Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hm, bij de amba waar ik gisteren inzat kon de chauffeur de deuren sluiten terwijl hij aan het wegrijden was. In ieder geval de voordeur. Het gebeurde namelijk bij een halte, de chauf reed weg en kwam tegelijk tot de conclusie 'hee dat deurtje staat nog open', klik dicht (tijdens het rijden dus). Ik dacht dat er een soort vergrendeling op zat, dat de bus niet kon rijden als de deuren niet allemaal goed dicht waren. Het was de 8388 .
klaxxon schreef:Hm, bij de amba waar ik gisteren inzat kon de chauffeur de deuren sluiten terwijl hij aan het wegrijden was. In ieder geval de voordeur. Het gebeurde namelijk bij een halte, de chauf reed weg en kwam tegelijk tot de conclusie 'hee dat deurtje staat nog open', klik dicht (tijdens het rijden dus). Ik dacht dat er een soort vergrendeling op zat, dat de bus niet kon rijden als de deuren niet allemaal goed dicht waren. Het was de 8388 .
Bij Amba's zou daar in principe een vergrendeling voor moeten zijn ja. Maarja, dat is de theorie. Bij andere type bussen (en vaak ook touringcarbussen) is die vergrendeling er niet altijd.
(eerst sluiten en dan wegrijden is overigens iets anders (lees: kan wel) dan eerst wegrijden en dan sluiten, maar het verschil is in de praktijk niet altijd even goed zichtbaar)
JeePee schreef:Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Mocht dat al zo zijn, dat is dan een dialect van Nederlands en Fries is een eigen taal, lijkt meer op Scandinavische talen. Een dialect is anders dan een taal.
JeePee schreef:Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Mocht dat al zo zijn, dat is dan een dialect van Nederlands en Fries is een eigen taal, lijkt meer op Scandinavische talen. Een dialect is anders dan een taal.
Ik kan plat Rotterdams ook nog wel verstaan (als Amsterdammer). Het Fries is voor mij niet te volgen. Ik heb me wel eens geïrriteerd omdat een folder over gewijzigde busroutes op het busstation in Lemmer alleen in het Fries te krijgen was. Ja HALLO sukkels, er komen ook nog wel eens Nederlanders in het hoge noorden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee schreef:Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Mocht dat al zo zijn, dat is dan een dialect van Nederlands en Fries is een eigen taal, lijkt meer op Scandinavische talen. Een dialect is anders dan een taal.
Ik kan plat Rotterdams ook nog wel verstaan (als Amsterdammer). Het Fries is voor mij niet te volgen. Ik heb me wel eens geïrriteerd omdat een folder over gewijzigde busroutes op het busstation in Lemmer alleen in het Fries te krijgen was. Ja HALLO sukkels, er komen ook nog wel eens Nederlanders in het hoge noorden...
Als jij naar het buitenland op vakantie gaat blijf je zeker ook stug Nederlands lullen? Shit man...
Er zaten 2 stelletjes CAF in mijn 50 van ZuidOost naar Isolatorweg, en dat pastte dus allemaal niet erin. Op Bijlmer ArenA kon niet iedereen meer mee en net na vertrek daar remde hij alweer af, met daarna de mededeling dat mensen tegen de deur aan stonden te leunen en dat dat op moest houden. Op van der Madeweg stroomde veel volk eruit, maar voor Overamstel wist meneer de bestuurder toch nog te melden dat er weer mensen tegen de deur aan stonden te leunen en dat als dat nog 1x zou gebeuren, de metro ontruimd zou worden en wij allen op de volgende moeten wachten. Net alsof dát wat oplost, dan past het al helemaal niet en gaan er wéér mensen tegen de deur aan leunen.
Ik ben er op Overamstel uitgegaan en heb 3 minuutjes op mijn 51 gewacht, die even voor station Zuid heeft stilgestaan omdat die 50 waarschijnlijk niet opschoot.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Vanmiddag zag ik wederom een groene Ambassador voorbij schieten op lijn 66 in Utrecht, kennelijk toch moeilijk om die dingen uit elkaar te houden. Als 't nu alleen een ander logotje was okee, maar het verschil tussen groen en geel is toch wel redelijk opvallend
In Dordrecht aangekomen zag ik de Dennis 5852 op de buffer van 't station staan terwijl dat ding alleen in de ochtendspits zou moeten rijden. Kennelijk wat defectjes teveel: de bus die ik vanmorgen op lijn 3 had was ook geruild want die zat vanmiddag ineens op een spitsdienst van lijn 5 (normaalgesproken heb ik 's ochtends en 's middags altijd dezelfde bus).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Als jij naar het buitenland op vakantie gaat blijf je zeker ook stug Nederlands lullen? Shit man...
Een duidelijk voorbeeld van hoe gastvrij de Friezen zijn *kuch*
Ik vind dat mensen in heel Nederland het recht hebben om in het Nederlands te woord te worden gestaan. Als ik een Groninger spreek dan praat ik toch ook geen plat-Amsterdams tegen hem... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
klaxxon schreef:Hm, bij de amba waar ik gisteren inzat kon de chauffeur de deuren sluiten terwijl hij aan het wegrijden was. In ieder geval de voordeur. Het gebeurde namelijk bij een halte, de chauf reed weg en kwam tegelijk tot de conclusie 'hee dat deurtje staat nog open', klik dicht (tijdens het rijden dus). Ik dacht dat er een soort vergrendeling op zat, dat de bus niet kon rijden als de deuren niet allemaal goed dicht waren. Het was de 8388 .
Bij Amba's zou daar in principe een vergrendeling voor moeten zijn ja. Maarja, dat is de theorie. Bij andere type bussen (en vaak ook touringcarbussen) is die vergrendeling er niet altijd.
(eerst sluiten en dan wegrijden is overigens iets anders (lees: kan wel) dan eerst wegrijden en dan sluiten, maar het verschil is in de praktijk niet altijd even goed zichtbaar)
Vroeger, heeel vroeger, toen je nog ijs kocht voor een halve cent en Connexxion nog op de Veluwe reed, had je van die leuke "Volvo B10M kort" op de stadsdienst Apeldoorn. (6357,6369-6372, 6555-6562). Daarmee kon je nog vertrekken met de deur half open. Totdat de deur helemaal niet meer dicht wilde, en hij helemaal niet meer wilde rijden.
De oude ongelede citaro's (2834-2843) (welke nu in Delft, Twente en Emmen! rijden) kon je zelfs een hele rit met een deur open rijden
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat het bij de Citaro's vrij eenvoudig is de deurvergrendeling uit te schakelen. Want officieel moet dat natuurlijk niet kunnen
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
IJs van een halve cent is van voor het Connexxion tijdperk. Connexxion is eind jaren '90 opgericht en toen was ijs al een stukje duurder. Iets van 1 gulden ofzo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website