Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Is dat 'historisch zo gegroeid' of een bewuste keuze? Als syteem X uitvalt, dan doet Y het nog.
Hoe zit dit eigenlijk in het buitenland? Ik kan mij niet voorstellen dat Nederland niet te vergelijken is met treinen in Bayern, de s-bahn om Berlijn of iets in het gebied Rhein - Ruhr - Main.
Klaasje schreef:Wat zich nu gaat wreken is dat de basisuurpatronen van de dienstregeling 2013 eigenlijk zijn afgestemd op de spits als je naar overstappen en reistijden kijken. Aangezien de winterdienstregeling nog steeds het niveau van "knippen wat er de laatste jaren bijgekomen is" niet ontstijgt krijg je naast het regionale lage frequenties- en overvolle treinenleed ook nog het probleem dat het reizen van en naar de landsdelen substantieel langer duurt ondanks dat de individuele treinen nog altijd zo snel zijn ingepland als altijd.
(...)
Dan lijkt het me tijd om de boel op de kop gooien en een echte winterdrgl te hebben die wel aansluitingen kan geven.
Somoht schreef:Dit is de volledige lijst met aanpassingen -> http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Vorige keer zagen we nog net op tijd dat ze al het treinverkeer van Alm naar Lls tussen 08:30 en 10:30 hadden uit laten vallen. 3700 cancelen zonder alternatief :') En dat op die opendag van de Hanzelijn.
Dus als jullie fouten zien, graag melden :)
Nice! Dat is tenminste wat informatiever en completer dan het lijstje van NS zelf :)
Karl schreef:Ik heb geen verstand van software, maar: waarom is het niet zoiets als:
Het komt er op neer dat het veel complexer is en de drgl per jaar en per dag wordt gemaakt, maar de versie per dag (het dagplan) wordt meerdere keren ingelezen - steeds preciezer. Verder is het niet een systeem, maar er zijn een stuk of 3-5 systemen die allemaal dezelfde dienstregeling nodig hebben omdat ze met elkaar praten over ritten uit de dienstregeling.
Wat betreft Apn - wordt niet aangepast.
Volgens mij is het probleem wat ik een Nederlandse ziekte noem:
"Door de complexiteit is het probleem niet eenvoudig op te lossen"
Oplossing:
"De boel NOG complexer en ingewikkelder te maken om de ingewikkeldheid van het probleem te analyseren, deduceren en te integreren"
Gevolg
"Het wordt nog moeilijker wordt om eventuele foutjes eruit te hikken"
Resultaat:
"Boel loopt helemaal vast"
Conclusie
"Help, de boel is in het honderd gelopen - zie regel 1"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nou, in Den Haag rijden trams, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik ben even hier wat in de buurt gaan rondfietsen. Ik geloof zo dat er vannacht 20 cm sneeuw gevallen is hier. Natuurlijk valt daar niet tegenop te strooien. Alleen op de allerdrukste wegen is de sneeuw weggereden, op kleinere straten rij je dus over aangestampte sneeuw.
Ik snapte dus ook waarom de HTM de helft van de tramlijnen eruit gegooid heeft. Bij het einde van de Apeldoornselaan stond een RR4 al gauw een minuut of twee te wachten voordat-ie tussen de auto's door de Loosduinseweg op kon draaien. Toen die bij de halte stond kwam de volgende alweer aanrijden, die vreemd genoeg geen auto's op z'n weg vond.
Bij de Laan van Meerdervoort ter hoogte van de Fahrenheitstraat stond een dubbele RR3 met panne. Een meisje tussen de groep balende toeschouwers zei dat de tram uit de rails gelopen was. Maar die stond er blijkbaar alweer op want net toen ik ervoor overstak wilde-ie weer gaan rijden. (Er stond 5 meter erna ook nog een HTM-auto op de rails dus ik dacht dat het oversteken wel kon.)
Voor het stoplicht stonden een GTL en vier RegioCitadissen te wachten. Nog twee en ze hadden tot aan de vorige halte Conradkade gestaan... Aldaar reed lijn 11 nog wel, zij het met aardig wat vertraging. Ook kwam er één langs met gelijk nog een tram erachter, maar die had geen nummer achterop, kan leeg geweest zijn.
Mijn advies: lekker binnen blijven. Als iemand interesse heeft in foto's, laat het aub weten.
Overigens dacht ik later, bij een winterdienstregeling rijdt de 1900 normaal toch maar tot Dordrecht? Of is dat als er alleen problemen in Brabant worden verwacht?
Karl schreef:Overigens dacht ik later, bij een winterdienstregeling rijdt de 1900 normaal toch maar tot Dordrecht? Of is dat als er alleen problemen in Brabant worden verwacht?
