Pfff, op de één of andere manier gaat er altijd wel iets mis met die eerste s1900 naar Venlo.

Zo ook vandaag weer.
Ik begon al met heel veel gedoe op de eerste stoppert omdat er geen hc was. Om de overstappers voor het nachtnet niet te duperen heb ik na een paar minuten wachten de trein maar in mijn eentje meegenomen en omdat dat een SLT was, was het telkens heen en weer lopen tussen de cabine en het eerste balkon om de deuren te sluiten en dat ook nog met vertraging, maar uiteindelijk was ik net op tijd in Rtd voor de aansluiting.
Daarna dus met de s1900 richting Vl vertrokken en omdat we nog net in het nachtgat vielen werden we door de linkerbuis van de Willemstunnel gestuurd. Tussen Rtb en Rtz kwam ik in de tunnel echter alweer een rood sein, omdat de s5100 vanuit Ddr blijkbaar al naar Rtz was gestuurd en dus stonden we min of meer tegenover elkaar. Omdat de andere sporen buiten dienst waren, moest die s5100 noodgedwongen ombouwen en uitwijken naar Rtst, zodat ik er eindelijk langs kon.
Dat duurde een klein kwartier, met een dito vertraging tot gevolg, dus toen begon ik met +14 aan een grote inhaalslag. Bij de Kijfhoek kwam ik helaas achter de s2200 te zitten, maar met dank aan de trdl konden we die tussen Ddr en Ddzd inhalen. Bij Bd een tijd voor het inrijsein gestaan en vervolgens kwamen we bij Tbu achter de s13600.
Tussen Ot en Btl zat ik achter een goederentrein, die ik via het binnenspoor tussen Best en Acht kon inhalen, maar omdat ik bij Ehb weer achter de s9600 kwam te rijden, haalde hij mij vervolgens weer in. Ik verzeker jullie dat ingehaald worden door een goederentrein niet goed is voor je eigendunk als mcn van een IC.
De trdl had gelukkig de s9600 vastgehouden in Ehv, zodat we daar geen last van zouden hebben en ik vroeg voor Hm en Hrt een 'door'-schakeling, zodat ik daar sneller kon binnenkomen en vertrekken en dat scheelde ook weer wat. Uiteindelijk door al dat gedoe toch nog met +12 in Vl aangekomen, snel getoiletteerd en na een flitsschaft weer met frisse moed gekeerd richting de beschaafde wereld.

In Vl stond overigens een heel arsenaal aan extra 1700-en en BR 101-en voor de omgeleide CNL. De RE van 8:05 naar Hamm reed niet en werd vervangen door een bus.
Op de terugweg ging alles tot Ehv voorspoedig en ik verheugde me al om de mcn van de s800 weer in te maken.

Ik vertrok iets eerder dan hij en omdat ik een 1700+ICRm+Bds had en hij VIRM, besloot ik hem een kansje te gunnen en langzamer op te schakelen. Na Best vond ik het mooi geweest en liet ik hem in het stof bijten. Maar ik was hem net gepasseerd en de Besttunnel uit, toen een goederentrein voor me roet in het eten gooide en ik in de ankers moest, terwijl de s800 ongehinderd kon doorrijden en me passeerde. Driewerf GRRR en toen was mijn dag pas écht verpest.
Het bleek dat er maar liefst twee goederentreinen voor me reden vanwege geplande werkzaamheden, zo vertelde de (overigens erg sympathieke) trdl en hij vertelde ook dat ze helaas nergens aan de kant konden. Dus bereidde ik de hc's en de reizigers voor op een oplopende vertraging. Bij Ot belde hij terug met de mededeling dat het toch nog gelukt was om de achterste goederentrein aan de kant te nemen in Tb (waar ik met +7 binnenkwam), dus kon ik van Tb naar Bd lekker doorrijden en dat scheelde weer wat. :pos: In Bd moest ik wachten op een rangerende Fyra-Traxx en informeerde ik welke kant de andere goederentrein op was gegaan, maar die zou helaas voor me blijven rijden tot de Kijfhoek. Bij de Markbrug wisselde ik echter ineens door naar het linkerspoor en bij de aansluiting met de HSL passeerde ik de wat bleek lege ertstrein, die daar stilstond met neergelaten stroomafnemers, dus waarschijnlijk was hij defect geraakt. Bij Zlw wisselde ik weer terug door naar het rechterspoor en in Ddr had ik nog +3.
Vallend blad maakt rails glad.