Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
destinationcode | destinationname50 | destinationname16
-----------------+------------------------------+-------------------
178 | Hoofdstation via Hoendiep | Centraal Station
180 | Centraal Station via Centrum | Centraal Station
En code 180 correspondeert met lijn 9 inderdaad, opgelost
Krijg nou wat, Syntus Gelderland heeft eindelijk wat gedaan aan de onleesbare vertrektijden van lijn 88 in Ede!
Links de normale dienstregeling, rechts de vakantiedienstregeling. Nu alleen nog op tijd rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Had veel simpeler gekund door de tijden van ritten die op dezelfde tijd rijden niet dubbel te vermelden. Dan had de boel al een stuk overzichtelijker geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Omroep op Schiphol: de icd naar Amsterdam Centraal vertrekt over ongeveer een kwartier, the icd to Amsterdam Centraal will arrive in 15 minutes.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Door de storing op spoor 1/2 te Amersfoort verhuist alles wat daar normaal stopt naar spoor 4a/5. Echter komen de spoorwijzigingen pas zo'n 20 minuten vooraf op de borden. Zodoende zat op perron 2 nogal wat op de s5600 te wachten die er al op de borden stond maar nooit zou vertrekken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Poster van werkzaamheden tussen Zevenaar en Winterswijk tot 8 mei hangt nog altijd prominent op Arnhem Velperpoort. Na 4 dagen geleden het te hebben gemeld op Twitter kwam Arriva vandaag eindelijk met een reactie dat ze het gingen verwijderen.
Gister zat ik in een stopper Delft - Den Haag Centraal, die een prima overstap bood op de intercity richting Leiden en Amsterdam Centraal, zoals ook is gepland. De conducteur riep echter vrolijk de overstap van een half uur later om. Misschien klopte zijn reisinformatie niet, maar met een beetje nadenken had hij kunnen weten dat de overstap gehaald zou worden; de intercity was ons immers nog niet voorbij gereden.
Jammer dat treinpersoneel soms beperkte kennis van geplande overstappen heeft; dit zorgt er ook vaak voor dat treinen precies wegrijden op het moment dat de aansluitende trein aankomt. Een paar seconden wachten en vele reizigers halen de overstap. Ik denk hier bijvoorbeeld aan de knoop Zwolle (overstap Lelystad <--> Groningen), Utrecht (overstap Den Haag <--> Amersfoort), Amersfoort (Apeldoorn <--> Schiphol/Utrecht) en Den Haag HS (sprinter <--> Intercity). En nee, olievlekwerking ontstaat echt niet bij 1 minuut wachten; er zit juist speling in de dienstregeling om dit op te vangen. Dan maar een keertje niet EZRen.
Worden conducteurs actief ingelicht over bestaande overstappen in de dienstregeling?
Was het niet zo dat HCs in de railpocket naast de actuele vertrektijden van het volgende station ook een overstapstaat daarvan kunnen oproepen met dezelfde info als via OBIS gegeven wordt?
In het laatste geval mis je dus behoorlijk wat overstaps van het type dat jij noemt. De aansluiting in Amersfoort tussen s11700 / s1600 en s11600 / s1700 wordt namelijk in OBIS ook niet vertoond omdat die dus te kort bevonden wordt door het systeem (dat kennelijk niet door heeft dat die cross-platform is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vandaag zijn er werkzaamheden tussen Meppel en Zwolle, tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan, tussen Rotterdam en Den Haag/Hoek van Holland, tussen Leiden Centraal en Alphen aan den Rijn en tussen Eindhoven en Weert. Het is daarom natuurlijk verschrikkelijk logisch dat er geen intercity's rijden tussen Amersfoort Schothorst en Schiphol en tussen Zwolle en Amsterdam Zuid, daarom maakt NS daar verder maar geen melding van. :neg:
Wubbo schreef:Vandaag zijn er werkzaamheden tussen Meppel en Zwolle, tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan, tussen Rotterdam en Den Haag/Hoek van Holland, tussen Leiden Centraal en Alphen aan den Rijn en tussen Eindhoven en Weert. Het is daarom natuurlijk verschrikkelijk logisch dat er geen intercity's rijden tussen Amersfoort Schothorst en Schiphol en tussen Zwolle en Amsterdam Zuid, daarom maakt NS daar verder maar geen melding van. :neg:
Joh in heel Flevoland rijden gewoon geen Intercity's dit weekend en er staat niet eens een geel lijntje op de actuele spoorkaart. Alleen al een IC ipv Sprinter levert al 10-20 minuten extra reistijd op van Lelystad (Almere heeft echt teveel stations)
Het gaat in Groningen ook weer lekker. Somoht deed deze week eerder een melding over verkeerde bestemmingen op het DRIS-paneel bij de halte Winkelcentrum Paddepoel, maar dat paneel is nu al een aantal dagen bijna alleen nog maar helemaal uit. Soms gaat ie bij vlagen wonderbaarlijk aan overigens, maar meestal blijft ie gewoon uit.
