TLP schreef:Jullie hebben gelijk in de zin dat de conducteur waarschijnlijk een leerling was of net was afgestudeerd. En hij riep idd bij Zwolle nog ff om dat de trein via Lelystad reed. Maar of de informatie echt klopt? Het was beter geweest als hij gewoon had gezegd: Dames en Heren, u bevindt zich nu in de intercity naar Zwolle, Lelystad Centrum, Schiphol en Den Haag Centraal. Deze trein stopt tot Zwolle op alle stations.' (huidihe terminologie NS) of iets in die trant, en idd al dan niet met enige onzekerheid vanwege zijn ervaring.
Wubbo schreef:Als ik in opleiding was zou ik eerst kijken wat ik moet omroepen en dan pas omroepen. Als ik iemand in opleiding had zou ik hem/haar dat ook vertellen, zodat diegene het gelijk goed kan doen. Dan voorkom je dit soort omroepberichten, die niet heel professioneel overkomen.
JeffreyMeijer schreef:
Ik zat naast Tlp die betreffende rit (waren on tour) maar de omroep kwam wel wat lachwekkend over. Enerzijds is het zoals Mikos al aangeeft dat de leerling-conducteur moet oefenen.
Anderzijds vind ik dat men wel bij de omroep bij kennis moet zijn welke trein zij moeten omroepen.
Vaak is het ook niet zozeer het gebrek aan kennis, maar juist wel de onzekerheid of je het wel goed doet, en juist door die onzekerheid, kan een omroep er best wel stuntelig uitkomen.
Zelfs al is het omroepbericht al tig keer drooggeoefend met de mentor samen.
En de enige remedie ertegen is, door het gewoon veelvuldig in het echt te doen.