Nadat ik 's ochtends gewerkt had, vond ik het vanmiddag tijd om toch nog eens een leuke buslijn aan te doen, de 121 tussen Hilversum en Uithoorn. Alleen zag ik al vlak voor Weesp dat ik een overstap van 57 minuten daarop zou hebben in Hilversum en daar had ik toch echt geen trek in.
Daarom ben in Weesp in een trein naar Almere gesprongen. Vanuit het raam het bijzonder opvallende knalroze Klokhuishuis gezien
![Geschokt :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Daarna op Almere Centrum bus 159 naar Harderwijk genomen. Het is een hele typische lijn. Nadat je Almere uit bent komt de bus nog langs een hele hoop haltes waar natuurlijk niemand staat. Vervolgens ging hij voor mij vrij onverwacht de A27 op, en vlak voor de brug bij Huizen er toch weer af, waarna een hele lange rit op de Gooise Weg volgde en de omroep en het beeldscherm uitviel. Ik snapte het niet omdat ik mij niet kon herinneren die lijn ooit op een lijnennetkaart op de snelweg ingetekend te zien hebben, maar het zal wel een omleiding zijn geweest. In Zeewolde stond bij elke halte alleen de dienstregeling van lijn 159 die in het weekend niet rijdt. Maar gelukkig zijn er nog twee andere lijnen die in Zeewolde het rondje andersom doen zodat er in het weekend toch nog een bus komt. Vlak voor het aquaduct bij Harderwijk kwamen we nog wat andere bussen tegen richting het station. Ik zat zelf in een volledig uitgewoonde 8700-amba (die stoelen zaten er helemaal doorheen), ik heb ook nog een 8100-amba en een 15-meter Volvo gezien. Ik weet niet hoe die lijnen door Harderwijk rijden, maar wij waren maar liefst 2 minuten eerder dan de andere bussen op het station
In Harderwijk zag ik toevallig lijn 104 staan, dus die heb ik ook nog maar even meegenomen. Dat is maar goed ook, anders had de chauffeur de hele rit alleen moet afleggen
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
Dat was voor mij de eerste keer in een Optare (de twee tegenbussen die ik heb gezien reden wel met Amba's), ze maken wel een beetje een grommend geluid en er resoneerde duidelijk iets aan de achterkant. Bij hogere toeren viel het overigens allemaal wel mee. Wel slordig dat er geen rekening is gehouden met mededelingenposters voor Syntus, nu was alles maar met stukken transparant ducktape vastgeplakt, wat een slordige indruk maakte. Vanaf de halte Kruispunt in Nieuw-Milligen tot de halte Gedenknaald in Apeldoorn ging het op "topsnelheid" en begon de bus behoorlijk te zwabberen. De chauffeur hield regelmatig in om hem weer recht te krijgen (of hij kwam gewoon de heuvel niet op, dat kan ook :X )
De bus kwam ook nog eens precies tussen een hele troep stadsbussen terecht in Apeldoorn waardoor er ook daar nergens gestopt moest worden en zo kwam ik na een behoorlijk eenzame rit aan op het station van Apeldoorn. Nu snap ik waarom het een spitslijn is
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)