Ook handig: in Dordrecht stonden de stoomtreinen van Dordt in Stoom als IC naar Den Haag Centraal aangekondigd.
Eveneens mooi verwarrend: "IC Den Haag HS", "rijdt niet verder dan Rotterdam Centraal", "stopt niet op tussengelegen stations".
En zie dan maar uit te vinden dat die trein in Rotterdam stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Kevster schreef:Het gaat in Groningen ook weer lekker. Somoht deed deze week eerder een melding over verkeerde bestemmingen op het DRIS-paneel bij de halte Winkelcentrum Paddepoel, maar dat paneel is nu al een aantal dagen bijna alleen nog maar helemaal uit. Soms gaat ie bij vlagen wonderbaarlijk aan overigens, maar meestal blijft ie gewoon uit.
Heeft volgens mij met de stroomvoorziening te maken, blijkbaar iets te gehaast aangelegd. Ik zag een ander van de week geen werkende data-verbinding hebben en dan staat er nog wel een tijd op het scherm. Dat had deze niet.
Raymond schreef:Muiderpoort - Weesp ligt er ook uit het hele weekend.
Die was ik inderdaad in het lijstje vergeten.
Thom91 schreef:Ik zie trouwens net dat het wel bij die werkzaamheden vermeldt staat..
Pas sinds halverwege de middag, vanochtend stond het er nog niet. Naast dat je een bericht over het niet rijden tussen Zwolle en Lelystad niet verwacht bij de werkzaamheden op Muiderpoort-Weesp.
Misschien moeten ze informatie over werkzaamheden en storingen ook gewoon niet aanbieden per 'storing' maar per getroffen station ofzo. Ook in gevallen waar het duidelijker/correcter is, is het voor veel mensen niet duidelijk omdat ze niet weten dat Diemen-Zuid tussen Weesp en Duivendrecht ligt en dat hun IC vanuit Groningen naar Leiden dus misschien niet of anders rijdt. En in een geval als vandaag moet je niet alleen spoortopografische kennis hebben maar zelfs weten hoe bepaalde treinseries doorrijden na je eindbestemming.
Liefst zou ik een spoorkaart zien waarop alle verbindingen waar minder/niets rijdt een kleurtje krijgen en een (in weekenden als deze: nogal lange) lijst met vertrek/overstapstations waar dingen anders zijn waar je op kan klikken en dan pas de daadwerkelijke storingen en gevolgen ziet die betrekking hebben op dat station.
Dat is ook wel min of meer wat ze doen door heel stelselmatig naar de reisplanner te wijzen, maar toch, dat vind ik eigenlijk onvoldoende.
Door de hier al genoemde combinatie van werkzaamheden was de informatievoorziening van de omroep te Rotterdam Centraal niet helemaal correct.
Allereerst werden de reizigers naar Schiedam en Den Haag gewezen op de sprinters naar Delft en Den Haag en de IC naar HS, Leiden, Schiphol, Amsterdam en door naar Lelystad.
Vervolgens kwam daar enkele minuten later de omroep dat de IC naar Almere en Lelystad niet verder reed dan Amsterdam Muiderpoort. Reizigers naar Almere en Lelystad moesten overstappen te Schiphol volgens dat omroepbericht, maar dat is toch echt trager dan reizen via Utrecht.
En de bekende bug met het combineren van de s2800 te Gouda bij de IC's die normaal naar Amersfoort Schothorst gaan en nu dus naar Enschede: de trein zou volgens de borden niet verder rijden dan Gouda. Indien de eindbestemming die op de trein wordt getoond aangestuurd wordt door OBIS gaat het ook fout. Ik heb in ieder geval een trein gezien waar de bestemmingsdisplays Gouda toonden ipv Enschede.