OVer je Reiservaringen in mei 2010
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ik neem aan dat je het aan degene die om je vervoerbewijs kan vragen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ze zullen het waarschijnlijk scannen omdat je doordeweeks zwart zou reizen met een weekendkaart en andersom. Ook kan het zijn dat je geen studentenreisrecht meer hebt, maar dan kun je je chipkaart nog wel blijven gebruiken als persoonlijke chipkaart, enzovoort ;). Idem voor voordeelurenkaarten.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Kom net van Station Nijmegen af. Ik was van plan naar Arnhem te gaan maar toen ik zag dat er geen treinen reden van en naar Nijmegen wegens een seinstoring ben ik maar weer omgedraaid. Naar dat ik natuurlijk wat foto's had gemaakt.
Er werd overegens wel duidelijk omgeroepen dat VEOLIA bussen in ging zetten. Wat hard nodig was met al het PINKPOP publiek.
Er werd overegens wel duidelijk omgeroepen dat VEOLIA bussen in ging zetten. Wat hard nodig was met al het PINKPOP publiek.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ik zat van de week toevallig in Connexxion's 1814, vanaf het Mennistenerf in Zaandam tot aan Station Sloterdijk. Best geinig. Van binnen is het net een bus van Hermes. Diverse stickers gezien met logo's van Hermes en Novio (o.a. die stickers met dat er videobewaking is), maar ondertussen doodleuk op het Infoxx-scherm: 87 AMSTERDAM SLOTERDIJK STAT. Connexxion wenst u een prettige reis.
Dan heb je als reiziger al 3 namen voorbij zien komen
Amba klonk ook een stukkie rustiger, niet zo opgefokt als die anderen. Volgens mij zit er een ZF-bak in? Dat klinkt toch een stukkie beter dan zo'n Voith, zoals de andere reguliere Zaanse wagens.
Dan heb je als reiziger al 3 namen voorbij zien komen
Amba klonk ook een stukkie rustiger, niet zo opgefokt als die anderen. Volgens mij zit er een ZF-bak in? Dat klinkt toch een stukkie beter dan zo'n Voith, zoals de andere reguliere Zaanse wagens.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Mag een reiservaring uit juni 1993 ook??
We schrijven eind juni 1993, toen er nog Plan X reed tussen Zwolle en Kampen. Een bloedhete vrijdagmiddag, de trein terug naar Zwolle vol met scholieren en een conducteur die het lichtelijk gehad had :D
WTF
Essential Classic, al zeg ik het zelf :)
We schrijven eind juni 1993, toen er nog Plan X reed tussen Zwolle en Kampen. Een bloedhete vrijdagmiddag, de trein terug naar Zwolle vol met scholieren en een conducteur die het lichtelijk gehad had :D
ZWOLLE. EINDPUNT. EN NU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE DER UIT :(
WTF
Essential Classic, al zeg ik het zelf :)
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Vandaag was het altijd verregende Dunya-festival in Rotterdam. Daarvoor reden een aantal trams als pendeltramlijn 18 tussen Rotterdam Centraal en het Park bij de Euromast. Die ritten begonnen nog mooi met een zonnetje:
Maar al snel werd het donkerder, zoals hier met dezelfde 744 naar Centraal:
En uiteindelijk kwamen de eerste druppels:
En volgden er snel meer...:
Voor het volgende grote evenement, de Grand Depart van de Tour de France, rijden er overigens al 3 gele Citadissen rond:
En is de Delftse Poort opgevrolijkt met de afstand voor de wielrenners naar Parijs:
Maar al snel werd het donkerder, zoals hier met dezelfde 744 naar Centraal:
En uiteindelijk kwamen de eerste druppels:
En volgden er snel meer...:
Voor het volgende grote evenement, de Grand Depart van de Tour de France, rijden er overigens al 3 gele Citadissen rond:
En is de Delftse Poort opgevrolijkt met de afstand voor de wielrenners naar Parijs:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Er valt mij iets op: Een elektronische waarschuwingsfluit, gevolgd door een alarmgeluidje bij het definitief sluiten van de deuren bij SGMm. Het viel mij in de zomer van 2009 voor het eerste op toen SGMm-II wegens werkzaamheden werd ingezet in de s9500. Nu waren de reizigers daar al langer gewend dat de deuren sloten zonder fluitsignaal of conducteur, maar die zomer werd dus de hele tijd een waarschuwingsfluit gebruikt.
Maar ik merk steeds vaker dat ik de waarschuwingsfluit ook hoor in SGMm-III in de s4600. Heb ik hem die twee jaar dat ik dagelijks met SGMm in de s4000 naar Amsterdam ging stelselmatig genegeerd of is hij pas vrij recent vaker gereactiveerd in deze treinstellen?
