Pagina 3 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 19:52
door Somoht
Afaik is Achterste treinstel blijft achter automatisch, kan ook gezien de data die Infoplus heeft qua materiaalsamenstelling. "Achterste treinstel rijdt niet verder dan XXX" zou overigens ook kunnen, staat ook in de InfoPlus documentatie beschreven maar wordt niet op de borden gebruikt...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 20:25
door Ardan
Huh? Ik meen dat toch echt wel eens te hebben gezien, 'Achterste treinstel tot xx'.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 22:03
door Somoht
Kan best dat ik mij vergis hoor... Wat ook zo is dat er behaalde prioriteiten aan bepaalde berichten hangt en daardoor niet altijd alles te zien is.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 22:15
door ODRAIL
webguy schreef:Ik geloof dat "Achterste treinstel blijft achter" wel nieuw is. Het zijn in ieder geval dingen die handmatig worden ingesteld.
Bij de oude CTA-borden kwam dit regelmatig voor hoor zo'n vermelding.

Bijvoorbeeld:
Achterste treinstel rijdt niet verder dan Zwolle
Dus waarom zou het met de nieuwe digitale borden niet kunnen?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 22:26
door Daniel
Het kan vast wel, maar gezien heb ik het nooit. Dat terwijl ik, zeker in de begintijd van de TBPs, dagelijks een trein had waarvan het achterste stel tot Deventer ging wat er op de CTAs wel bij vermeld werd en op de TBPs niet meer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 22:28
door Mikos
Er is zo veel meer mogelijk met InfoPlus, alleen komt dat momenteel totaal niet uit de verf, vanwege achterliggende aansturingssystemen en problemen met de software die op dit moment nog de nodige beperkingen kent. Het zal uiteindelijk beter worden, maar op dit moment is dit het beste dat er uit te halen valt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: ma 07 dec 2015, 23:33
door Geert
KM46 schreef:Bij de oude CTA-borden kwam dit regelmatig voor hoor zo'n vermelding.

Bijvoorbeeld:
Achterste treinstel rijdt niet verder dan Zwolle
Dus waarom zou het met de nieuwe digitale borden niet kunnen?
Omdat het niet in de software zit. De aansturing van de digitale borden is compleet anders dan de aansturing van de oude borden.
Daniel schreef:Het kan vast wel, maar gezien heb ik het nooit. Dat terwijl ik, zeker in de begintijd van de TBPs, dagelijks een trein had waarvan het achterste stel tot Deventer ging wat er op de CTAs wel bij vermeld werd en op de TBPs niet meer.
Volgens mij is er later wel een en ander veranderd in de documentatie voor deze meldingen (ergens in 2013 of begin 2014 denk ik) maar of dat ook beland is in de software van NS..? Volgens mij nooit gezien.
Mikos schreef:Er is zo veel meer mogelijk met InfoPlus, alleen komt dat momenteel totaal niet uit de verf, vanwege achterliggende aansturingssystemen en problemen met de software die op dit moment nog de nodige beperkingen kent. Het zal uiteindelijk beter worden, maar op dit moment is dit het beste dat er uit te halen valt.
Het duurt helaas wel verrekte lang voordat er verbeteringen komen. Overigens zijn de beperkingen die er in het begin waren door de Bepac/InfoPlus converter er al een paar jaar uit. Er lijkt op een zeer laag pitje ontwikkeld te worden (diverse meldingen van mij die ook nooit opgepakt zijn, of grote omissies zoals Engelstalige mededelingen op een station als Schiphol). Ik vind het echt jammer dat er zo weinig mee gedaan wordt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 00:32
door Gekko123
Misschien schop ik nu tegen een paar zere benen, maar ik heb zelf het idee dat ze bij NS momenteel het idee hebben dat de aansturing van de borden op de stations al volledig uitontwikkeld is (en misschien zelfs InfoPlus in zijn geheel).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 10:02
door ODRAIL
Dus dan krijgen we misschien weer een ander informatiesysteem (en borden)?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:31
door Somoht
AFAIK zijn ze bij NS nu bezig om storingsmeldingen in InfoPlus te krijgen. Infoplus ontwikkelingen zullen wel traag omdat er goed test moet worden omdat het 24/7 up moet blijven en ook omdat het complexer is dan het lijkt; bijvoorbeeld voor storingsmeldingen moet je reisinformanten opleiden omdat het invoersysteem veranderd is. Dat soort processen kost al snel maanden en is nogal duur.
Daarnaast willen ze bij NS nog steeds de realtime in reisplanner-systeem (ARNU) vervangen door InfoPlus, ARNU is nu nog hetgene wat de AVT op de NS website, apps, etc. voedt. Dat is geloof ik ook al een proces wat jaren loopt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:44
door Mikos
Jup, InfoPlus is nog maar net ingevoerd, daar gaat meer achter schuil dan je denkt. Het is zeker nog lang niet uitontwikkeld, het staat nog in de kinderschoenen. Heb geduld, het wordt nog veel beter.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:57
door Hainje
Somoht schreef:AFAIK zijn ze bij NS nu bezig om storingsmeldingen in InfoPlus te krijgen. Infoplus ontwikkelingen zullen wel traag omdat er goed test moet worden omdat het 24/7 up moet blijven en ook omdat het complexer is dan het lijkt; bijvoorbeeld voor storingsmeldingen moet je reisinformanten opleiden omdat het invoersysteem veranderd is. Dat soort processen kost al snel maanden en is nogal duur.
Daarnaast willen ze bij NS nog steeds de realtime in reisplanner-systeem (ARNU) vervangen door InfoPlus, ARNU is nu nog hetgene wat de AVT op de NS website, apps, etc. voedt. Dat is geloof ik ook al een proces wat jaren loopt.
Ik neem aan dat er wel eerst tests worden gedaan op een gesloten systeem en dat een test op het echte systeem een volgende fase is?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 13:37
door Geert
InfoPlus ritinfo zit geloof ik ook voor 2017 in de pijplijn.
Hainje schreef:Ik neem aan dat er wel eerst tests worden gedaan op een gesloten systeem en dat een test op het echte systeem een volgende fase is?
Dat is wel netjes gescheiden ja, met een project van een dergelijke omvang mag je ook wel verwachten dat dit OTAP is (ontwikkelen, testen, acceptatie, productie).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 14:09
door Freek
Komend voorjaar volgt er een grote update met o.a. storingsinfo. Voor het najaar van 16 staat weer een grote update gepland voor de info op de digitale borden.

