Pagina 12 van 17

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 19:33
door Mark
Pimz0r schreef:Precies je ziet elke dag wel mat'64 in de 7600.
Als er nu eens Ddm1 ofzo inkwam was het anders.
Als DAT ooit gebeurt... 8-) 8-) 8-) 8-)

Vandaag was de s7000 sowieso een puinhoop: twee ICM's en een plan V.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 19:41
door Ardan
Vandaag ook al een Plan T+V in de s5800 gezien.
Of komt dat ook wel vaker voor? :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 20:12
door Suus
De hele Uitgeesthandel stikt van de Mat'64 de laatste weken, er gaat bijna geen dag voorbij zonder.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 20:47
door Fles
Nou, ik zie weleens VIRM rijden in de s3000 en de s3100 :shock:


Sorry :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 20:50
door |Pim|
wat rijdt er dan normaal in de s3000 en s3100

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 21:05
door Fles
Pimz0r schreef:wat rijdt er dan normaal in de s3000 en s3100

OOK VIRM :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 21:10
door Chauf21
Pimz0r schreef:wat rijdt er dan normaal in de s3000 en s3100
Dat kan je terugvinden op de Wiki-pagina's en anders op Somda.
Geleuter over standaardafwijkend materieelinzet is niet voor hier.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 23:03
door Vinny
Thijs schreef:Vandaag reed er ICM in de s7000, dat is toch ook wel het vermelden waard lijkt me. ;) Stel 4250.
Tja. Ooit was dat planmatig

* mompelt iets over goede oude tijd en dat het een goed idee zou zijn om dat weer te doen en de s7000 te koppelen aan de s1500 en zo.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 23:27
door Mark
Koppelen aan de s1700 mag ook wel weer hoor. Wie früher :D

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 23:37
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:De hele Uitgeesthandel stikt van de Mat'64 de laatste weken, er gaat bijna geen dag voorbij zonder.
Sowieso, er is een flink tekort aan inzetbare SGM's de laatste jaren, maar de laatste weken is het toch wel weer een erge vlaag. Zolang het allemaal op sterkte is ook, vind ik het wel best :). Heeft ook deels te maken met het feit dat er SGM in de 9800 wordt ingezet terwijl dat SLT had moeten zijn + de defectenstand is redelijk hoog te noemen (sowieso 2941 & 2974 zijn langdurig uitgeschakeld).

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 08:49
door Fles
Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 09:30
door Daniel
ziggy schreef:Sowieso, er is een flink tekort aan inzetbare SGM's de laatste jaren, maar de laatste weken is het toch wel weer een erge vlaag.
Als toppunt: een s5700 die sinds het wijzigingsblad met SGMm was gaan rijden werd vanmorgen weer met Mat'64 gereden :P Om precies te zijn die van even na half acht uit Utrecht naar Leiden, heb even geen zin 't nummertje erbij te zoeken.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 10:35
door Ennes
Fles schreef:Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
Zo zie je maar wat een verschillen in reizigers, en in gedachten van het management over de reizigers er zijn.

-De ene reiziger zit te kwijlen als hij een keer controle krijgt, de ander (heb het over braaf betalende reizigers) heeft zoiets van laat me met rust.
-Het management denkt dat de reiziger heel blij is met enquettes, terwijl een groot deel zoiets heeft van laat maar!

En zolang de huisregels nog steeds het volgende zeggen...

In de stiltezone zijn de standaard huisregels in de trein van toepassing en staan op de ?Welkom in de trein-sticker: (Stoor uw mede passagiers niet met luide (telefoon)gesprekken of muziek), kortom in de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ?gedwongen? met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.

Mag er naar mijn idee nog steeds nog steeds gefluisterd worden!! dus de conducteur mag om vervoersbewijzen vragen, en de enquetrices mogen fluisterend wat vragen stellen.


Ik vraag me wel eens af waarom we het elkaar maar ook vooral onszelf zo verdomde moeilijk maken.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 11:03
door Suus
Over huisregels gesproken, die stickers over huisregels die op diverse stations hangen hebben een aantal (domme) fouten in de tekst staan:

NS wil dat stations prettig, veilige en schone plaatsen zijn ....
Daarom geldt op dit station een aantal huisregels. (dat moet natuurlijk meervoud zijn)
Dit station is grotendeels vrij toegangkelijk...
Op de perrons moet u in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs.
Het is verboden hinder, gevaar, vervuiling of beschadegingen...

Toont maar weer aan dat ik veel te lang op de trein heb staan wachten :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 12:05
door Wubbo
Bee schreef:Daarom geldt op dit station een aantal huisregels. (dat moet natuurlijk meervoud zijn)
Het is één aantal, dus enkelvoud mag ook.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 12:31
door Fles
Bee schreef:Toont maar weer aan dat ik veel te lang op de trein heb staan wachten :P
Deze zin mist overigens een onderwerp :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 13:26
door Geert
Bee schreef:Over huisregels gesproken, die stickers over huisregels die op diverse stations hangen hebben een aantal (domme) fouten in de tekst staan:

NS wil dat stations prettig, veilige en schone plaatsen zijn ....
Rare zin, maar niet perse fout:
- NS wil dat stations prettig zijn
- NS wil dat stations veilige plaatsen zijn
- NS wil dat stations schone plaatsen zijn

:P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 14:38
door Jurjen
Ware het niet dat 'prettig' geen woord behorend bij 'zijn' is, maar toch echt een van de eigenschappen van 'plaatsen' is. Anders zou de grammaticaal correcte vorm 'NS wil dat stations prettig zijn en dat het veile en schone plaatsen zijn' zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 15:16
door Caspar
Vandaag Groningen- Hoorn afgelegd, de t542 werd opgeheven in Utrecht, werd keurig omgeroepen voor Amersfoort, inclusief reisadvies via Shl. Wat was er loos tussen Utrecht en Woerden? Volgens de omroep reed er enkel een 'klein stoptreintje' naar Woerden.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 15:21
door Jurjen
Caspar schreef:Vandaag Groningen- Hoorn afgelegd, de t542 werd opgeheven in Utrecht, werd keurig omgeroepen voor Amersfoort, inclusief reisadvies via Shl. Wat was er loos tussen Utrecht en Woerden? Volgens de omroep reed er enkel een 'klein stoptreintje' naar Woerden.
Seinstoring.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 16:08
door Vinny
Fles schreef:Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
Jemig de pemig. Worden er een keer lekkere chikies op Fles afgestuurd met de vraag of alles naar wens is...

Is het weer niet goed. :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 16:58
door mb90
Er was gisteren een ICL-stam uit koers geraakt door de IC t3557 naar Maastricht te gaan rijden, maar vandaag was dezelfde stam weer uit koers. Hij reed namelijk in de IC t1926 bij Rtd richting Gvc. :shock:

Ook is er na de Eloc 189.091 nog een 189-er van ERS bestickerd met logo's van ERS, namelijk de 189.099.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 18:52
door Daniel
Om nog even op de stiltezones terug te komen: vanmiddag in de t2856 een HC die twee kletsende reizigers uit de stiltecoupe wegstuurde :pos:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 19:11
door playertwo
Fles schreef:Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
In trein t3624 was het management zelf zelf aanwezig, ware het niet dat deze trein veel te druk was om je überhaupt te kunnen verplaatsen doordat een vorige trein was uitgevallen.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Geplaatst: di 23 jun 2009, 20:00
door Daan
mb90 schreef:Ook is er na de Eloc 189.091 nog een 189-er van ERS bestickerd met logo's van ERS, namelijk de 189.099.
Locnummers zijn altijd zonder puntjes ;)