Was vorige keer ook niet.
Gelukkig maar, want anders hadden alleen s5100 en s2600 gereden tussen Den Haag en Rtd...
Wubbo schreef:Op de Wini staat nu ook een pagina met de winterdienstregeling. Met dank aan bovenstaande pdf trouwens, die was mij erg behulpzaam ;-)
Maar is de, voor 80%, opgeheven 800 structureel nu? Dit is immers de eerste keer dat dit gebeurd, normaliter rijdt het Asd-Mst. Dus misschien moet in de lemma nog wel een kanttekening bijgeplaatst worden.
Voor het eerst vandaag een berichtje vanuit Connexxion dat in Twente ook niet meer op tijd gereden kan worden, of dat ritten uitvallen... Moet ook zeggen dat het hier nog altijd behoorlijk sneeuwt!
Vannacht kan het boven een vers sneeuwdek -9 worden.
Ik zie hier trouwens alles nog behoorlijk op tijd voorbij komen, alleen net een Pimpel met +20 naar Duitsland, maar dat was dan ook alles wat ik vertraagd zag.
Mikos schreef:En het complete overzicht voor morgen van treinen die wel, niet of anders rijden staat weer hier. :)
Sprinter 4900 (Almere Oostvaarders-Hilversum-Utrecht v.v.) tussen Utrecht Centraal en Almere Centrum.
Dus wel tussen Oostvaarders en Centrum? Foutje zeker...
Gisteravond gaf de reisplanner tussen Almere Centrum - Schiphol maar heel weinig reisadviezen aan, één van v05:05 en de volgende pas v7:32. Half uur later kwamen ook de sprinter overstappen op Weesp te voorschijn of de rechtstreekse.
Het viel me op dat vooral de Fyra naar Brussel vandaag niet reed. Of met 95 minuten vertraging. Verder was er ook nog eentje met 80 minuten vertraging. En eentje waarbij de reizigers in Rotterdam er weer uit moesten, en dus ook niet tot Brussel kwamen.
Als je dan met de Thalys reist, dan moet je doorgaans een heel nieuw kaartje aan boord van Thalys kopen à 79€, want Fyra is een andere trein.
Vanochtend leverde de combinatie winterdienstregeling + wisselstoring me +41 op. Vanochtend was het veevervoer in losse stellen in de s9800, vanavond lijken die treinen allemaal versterkt tot 2x SLT. Mijn trein terug naar huis was rustig: in de achterste bak zaten 10 mensen, ongeveer.
Bepac + Winterdienst is geen goede combi: de s3500 reed naar Maastricht, wat op de TBP's in Utrecht ervoor zorgde dat de tussenstations niet weergegeven werden (de trein was immers 'ingekort'). Ook riep Tuffy braaf om dat de Sprinter naar Uitgeest te laat was: die reed maar tot Breukelen, dat mag er best bij in zo'n omroepbericht.
Vanmiddag om 16.50 stond op de Argos-borden dat er morgen minder treinen rijden: over vandaag werd al niets meer gemeld.
HTM kampt met heel veel storingen, daar wordt nu op Twitter geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken als je met tram 1 of 9 wil.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die klojo's van het corps der gele rupsen de aangepaste dienstregeling blijft rijden totdat over een week of 2 de dooi pas intreed. En Mansveld, die doet niks. Wordt tijd dat die trien opstapt.
Wubbo schreef:Bepac + Winterdienst is geen goede combi: de s3500 reed naar Maastricht, wat op de TBP's in Utrecht ervoor zorgde dat de tussenstations niet weergegeven werden (de trein was immers 'ingekort'). Ook riep Tuffy braaf om dat de Sprinter naar Uitgeest te laat was: die reed maar tot Breukelen, dat mag er best bij in zo'n omroepbericht.
Volgende winter is dat niet meer :) Daarnaast hebben we dan, afhankelijk van precies wanneer, ook ARGOS en werkzaamheden info er in.
Caspar schreef:Het viel me op dat vooral de Fyra naar Brussel vandaag niet reed. Of met 95 minuten vertraging. Verder was er ook nog eentje met 80 minuten vertraging. En eentje waarbij de reizigers in Rotterdam er weer uit moesten, en dus ook niet tot Brussel kwamen.
Als je dan met de Thalys reist, dan moet je doorgaans een heel nieuw kaartje aan boord van Thalys kopen à 79€, want Fyra is een andere trein.
79 euro :X
Vroeger kon je een regularisatieticket voor 18 euro kopen, Nico Spilt heeft daar nog een gescande foto van op zijn site. Dit vind ik persoonlijk een volkomen bezopen prijs.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website