Infoplus is eigenlijk net pas gestart, ze zijn alleen begonnen met een van de meest zichtbare elementen voor de reiziger. Daarom lijkt nu e.e.a stil te staan terwijl er wel stappen gezet worden. Of dat de juiste stappen zijn en in het juiste tempo laat ik in het midden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 16:41
door webguy
Geert - de reden dat dit soort meldingen niet in de documentatie staan is dat ze te laat in de keten worden toegevoegd om in de apps te kunnen tonen. Pas in de laatste slag in de communicatie naar het bord worden dit soort dingen toegevoegd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 08 dec 2015, 22:05
door Michael
Somoht schreef:Afaik is Achterste treinstel blijft achter automatisch, kan ook gezien de data die Infoplus heeft qua materiaalsamenstelling. "Achterste treinstel rijdt niet verder dan XXX" zou overigens ook kunnen, staat ook in de InfoPlus documentatie beschreven maar wordt niet op de borden gebruikt...

Achterste treindeel tot wordt wel degelijk gebruikt. Vandaag reed 1965 met ICM3+ICM4+ICM3. Op de TBP stond vermeld dat het achterste treindeel tot Eindhoven ging. En in Schiedam Centrum werd op de TBP vermeld dat het achterste stel van 2652 tot Roosendaal ging.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 09 dec 2015, 17:58
door ArrivaBas
Bij de massale storingen in Ddr stond er toch een gek omreisadvies:
Reizigers richting Enschede kunnen omreizen via Gouda.
:?
Nog gekker:
Geen extra reistijd
Hoezo? d'r reed zowat niks. :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 09 dec 2015, 18:57
door Anne
Vanmiddag gaf de Van Oeveren bus op lijn 395 bij aankomst in Rotterdam de volgende overstap info:
16:09 – lijn 436 naar Dirksland
16:18 – lijn 436 naar Oude Tonge

Niet alleen onlogisch maar ook nog "een week" te vroeg.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 09 dec 2015, 22:29
door Wubbo
ArrivaBas schreef:Bij de massale storingen in Ddr stond er toch een gek omreisadvies:
Reizigers richting Enschede kunnen omreizen via Gouda.
:?
Nog gekker:
Geen extra reistijd
Hoezo? d'r reed zowat niks. :?
Waar stond dat? Ik kan het in de historie van de storingen rond Dordt niet vinden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 09 dec 2015, 22:44
door Daniel
Stond op m.ns.nl bij de storingsmelding, zie dit screenshot wat ik op Somda zag langskomen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 09 dec 2015, 23:21
door Stefan
't Was desondanks een beste bende.. Kwam uiteindelijk met mijn lijn 2 uit Dubbeldam met +40 aan op 't station. :') De overwegen bij zowel de Krommedijk als de Reeweg (allebei dus in Dordt voor de duidelijkheid) bleven dicht... Alles stond dus vervolgens vast.. :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 10 dec 2015, 13:28
door marvinkok
Stefan schreef:'t Was desondanks een beste bende.. Kwam uiteindelijk met mijn lijn 2 uit Dubbeldam met +40 aan op 't station. :') De overwegen bij zowel de Krommedijk als de Reeweg (allebei dus in Dordt voor de duidelijkheid) bleven dicht... Alles stond dus vervolgens vast.. :')
Is het geen brug, dan is het wel een overweg :p

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 10 dec 2015, 23:02
door Milco
Volgens NS, Rijdendetreinen en 9292 vertrekt trein 12684 (IC Lw - Ledn) om 23.15 uit Zl van spoor 4. :shock: _O-
(En voor de duidelijkheid: dat is dus een kopspoor ri. Amf en Lls, en trein 12684 begon in Lw.)

Edit: op ovtijden blijkt er in Zwolle gewisseld te zijn van een ICM3 naar een VIRM4. Verder wordt wel over de gehele route dezelfde trein weergegeven, inclusief hetzelfde treinnummer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 10 dec 2015, 23:14
door Daniel
Diverse lijnen in het westen van de provincie Utrecht hebben op de connexxion-site twee dienstregelingsperioden: t/m 27/2 en vanaf 28/2 tot de zomervakantie. Heb ze grondig vergeleken maar tot op heden geen verschil tussen die twee perioden kunnen ontdekken, dus waarom dat nu niet gewoon één periode is??

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 10 dec 2015, 23:22
door Somoht
Milco schreef:Volgens NS, Rijdendetreinen en 9292 vertrekt trein 12684 (IC Lw - Ledn) om 23.15 uit Zl van spoor 4. :shock: _O-
(En voor de duidelijkheid: dat is dus een kopspoor ri. Amf en Lls, en trein 12684 begon in Lw.)
Ik denk dat dat uiteindelijk wel klopt maar dat om een of ander reden in Zwolle is geswitched tussen ICM3 en een VIRM4:
http://ovtijden.com/arnu/rl/12684/2015- ... 5:00+0100/