Pagina 10 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 20:56
door TLP
Stefan schreef:Integro's bij Connexxion uit 1999? ;) Ze zijn toch echt minimaal een jaartje jonger.. De 2 laatste series zijn zelfs uit 2001 en 2002.
Ik leid het af uit de kentekens. Maar nee, je hebt volgens mij inderdaad gelijk. De Integro's waarom het gaat hebben BJ-..-.. op hun kentekenplaat. Ik heb net Wikipedia bezocht en de tweede serie Jonckheeren die aan het GVB geleverd werden in september 1999 hebben BH-..-.. op hun kentekenplaat. En de eerste Amba's hebben BL-..-.. op hun kentekenplaat. Dus dan moeten de bussen die BJ-..-.. op hun kentekenplaat hebben in 2000 gebouwd zijn.

Maar om even op de discussie terug te komen: dan nog, toen was er nog geen euro-III wat er in 2002 wél was, en het scheelt toch twee jaar leeftijd. En de stoelbekleding is niks comfortabeler dan die van de Amba's, wel de stoelen zelf, maar volgens mij maakt de Integro uit die serie zoveel lawaai dat ik nog steeds loop te twijfelen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 23:26
door Klaasje
Je kan natuurlijk altijd een kenteken intikken op de website van het RDW. (Voertuiggegevens online)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: za 24 dec 2011, 09:32
door Gekko123
Er rijdt vandaag een VIRM-VI in de s5600.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: za 24 dec 2011, 10:21
door Klaasje
Hoe lang zou het duren voordat die is vervangen door een DDAR, SLT of SGM ivm de krappe rijtijden van de s5600?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 13:27
door Maik
Gisteren zag ik de Syntus 2116 bij de stalling in Winterswijk staan, wat die daar nou te zoeken had...

Nog even over die Jonckheeren bij Gelderesch reizen, dat zijn de ex 560(BJ-TX-82) en ex-558(BJ-SX-02), vannacht gezien in de Heelweg. :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 17:25
door TLP
Maik schreef:Nog even over die Jonckheeren bij Gelderesch reizen, dat zijn de ex 560(BJ-TX-82) en ex-558(BJ-SX-02), vannacht gezien in de Heelweg. :mrgreen:
Misschien voor jou een beetje domme vraag, maar bedoel je nou de Amsterdamse stadsbus of de luxe touringcar?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 17:53
door Milco
De gelede Jonckheeres die bij het GVB Amsterdam reden. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 22:27
door TLP
Milco1995 schreef:De gelede Jonckheeres die bij het GVB Amsterdam reden. :wink:
Ik dacht al, maar er zou ook een VDL Jonckheere kunnen rondrijden met nummer 558/560 en bouwjaar 2000 :?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: di 27 dec 2011, 17:50
door Etienne
In de t2659 reed vandaag een DD-AR + Eloc + Eloc + DD-AR.

Op lijn 59 (Sassenheim - Noordwijk) reed zowel vanochtend als vanmiddag een Interliner-Volvo.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: di 27 dec 2011, 20:08
door Daniel
Kan me vergissen, maar volgens mij is het toch niet heel alledaags dat er Volvo 8700's worden ingezet op de Nijmeegse lijn 1... Toch reed er minstens één op die lijn vandaag (twee keer gezien, maar dat kan natuurlijk best twee keer dezelfde geweest zijn)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: di 27 dec 2011, 21:06
door mb90
De OBB-stam van de Benelux reed vanavond in IC t9260 i.p.v. IC t9252. Vanaf de loc gezien hadden de eerste 4 rijtuigen NS-logo's en de laatste 2 nog OBB-logo's. Verder was de volgorde dit keer (in klasses) 2-2-2-1-2-2, waarbij de eerste een gedeclasseerd 1e klas rijtuig is. Jammergenoeg kon ik daarvan niet profiteren, want ik zag het pas na het uitstappen te Rtd. De omroep was op de perrons overigens niet aangepast aan deze indeling en riep vrolijk om dat de 1e klasrijtuigen vooraan en achteraan zaten..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: di 27 dec 2011, 21:22
door Meltrain
Zowel gisteravond als vanochtend zag ik een Apeldoornse (dus groene) Optare op lijn 112 (Harderwijk - Nunspeet - Wittenberg).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: di 27 dec 2011, 21:42
door rovin1995
Die optare is volgens mij eerder standaard als een afwijking.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 13:13
door Edwin
Gister reed er in ieder geval een VIRM in de s5700. Wel luxe om daarin van Weesp naar Hilversum Noord te reizen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 13:15
door Suus
Etienne schreef:In de t2659 reed vandaag een DD-AR + Eloc + Eloc + DD-AR.
DD-AR is niet afwijkend voor de s2600 tegenwoordig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 13:31
door TLP
Bee schreef:
Etienne schreef:In de t2659 reed vandaag een DD-AR + Eloc + Eloc + DD-AR.
DD-AR is niet afwijkend voor de s2600 tegenwoordig.
Voor de t2659 wel, dat staat nota bene op Somda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 20:06
door Michael
vandaag 7 bakken ICR in de s1900 in plaats van 10 bakken.
ICM in de s2800
DDAR in de s4000

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 20:26
door Anne
Die 1900 is hopeloos wisselend qua samenstelling.
De ene trein is 10 bakken ICR dan weer een ICM3 + ICM4 en dan weer een VIRM4
In Delft wil ik graag vooraan instappen (In Den Haag stappen de meesten achteraan in) maar weet dus nooit hoelang de trein is.

Vandaag was die (vertrek Delft 9.34) maar een stel ICM4.
Deze stond dus tot in de gangpaden overvol.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 20:42
door Michael
klopt maar over het algemeen zijn de ICR stammen met 7 bakken voor de s3600 bedoeld en die met 10 bakken voor de s1900

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 21:22
door mb90
Deze vakantiedienst van de RET enkeltjes (R)SG3 op metrolijn E. Dat is vooral tussen Rotterdam Centraal en het Zuidplein geen succes.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 22:51
door Wubbo
NS lijkt van een vakantie-materieelinzet niet gehoord te hebben. En dus reden er vrolijk 8 bakken VIRM van Utrecht naar Den Haag vanochtend, met de reizigers erin die ook wel in een ICM-IV hadden gepast. En natuurlijk werd mijn ochtendtrein (u weet wel, die die zelfs op de drukste dag met een losse ICM gereden kan worden) nog even keurig versterkt naar 6 bakken ICM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: do 29 dec 2011, 08:56
door Etienne
mb90 schreef:Deze vakantiedienst van de RET enkeltjes (R)SG3 op metrolijn E. Dat is vooral tussen Rotterdam Centraal en het Zuidplein geen succes.
Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal in de spitsuren ook niet :| , in de daluren past het prima overigens.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 30 dec 2011, 12:38
door Daniel
Kruis nu net een Twents-lint in Didam... Twente is gegroeid blijkbaar :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 30 dec 2011, 14:23
door 010jongen
Zag zojuist een citadis2 op lijn 4 richting molenlaan!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 30 dec 2011, 14:28
door Michael
er komen er steeds meer in dienst dus dan zal je ze ook op meerdere lijnen gaan zien. Dus echt een afwijking is het niet denk ik