Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Nog eentje rond de werkzaamheden Utrecht - Woerden: vanmorgen riep de HC van de t534 om dat die extra in Woerden zou stoppen. Echter stopt de (12)500 daar juist alleen richting Utrecht, de andere kant op heeft de (1)1700 die stop.
Ook lekker verwarrend. :? Kan niet beter in beide richtingen dezelfde treinserie daar stoppen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Daniel schreef:Nog eentje rond de werkzaamheden Utrecht - Woerden: vanmorgen riep de HC van de t534 om dat die extra in Woerden zou stoppen. Echter stopt de (12)500 daar juist alleen richting Utrecht, de andere kant op heeft de (1)1700 die stop.
Ook lekker verwarrend. :? Kan niet beter in beide richtingen dezelfde treinserie daar stoppen?
Had aannemelijk te maken met de series die niet reden: van Utrecht naar Woerden geeft de (1)1700 aansluiting op de s9800, de andere kant op geeft de (12)500 aansluiting vanuit de een kwartier verschoven 9800. (Die verschuiving had aannemelijk te maken met het mogelijk maken van de kering in Breukelen die deze treinen vandaag hadden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Maar waarom keerde deze serie vandaag in Breukelen? Gisteren kon deze serie gewoon te Woerden keren... Gooi de s9800 op spoor 6 en de ingekorte s8800 op 1 en gebruik spoor 2 en spoor 5 voor de s4000 en de (12)500 en (1)1700.
Gisteren kon deze in Woerden keren omdat er geen ICs reden. Als je nu op spoor 6 zou gaan keren moet je nog een aardig stuk links rijden want de wisseloverloop ligt pas ruim voorbij de A12. Dat red je echter niet in de drie minuten die er zit tussen het vertrek van de s9800 naar Den Haag en het doorkomen van de IC uit Den Haag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Aannemelijk had in Woerden de treinserie de stop die daar het beste mee overweg kon: richting Utrecht wil je de s1700 / s11700 niet laten stoppen want dan is deze te laat in Utrecht en haalt zijn kering niet meer, richting Gouda wil je de s500 / s12500 weer niet laten stoppen omdat deze altijd de s4000 in de weg zit.
De situatie bij Bloemendaal duurt ondertussen nog tot zaterdagochtend.
Op Utrecht Centraal hoorde ik voor diverse treinen (in elk geval de t859 en de t3054) omgeroepen worden dat deze wegens de extra materieelinzet rond Den Haag korter dan gebruikelijk waren. In het eerste geval werden reizigers geadviseerd de s3500 te nemen, in het tweede geval was de t3056 het advies. Maareh... verplaats je dan het probleem niet alleen maar. Immers stuur je de reizigers zo naar een trein die alleen maar meer in de piek van de spits zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik stond net leuk op station Halfweg, zoals elke ochtend, te wachten op de s4800. Gisteren reed die namelijk nog wel tussen Asd en Hlm, maar vandaag ineens niet meer. Dat is niet af te leiden uit de storingenpagina, alleen uit de av. Beetje jammer. Dit typ ik dus vanuit bus 80...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Het is ook ironisch commentaar op een werkelijke gebeurtenis:
Op de CTA bakken staat:
IC VLISSINGEN
(scrollende tussenstations)
Stopt ook te: Amsterdam Lelylaan, Bergen op Zoom en Rilland Bath...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Kan dat niet effe lekker worden samengevoegd zeg?
'Stopt tot Zwolle en vanaf Roosendaal op alle stations, stopt ook in Amsterdam Lelylaan.'
Hup klaar :pos:
Ik zat zondag ook in de intercity Dordrecht - Leeuwarden, werden ook alle stations t/m Leeuwarden voorgelezen. Dat waren er nogal wat. Wel wat suf want iedereen die naar Zwolle of verder moet kan beter in Rotterdam uit die trein overstappen in de andere IC naar Leeuwarden van een kwartiertje later*. Vond het raar dat dat advies niet gegeven werd.
*) Tenminste, normaalgesproken. Op dat moment toevallig niet, maar die wisselstoring was er nog niet tijdens dat omroepbericht. Als ik in die IC was blijven zitten was ik 2 uur eerder thuis geweest.. *huilt*
Leeuwarden-Vlissingen is natuurlijk een bazen-treinserie. Ik denk dat het met afstand de langste treinserie is in afstand en wellicht ook in tijdsduur. Moet hem nog een keer helemaal doen vind ik eigenlijk ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Qua tijdsduur is 'ie zelfs zo lang dat je als je in Rotterdam overstapt op de IC van een kwartier later je alsnog drie kwartier eerder in Leeuwarden bent.
Ergens in de vroege ochtend heb je als ik me niet vergis ook nog een s800 die Den Helder - Maastricht doet, die's mogelijk nog wat langer in kilometers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...