Maar ik merk steeds vaker dat ik de waarschuwingsfluit ook hoor in SGMm-III in de s4600. Heb ik hem die twee jaar dat ik dagelijks met SGMm in de s4000 naar Amsterdam ging stelselmatig genegeerd of is hij pas vrij recent vaker gereactiveerd in deze treinstellen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
De machinist kan dat vanuit de cabine doen, en dan ook de deuren sluiten. Handig dus als er geen conducteur mee is of als deze toch voorin zit bij de machinist.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Conducteurs kunnen ook centraal sluiten met een schakelaar vanuit de achterste cabine of een tussencabine (bij gekoppelde stellen) dit doen ze als het druk is in de trein weleens en dan hoor je ook de elektronische sluitfluit.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Trein t3815 is in het zicht van de haven gestrand. Bij vertrek uit Na ging het al niet meer lekker en vervolgens is de trein uitgerold tot ergens tussen toekomstig station Delflanden en Emnb. Net op een stukje heuvelop, aangezien we nu achteruit rollen... Had dus toch via Gn moeten reizen, alleen een uur in een bus was te onaantrekkelijk om dat ook maar enigszins te overwegen...
EDIT: Uiteindelijk weggeduwd door t8017 naar Emnb, wat een stukje was van 300m ongeveer. Duurde wel lang. Aankomst te Emnb was ongeveer met +60. Gelukkig kon mijn overleg nog even wachten, was erg lullig geweest als ik helemaal voor niets gekomen was...
EDIT: Uiteindelijk weggeduwd door t8017 naar Emnb, wat een stukje was van 300m ongeveer. Duurde wel lang. Aankomst te Emnb was ongeveer met +60. Gelukkig kon mijn overleg nog even wachten, was erg lullig geweest als ik helemaal voor niets gekomen was...
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ik ging voor een keertje eens met bus 186 van Boskoop naar Leiden, en in Zoeterwoude Rijndijk kwamen een bus tegemoet van lijn 187. De chauffeur wenkte naar de chauffeur van de bus waar ik in zit, en die andere chauffeur uit Leiden was dus vergeten of hij nu wel of niet last van een omleiding in Waddinxveen. Maar hij had er dus geen last van, want de dagroute van de 187 heeft er dus geen last van, maar de avondroute wel...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Tja, je kunt natuurlijk ook om ongelukken vragen... de HC van de t9256 gooide vanavond de deuren dicht zonder hoorbaar fluitsignaal Zat er net niet tussen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ja, daar hebben meer 800's last van. Bij de RET zie je dat ook met enige regelmaat.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
De 600'jes hadden er ook last van. Typisch RET-probleempje?
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Volgens mij is de derde de 2044.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Voor het geval je probeert in te loggen op draadloos internet in de m4203: bij mij deed-ie het niet helaas. Ik trof hem in de t1779, op weg naar huis vanaf Amersfoort. Bij Apeldoorn gaf ik het op met inloggen. Nee, het ligt niet aan mijn lappie, want eerder deed-ie het wel.
In ieder geval kan ik zeggen dat de inrichting ietsjes anders is ten opzichte van de drietjes.
Het vuilnisbakje zit, net als bij de VIRM, onder de stoel weggewerkt, in plaats van tegen de wand of ertussen. Which is nice, want ik heb in de drietjes al regelmatig mijn knie eraan gestoten.
En dit bankje op het balkon vond ik toch ook wel erg leuk:
In ieder geval kan ik zeggen dat de inrichting ietsjes anders is ten opzichte van de drietjes.
Het vuilnisbakje zit, net als bij de VIRM, onder de stoel weggewerkt, in plaats van tegen de wand of ertussen. Which is nice, want ik heb in de drietjes al regelmatig mijn knie eraan gestoten.
En dit bankje op het balkon vond ik toch ook wel erg leuk:
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Vandaag had ik in de t5165 maar liefst 4 Plan V-tjes, iets wat niet heel erg veel meer zal voorkomen. Toen ik de binnenkomende mcn ging aflossen zei ik: "Zo, jij hebt een lange!" Hij begreep me alleen in eerste instantie verkeerd...
Overigens waren het 4 stellen uit verschillende deelseries en konden ze het niet erg goed met elkaar vinden, want het optrekken ging met veel horten en stoten. Het leek wel een beetje op Destiny's Child, toen ze nog met z'n vieren waren.
Bovenop een viaduct tussen Tbr en Tbwt stond het bomvol met mensen en kinderen met vlaggetjes en ballonnen, die hard begonnen te juichen toen ik toeterend onder hen doorreed. Ik dacht eerst nog: "Goh, is NS tegenwoordig zo populair?" Meer waarschijnlijker zal er momenteel vast wel een Avondvierdaagse in Tilburg zijn of iets dergelijks.
Overigens waren het 4 stellen uit verschillende deelseries en konden ze het niet erg goed met elkaar vinden, want het optrekken ging met veel horten en stoten. Het leek wel een beetje op Destiny's Child, toen ze nog met z'n vieren waren.
Bovenop een viaduct tussen Tbr en Tbwt stond het bomvol met mensen en kinderen met vlaggetjes en ballonnen, die hard begonnen te juichen toen ik toeterend onder hen doorreed. Ik dacht eerst nog: "Goh, is NS tegenwoordig zo populair?" Meer waarschijnlijker zal er momenteel vast wel een Avondvierdaagse in Tilburg zijn of iets dergelijks.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten