In Delft was het vanmiddag duidelijk te zien waar CXX Citaro 2835 vandaan komt. Hij reed namelijk op lijn 37 naar Den Haag Leyenburg nog steeds rond met de bekende Voor U teksten.
RET-Citaro 270 had eindelijk een duidelijke bestemming op lijn 40 (Rotterdam Centraal - Delft NS v.v.). Normaal zie ik de bussen richting R'dam altijd rijden met Centraal Station, maar de 270 reed met Rotterdam CS. :) Vanaf Delft waren alleen de haltes tot Overschie onbekend. Op het scherm werden alleen de haltenummers getoond en de omroep deed niks (had wel wat geweest als ze halte 3718 om zou roepen

) . Pas vanaf Overschie werkten ze weer goed.
Na mijn rondje Lansingerland + Delft ging ik met de metro (een combi van 3x 5300 in WD 906) vanaf Rotterdam Centraal weer terug naar het Zuidplein. Net na Maashaven ging die metro ineens vol in de remmen stond hij ineens stil. Hierna werd de metro 2x herstart, maar dat mocht niet baten. Daarom werd daarna alles maar uit gezet, dus inclusief de verlichting. Ondanks dat de zon net onder was, was dat toch wel donker. Na een minuutje ging alles na een disco van de lampjes bij het infoschermpje weer aan en reed de metro (zonder omroep overigens) weer verder. Ik denk dat er een klein defectje was, wat hierdoor verholpen was, want daarna reed de metro zonder problemen (maar wel met +4 en een metrofile) verder. Alleen het infoschermpje bleef leeg, terwijl de lampjes wel versprongen.
Tot slot kreeg ik vanmiddag een SMS-je van meltrain over een RET-Berkhofje die rond reed op Zuid. Dit bleek te gaan om deze 635 die ik na de metrorit van hierboven toevallig tegenkwam op het Zuidplein. Hij reed rond met "16 Buiten Dienst" en reed instructieritjes. Toch wel leuk om nu toch nog een Berkhofje te zien: