

Maar dat bedoelde ik niet. De fluittoon werd nooit onderbroken, toch varieerde de tijd van het fluiten regelmatig. Kennelijk onderhand zo goed als opgelost, als het jullie niet bekend voorkomt.Dexter schreef:Nou, door je sleutel voortijdig terug te draaien.En daarmee kan je helemaal zelf bepalen of je 'm 1, 2 of 3 seconden laat fluiten.
Je kan het hele Wilhelmus fluiten, als elke toon maar niet langer dan 3 seconden is.
Het helpt wel degelijk hoor!!! en wat zou je anders willen? Op het gemakkie blijven wachten tot de kudde makke schapen zich eindelijk eens knus via 1 deur op hetzelfde balkon hebben genesteld? De automatische sluitfluit heeft veel meer effect als de mondfluit.Bee schreef:Wat ik ook irritant vind, zijn conducteurs die de hele tijd de deuren van VIRM laten fluiten, maar voordat ze dichtgaan dat weer stoppen. Als ze zo proberen de mensenmassa sneller in te laten stappen, is dat geen succes, want mensen gaan vreemde dingen doen als ze nog niet in de trein zitten terwijl de deuren lijken te gaan sluiten.
Voor zulke taferelen hoef je geen sluitfluit te gebruiken hoor, ik zou boeken kunnen schrijven van wat ik dagelijks zie gebeuren.Bee schreef:Ja, maar ik heb ook gezien dat een mevrouw van schrik naar buiten springt omdat haar man nog buiten stond, daarbij de mensen die nog naar binnen wilden omver duwend. Een oude meneer viel bijna tussen trein en perron :X
Een betere wereld begint bij het treinpersoneel zelf... 't zou ook weleens helpen als de trein stopt op de plek waar 'ie volgens de reisinformatie hoort te stoppen. Anders krijg je inderdaad iedereen door één deur... al die reizigers die zich verspreid hadden en nu achter hun trein aan moeten rennen. Met als resultaat vervolgens minder spreiding...Ennes schreef:naast met zijn allen door 1 deur om maar dicht bij de uitgang te zijn op het station van aankomst
Dat zal ongetwijfeld wel eens voorkomen, maar in de meeste gevallen waar de reizigers zich door 1 deur wurmen, staat de trein gewoon op de juiste plaats, en heeft de trein zijn normale lengte.Daniel schreef:Een betere wereld begint bij het treinpersoneel zelf... 't zou ook weleens helpen als de trein stopt op de plek waar 'ie volgens de reisinformatie hoort te stoppen. Anders krijg je inderdaad iedereen door één deur... al die reizigers die zich verspreid hadden en nu achter hun trein aan moeten rennen. Met als resultaat vervolgens minder spreiding...Ennes schreef:naast met zijn allen door 1 deur om maar dicht bij de uitgang te zijn op het station van aankomst
Het gaat niet alleen om díe trein die op dat moment naast het perron staat.Ennes schreef:Dat zal ongetwijfeld wel eens voorkomen, maar in de meeste gevallen waar de reizigers zich door 1 deur wurmen, staat de trein gewoon op de juiste plaats, en heeft de trein zijn normale lengte.
Weleens? Zeg maar gerust bijna dagelijks met de spitsverdubbelaars van de NoordOost in Utrecht. (met als bijkomend nadeel dat juist daardoor de voorste deur bij 't drukste stuk perron terecht komt, waar vervolgens de reizigers die zich verspreid hadden ook nog bij komen)Ennes schreef:Dat zal ongetwijfeld wel eens voorkomen
Ik vind het erg kort door de bocht om daarvan alleen het treinpersoneel de schuld te geven en je betrekt dit kennelijk alleen op jouw dagelijkse ervaringen op Ut. Je moet dit breder zien. Ik stop zelf altijd netjes op de voorgeschreven plaats, bij het cijferbord dat overeenkomt met de lengte van mijn trein.Daniel schreef:Een betere wereld begint bij het treinpersoneel zelf... 't zou ook weleens helpen als de trein stopt op de plek waar 'ie volgens de reisinformatie hoort te stoppen. Anders krijg je inderdaad iedereen door één deur... al die reizigers die zich verspreid hadden en nu achter hun trein aan moeten rennen. Met als resultaat vervolgens minder spreiding...
