9404 als ik t even uit mn hoofd mag zeggen. Zit er niet meer in nuJWM schreef:Welk stelnummer?

9404 als ik t even uit mn hoofd mag zeggen. Zit er niet meer in nuJWM schreef:Welk stelnummer?
Ik had er toevallig tussen Weert en Eindhoven een.SLToilet schreef:Ik word er overigens wel blij van steeds meer verspreid over Nederland de VIRMm te zien! In Ut komt door de landelijke inzet nu zowat ieder uur een VIRMm voorbij. Gisteren leken er zo'n vijf* rond te rijden op het moment dat het helemaal spaak liep tussen Btl en Ehv: twee zaten als een rat in de val in Limburg rond te reizen, geluk bij ongeluk in die regio :pos:.
Dat onderdeel doet Nedtrain het echt niet beter (SGM en VIRM zijn een verslechtering).Suus schreef:De ontwerpers van de NMBS leveren werkelijk doodsaaie treinen af met behoud van het afstandse comfort van dertig jaar geleden.
Het is een IC maar luxe kan ik het niet noemen daarvoor zijn de stoelen niet of te beperkt verstelbaar, ontbreken er stopcontacten en armleuningen en zit puur op basis van de stoel in een Flixbus comfortabeler.Suus schreef: Bij de NS is er een veel duidelijkere lijn ontwerplijn, teruggrijpend op kenmerkend Dutch Design dat aan de reiziger toch een visitekaartje afgeeft. Je wordt in een luxe intercity vervoerd met houtnerf op de vloer en lederen stoelen met een tafeltje, wifi en actuele echte reisinformatie.
Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord, dat mensen de trein luxer vinden dan hun eigen auto, al kan dat bij kleine boodschappenwagentjes nog wel eens kloppen (A segment & onderin het B segment)Suus schreef: Je hoort in het weekend toch nog regelmatig "goh, wat een luxe trein", het heeft een duidelijk positief effect op het imago van de trein als het luxer oogt dan je eigen auto.
Wacht, waar zijn de bagagerekken bovenin gebleven? Ik zou ze bij voorbaat al uit de diensten naar Shl houden zo!Mr-W schreef: Ik had er toevallig tussen Weert en Eindhoven een.
1e klas is vrijwel identiek aan DDZ en heeft redelijke stoelen. Het bagagerek is er alleen op de benedenverdieping en zou ik zelf alleen gebruiken met zicht erop, de hoeveelheid kunst was gelukkig beperkt tot alleen het tafeltje :D
De 2e klas DDZ achtige stoelen vind ik niet fijn zitten. De oude stoelen zaten veel beter. Het nut van deze glaswand zonder deur is me niet helemaal duidelijk.
De WC heb ik geen foto van, maar die zit helemaal vol met tierelantijnen, zelf vond ik het overdadig. Al met al vind ik de verbouwing niet echt geslaagd, laat de ontwerpers van de NMBS een volgende verbouwing maar doen
Alleen jammer dat de gemoderniseerde treinen extreem smerig zijn. ICM was tijdens z'n oranje-banken-tijd vroeger altijd erg schoon, nu zit de blauwe bekleding vol met vlekken. DDZ zijn de vloeren heel erg smerig; er blijft bijvoorbeeld heel veel vuil achter de stoelpoten hangen. DDAR had hier geen last van. SLT-stoelen zitten vol met stof; z'n voorganger plan V wel altijd erg schoon.Suus schreef:Bij de NS is er een veel duidelijkere lijn ontwerplijn, teruggrijpend op kenmerkend Dutch Design dat aan de reiziger toch een visitekaartje afgeeft. Je wordt in een luxe intercity vervoerd met houtnerf op de vloer en lederen stoelen met een tafeltje, wifi en actuele echte reisinformatie.
Jeeez, een echte bad-trip-ervaring.cassie127 schreef:.......
Even snel opgezocht via google:
Waarschijnlijk een rondrijdende circusact?Aking schreef:....."iemand met een bomgordel en politie en messen en pistolen"![]()
....)
Bron: NOS-TeletekstAlmere-Lelystad
Tussen Almere Oostvaarders en Lelystad
Centrum is er een verstoring in de
treindienst door inzet van de politie.
Later meer informatie
Maakt lawaai.. schuivende tassen of wieltjes van rol-koffers..reisthijs schreef:Daarom stonden eerst boven altijd de stoelen met de ruggen naar elkaar, kon je tenminste nog wat bagage tussen de stoelen kwijt. Dat is nu niet meer zo.
Als je in stilte of 'rust' wilt reizen mag je geen bagage meer bij je hebben? :?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten