Vandaag weereens die fantastische reisinformatie van NS kunnen ervaren, echt, is het nou zo moeilijk om aan te kondigen wat er werkelijk langs het perron staat?!
Goed, ik kwam dus rond 15.20 uur Utrecht Centraal binnenlopen en zag op afwijkend spoor 9 nog de t12553 aangekondigd staan. Had echter geen zin om te rennen dus op m'n gemak door naar perron 11 gelopen om de t1755 te nemen. Op dat perron stond de 1755 al op de borden, maar het viel me ten eerste al op dat er een lange set VIRM stond en ten tweede dat deze "Zwolle" op de koersdisplays had staan.
Op een zeker moment verdween de regel dat de IC naar Leeuwarden van spoor 9 vertrok van de TBP, en verscheen deze even op de TBPs van spoor 11. Voor mij de aanwijzing dat het dus toch de 12553 was, dus toch maar ingestapt. Ik zat nog amper, of de TBP sprong weer terug op de 1755. Net toen ik richting de deur wilde lopen om ook de omroep op het perron duidelijk te kunnen horen werd in de trein echter gemeld dat het de IC naar Amersfoort en Zwolle was.
Tot we vertrokken heeft de 12553 nog twee keer een paar seconden op de borden gestaan op spoor 11, maar het grootste deel van de tijd bleef de 1755 aangekondigd worden. Kwalijkste is nog dat er überhaupt nooit een omroep geweest is om de reizigers die op spoor 9 op de 12553 stonden te wachten te informeren dat die op spoor 11 stond. Van de TBPs was die daar gewoon zomaar zonder bericht verdwenen

Overigens vertrok die 12553 dus ook zonder enig bericht over een vertraging met +10.