Pagina 3 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 05 apr 2008, 19:09
door Daniel
Dat is 't ook... Dordrecht Stadspolders bestaat pas sinds 1992 en Sliedrecht heeft 'n monumentaal station :P

Je kan ook mooi zien dat het eindbestemmingsboekje net zo vergeeld is en het boekje linksonder recent nieuwe flapjes heeft gekregen: die was 'n paar weken terug in de soep gedraaid en heeft nog enige tijd handgeschreven flapjes gehad.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 06 apr 2008, 00:08
door Geert
Volgens de ene zijde van de CTA op spoor 3 bij Schiedam Centrum ging een 5100 richting Rotterdam na Zwijndrecht rechtstreeks terug naar Rotterdam Centraal, de andere kant van de CTA toonde gelukkig wel de goede eindbestemming 'Dordrecht'. :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 07 apr 2008, 20:06
door Marc
Heeft iemand zin in een leuk treinritje? Volgens de koersrol van V'tje 913 rijdt er een stoptrein Maastricht-Hoek van Holland Haven :mrgreen:...

In Valkenburg gaf de CTA van spoor 3 aan dat er om 11:04 een trein naar Simpelveld was vertrokken.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 07 apr 2008, 21:44
door Daniel
Ach... kan langer :P Volgens de koersrol van Plan V 888 is er ook nog een stoptrein Dordrecht - Zevenaar (en die kwam ik in Den Haag tegen, dus die maakt nog 'n omweg ook :lol: )

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 08 apr 2008, 11:08
door deadlock
Ik had nog nooit een bordje met
(klein)let op omroepbericht
(lettertype en grootte van eindbestemmingen, maar dan in het rood)Spoorwijziging

gezien op de CTA, maar gisteren zzag ik deze dus in Zwolle op alle CTA's op spoor 5.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 08 apr 2008, 18:40
door mb90
Volgens de CTA van spoor 2 op Schiedam Centrum is de Stoptrein / Banaan naar Vlaardingen Centrum gepromoveerd tot Intercity. :P Nadat deze Intercity weg was gaf hij ook nog een Stoptrein met +60 aan. Bij de volgende Sprinter naar Maassluis West gaf hij weer gewoon Sprinter aan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 12 apr 2008, 00:49
door Justin
De kleine CTA van spoor 7b in de hal van Utrecht CS, wilde vandaag om 22.55 naar Heerenveen IJsstadion via Amsterdam Amstel gaan, zo constateerden Wubbo, Raoul en ik :P.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 12 apr 2008, 03:01
door STF
Ja en dan naar Den Helder, daar op de veerpont naar Texel, vanaf daar met de veerboot door naar Vlieland en dan met nog wat veerboten terug naar het vaste land, via Leeuwarden en Groningen naar Heerenveen toe. :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 12 apr 2008, 22:04
door Wubbo
Justin mag opnieuw leren lezen: het was de CTA van 5b :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 11:12
door webguy
Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 11:41
door Chauf21
Gisteren, in Amsterdam:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 11:59
door Geert
In Amsterdam, neem ik aan? ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 12:00
door Vinny
Chauf21 schreef:Gisteren:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:
Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)

Ook het rode flapje met 'reizigers naar Belgiƫ dienen te Roosendaal over te stappen' zit niet in de CTA bak waar de Benelux tegenwoordig planmatig van vertrekt... :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 12:14
door Chauf21
Vinny schreef:Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)
Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.

Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi? :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 12:19
door Vinny
Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.
Ik ben heel benieuwd. Maar tegen die tijd ben ik vrijwel nooit op Amsterdam Centraal.
Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi?
Nja, ik heb hem niet gezien toen ze aan de CTA-bakken aan het klussen waren; terwijl ik een vergelijkbaar flapje wel ooit gezien heb op het andere spoor (15).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 18:24
door Freek
de cta's op spoor 2 in zutphen sloeg vandaag de ic naar nijmegen van 7.28 over, de ic naar zwolle van 7.34 werd getoond. Gelukkig kwam de ic naar Nijmegen wel voor gereden

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 19:05
door IC3
Er hoeft niet speciaal voor de werkzaamheden een lamel te worden gemaakt voor Bergen op Zoom als eindbestemming, want in iedere CTA komt Bgn voor. De late treinen vanuit Amsterdam C. die slechts tot Bgn rijden, worden altijd wel goed aangekondigd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 19:47
door Daniel
Opvallend dat in de regio Amsterdam de bestemmingen van de 2100 dus niet aangepast blijken... dat was in Den Haag, Rotterdam en Dordrecht in de eerste week van de stremming ook het geval, maar tegenwoordig staan die treinen keurig als "let op omroepbericht" naar Bergen op Zoom op de CTA's en het andere halfuur als "let op omroepbericht" naar Vlissingen.

Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 20:51
door Tochjo
webguy schreef:Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...
Ik kan me niet meer herinneren wanneer precies, maar laten we het houden op ergens vorige week :P, was men met twee personen, een ladder en een toetsenbord aangesloten op het bord bezig de zaak onder handen te nemen :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 17 apr 2008, 11:11
door waldo79
Reiziger Ddrs schreef:Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Al met al is er geen eenheid in de informatievoorziening over een toch langdurige versperring. Kwalijke zaak :shock:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 17 apr 2008, 11:44
door Daantje
Het meest irritante waar ik me aan erger bij die omroepberichten over de Zeeuwse lijn is dat die man het consequent heeft over 'Middelburg, Goes en Vlissingen' waar is die man zijn topografie gebleven, vind dit niet de meest logische volgorde :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 17 apr 2008, 20:06
door Daniel
Dat viel me ook al enige tijd op ja...

Vanmorgen nog een eigenaardigheid op Den Haag HS... de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) kwam met +5 binnen na bij Delft wat hinder te hebben ondervonden van de vertraagde sneltrein ervoor. Na het wachten tot de IC en stoptrein naar Dordrecht binnen waren vertrok 'ie weer en precies op dat moment werd de vertraging nog even voorgedraaid :P

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Geplaatst: za 19 apr 2008, 22:27
door Marc
Vandaag kwam ik drie CTA's tegen die niet meewerkte:

Als eerste de beruchte CTA in Roermond (zuidzijde spoor 3a). De stoptrein rijdt na Maastricht door als sneltrein naar Maastricht Randwyck. Er ligt ook nog een halve 15 los:
Afbeelding
De CTA van spoor 4a in Venlo loopt ook al lekker in de soep (er zou ergens vooraan op spoor 4a een halve trein staan):
Afbeelding
En bij het exemplaar van spoor 3 mist de eindbestemming (die er zo te zien half achter hangt):
Afbeelding

Bericht verplaatst door Linkerspoor

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 20 apr 2008, 17:37
door Sebastiaan
Gister op Den Bosch
Afbeelding
Had al het vermoede dat de 1e klas niet vooraan zou zitten, en toen er een VIRM 6 aan kwam wist ik het zeker.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 20 apr 2008, 23:07
door Cookie
Vanavond was de stopper naar Zwolle te Hoogeveen gepromoveerd tot Intercity volgens CTA, en zou na tussenstop Meppel uitkomen in Hoofddorp :o .