Jij snapt het!Reiziger Delft schreef:Je kan echt wel goed inschatten of een trein snel vertrekt of dat hij nog even stil staat; zeker als vaste reiziger. Staan er nog enorme massa's mensen bij de deuren, gaat een conducteur echt niet al fluiten. Ook kan je op het treinpersoneel letten en nog een erg leuke; je kan ook gewoon de vertrektijd in de gaten houden.Als een trein pas over 3 minuten moet vertrekken kan je gewoon rustig langs de trein lopen.
In Utrecht weet je weer dat een Noord-Oost IC nooit binnen 10 seconden weer zal vertrekken; dat ding moet immers kopmaken. Dit weten niet alleen treinliefhebbers; veel mensen weten dat de treinen daar van richting veranderen. Den Haag Centraal; als je Noord-Oost IC 12 bakken is en netjes op tijd klaar staat, kan je gewoon helemaal langs de trein naar voren lopen om een rustig plekje te zoeken. Hetzelfde geldt voor de IC naar Venlo, die vaak een lange ICRm trein is.
Ik zelf sta in Utrecht altijd aan de Arnhem-zijde iets voorbij de roltrap; als de trein binnenkomt loop ik dan eventueel helemaal naar het einde van het perron als de trein lang blijkt te zijn. Er moeten toch eerst een heleboel reizigers uitstappen, dus tijd genoeg. Dit geldt overigens voor de IC's naar Arnhem, als ook voor de IC's richting Rotterdam.
Lampjes in het perron die gaan branden. Je kunt dan eventueel nog gaan spelen met rood voor eerste klas en blauw voor tweede klas.Dexter schreef:Ik kan me meer vinden in de suggesties die Iljitsch aandraagt: Een dynamisch systeem dat de treinlengte weergeeft. (Dat zou met de nieuwe CTA's en Infoplus toch mogelijk moeten zijn?) En dat hc's zo mogelijk verder op het perron stappen.
Alle 2 deze opties zouden - zeker met de moderne treinen, die op display de samenstelling herkennen - in combinatie met GPS en dergelijke niet erg moeilijk, en ook net een niet al te hoge investering in te voeren moeten zijn.Bart schreef:Lampjes in het perron die gaan branden. Je kunt dan eventueel nog gaan spelen met rood voor eerste klas en blauw voor tweede klas.Dexter schreef:Ik kan me meer vinden in de suggesties die Iljitsch aandraagt: Een dynamisch systeem dat de treinlengte weergeeft. (Dat zou met de nieuwe CTA's en Infoplus toch mogelijk moeten zijn?) En dat hc's zo mogelijk verder op het perron stappen.
wat dacht je van (vouw)fietsen helemaal weren uit de trein.Wubbo schreef:Mag ik dan ook nog een markering voor de fiets- cq rolstoelplek toevoegen. Zeker met een fiets is het hoogst irritant als je naar de andere kant van de trein moet omdat daar de fietsafdeling is (ICM is daar goed in).
Ik heb er toch een aantal uitgedeeld, voor het niet "willen" inklappen van een vouwfiets. Maar als ik regelmatig zie hoe - en moet optreden tegen- fietsen die op onmogelijke plaatsen neergezet zijn, waar andere reizigers zich aan kunnen bezeren, vluchtwegen geblokkeerd zijn door die dingen, en de discussies over fietskaartjes, en het wel of niet meekunnen met een fiets omdat de fietsplaatsen al vol zijn, of omdat het op een tijdstip is waarbij het meenemen van fietsen uitgesloten is. Dan denk ik dat er meer mensen last van hebben als dat er reizigers voordeel aan hebben om een fiets mee te mogen nemen.Wubbo schreef:Goede manier om mensen uit de trein weg te pesten :pos:
Waarom zou je fietsen in de trein willen verbieden? Het is bekend dat vouwfietsers goed zijn in het aan de laars lappen van de regels (maar ik heb het nog nooit mee mogen maken dat zo iemand met een niet-ingeklapte vouwfiets bekeurd werd voor het meenemen van een fiets, dus voor zover ik kan zien wordt daar ook niet erg tegen opgetreden), maar treed dan daar tegen op in plaats van tegen de vouwfiets zelf. Je moet de trein zien in de transportketen, en een vouwfiets is een ideaal ding voor met name natransport.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten