog zeulen met onze koffers, dat snapt een conducteur toch ook wel als we hem tegenkomen? De twee dames stapten dus in zonder geldig vervoerbewijs. Ik ben bang dat zulke vrouwen door hun leeftijd er vaak nog mee wegkomen ook. Er had best nog een van die twee even naar boven kunnen lopen voor een incheck.
Tot slot werd er een wat verwilderd ogende man op het station in Hoorn door de politie afgevoerd, ik hoorde hem nog zeggen: Ik was per ongeluk bij de verkeerde fiets het slot aan het open boren, mijn fiets leek heel erg op deze, en staat wat verderop. Agent zegt: Ow dat zou best kunnen, maar ik neem u nu mee naar het bureau.