Mijn reisje verliep ook niet zo lekker vandaag:
Vanochtend was ik vroeg opgestaan om met trein t822 richting noorden te gaan. In Maastricht was vanuit de trein vaag te horen dat er een versperring was, er bleek een aanrijding met een persoon te zijn geweest in de buurt van Weert. In de trein bleef het stil, in Sittard werden wel de displays op "Roermond" gezet. Voor Roermond kwamen we tot stilstand en werd omgeroepen dat het station vol stond door een aanrijding. Na een paar minuten mochten we weer verder en nadat we stilstonden klonk in de trein: "Dames en Heren, door een aanrijding rijdt deze trein niet verder dan Roermond. U dient allemaal uit te stappen" (dit klinkt bij mij als: sodemieter op en zoek het allemaal maar zelf uit...). Door het wachten voor het station was Veolia natuurlijk ook al vertrokken en dus mocht ik een half uurtje doorbrengen in Roermond (mét een gratis beker koffie :pos:).
Na een half uurtje kon ik verder met trein t32222 richting Nijmegen. In de trein werd een paar keer omgeroepen dat er nog
geen omreisadvies was en reizigers moesten gewoon inchecken bij Veolia. Natuurlijk stond ook al een controleploeg klaar om ervoor te zorgen dat Veolia een centje verdiende :(...
De reis verliep voorspoedig tot Klarenbeek. Hier moesten we een kleine 5 minuten wachten op de tegentrein. In Apeldoorn werd de IC richting Amersfoort vastgehouden maar we werden wel verzocht om de overstap van spoor 3 naar spoor 1 "te bespoedigen". De HC wachtte netjes op alle overstappers uit het boemeltje.
Het verhaal eindigde daarstraks wel goed: door een aanrijding met een persoon bij Heerlen reed de IC in z'n geheel door naar Maastricht. Hierdoor had ik een hele kopbak voor mezelf. En het NS-stoppertje naar Randwyck bleek een privé-treintje te zijn

.