Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier in Dordt hebben ze ooit eens bij de reconstructie van een kruispunt heel veel moeite gedaan om de bushalte ernaast nog bereikbaar te houden... daar ligt nu een mooie diagonale drempel bij de inrit van het woonerf zodat de bus er niet overheen zou hoeven om de halte in te rijden.
Klein detail: ten tijde van de reconstructie aldaar reed er al een jaar geen bus meer langs. De bus is er nu terug, maar die stopt daar niet meer omdat de volgende halte zowiezo altijd al om de hoek lag. We zullen het maar historisch besef noemen... 'tis nog een laatste restantje van de keerlus uit de eerste jaren van Stadspolders
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bij mijn werk staat ook een halte waar al jaren geen bus meer langs rijdt, en af en toe zie ik er nog wel eens mensen op een bus wachten die niet komt.
Volgens mij staan op de Amstelveenseweg (op het oude traject van lijn 6) nog haltes, ze hebben er in ieder geval nog gestaan toen die lijn al opgeheven was
Ook bij metrostation Venserpolder stond in ieder geval anderhalf jaar terug nog een abri, terwijl er al een tijdje geen bus meer kwam
Verder is er nog een zooitje haltes waar vroeger bussen kwamen, maar nu alleen nog maar nachtbussen. "Normale" haltes waar alleen nachtbussen komen hebben alleen een paaltje (bv langs de Hobbemakade), maar bijvoorbeeld langs De Alpen (in de Akerpolder) staan haltes met abri en prullenbakje enzo.
Zijn er dus genoeg in Amsterdam :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Er zit er ook eentje in Wageningen bij de uni: er is een nieuwe Valleilijn halte aangelegd, maar een meter of twee later liggen nog de tegels van de oude halte, maar de abri is wel weg...
Hier nog een (mislukte) foto van zo'n Edese Volvo 7700... Het verschil is dus die Ede sticker, daar zat vroeger een Apeldoorn Sticker met geel en paars. Als je goed kijkt zie je dat waar de sticker zat de bus minder vuil is.
Oh, en deze kwam ik tegen in Kampen: (Zoom aanbevolen :) )
Erg handig die digitale displays (en ja, deze heeft het ook wel eens gedaan...), maar die tip voor de vertrekstaten is in ieder geval wat
Ergens vanmiddag heeft de Arriva 724 het kennelijk begeven... die stond rond 17.45 uur zonder reizigers én zonder chauffeur geparkeerd bij halte Oranjelaan in Dordrecht. En nu maar hopen dat ze 'm niet vergeten mee te nemen naar de stalling vanavond
Verder een weer ingehuurde VUT'er als chauffeur op m'n lijn 3 naar huis... volledig in SVD-uniform, maar met Arriva-stropdas
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanmorgen op het busstation van Den Bosch stond op alle informatieborden boven de perrons: "Kijk op de bus". Kijken op de bus doe ik wel, daar heb ik echt dat bord niet voor nodig ...
keleti palyaudvar schreef:Ik zat vanmiddag op de utrechtseweg in een optocht van de lijnen 74-50-52-50 achter elkaar
Netjes
Mijn bus 50 richting Zeist haalde vanavond bus 74 in bij de halte Archimedeslaan, die laatste hoorde 3 minuten voor mijn bus uit te rijden (en vertrok ook gewoon op tijd vanaf Utrecht Centraal), maar bleef wel erg lang stilstaan bij iedere halte in Utrecht...
Hierbij een foto, van zo'n zelfde situatie waar net over gesproken werd; een abri bij een nachtbushalte, waar vermoedelijk echt nooit iemand op de nachtbus staat te wachten (eindpunt van de lijn, hele rustige uitgestorven buurt).
Tot december 2006 heeft er altijd een bus gereden naar deze wijk in Amstelveen (Waardhuizen, eindhalte Galjoen). Waar de tegels wat schoner en nieuwer zijn, heeft het huisje voor de chauffeurs gestaan. De abri hebben ze wel laten staan, terwijl je hier overdag echt geen bus ziet.
Die abri's bij de tramhaltes van de voormalige lijn 6 op de Amstelveenseweg, zijn pas kort voor het opheffen van de lijn geplaatst. Een haltepaal was opeens zeker niet meer voldoende, voor het stadsdeel oud-west. Volgens mij stond er nooit iemand op de tram daar te wachten, net zo goed als dat er nooit iemand in Amstelveen Waardhuizen op de bus stond te wachten. Gek dat ze allebei zijn opheven he? ;)
Zowel in Waardhuizen en op de Amstelveenseweg is een afbraakbeleid OV gevoerd. Ooit stopte alle streekbussen uit Aalsmeer/Amstelveen/Uithoorn op de Amstelveenseweg in de richting Amsterdam Leidseplein/Centraal. Later reed alleen tram 6 (de van niets-naar-nergens tram) in een onmogelijke frequentie en in diverse dgl-jaren alleen op werkdagen overdag.
In Waardhuizen stopte vroeger een bus naar het Amstelstation. Tegenwoordig rijdt alleen de Nes-a/d Amstel-express door deze wijk heen. Je kunt je voorstellen dat dit een aanmerkelijke verslechtering is van het aanbod. Geen wonder dat er niemand meer op beide plaatsen in de bus stapt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Ooit stopte alle streekbussen uit Aalsmeer/Amstelveen/Uithoorn op de Amstelveenseweg in de richting Amsterdam Leidseplein/Centraal.
Uhm, nee. Alleen 171/172 uit Aalsmeer gingen via A'veenseweg/Overtoom, de 170 en 142 rijden al eeuwen via de Lairessestraat en Museumplein.
Neemt niet weg dat het natuurlijk een verslechtering is dat er nu niks meer rijdt
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Toen ik vanmorgen rond 8.00 uur van de tramhalte naar 't werk liep zag ik de HTM 672 net uitrukken met "28 Waalsdorperweg" op de film. Redelijk zeldzaam, 'n hogevloerbus op de Haagse stadsdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
klaxxon schreef:Wat vreemd zeg, mij zijn nooit ongebruikte haltes hier opgevallen
In Roermond en Echt staan ook een tweetal voormalige haltes. Althans, de bordjes zijn weg maar juist de abri staat er nog. Grappig om te zien is dat hier ook iedere keer netjes nieuwe reclame ingehangen wordt!
Amsterdam /GVB: Vanmiddag in de 18 werd richting Slotervaart de bestemming 'Centraal Station' getoond. Opmerkelijk werden de haltes wel in de juiste volgorde omgeroepen... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Sinds gister weet ik overigens weer waarom ik de bus in Arnhem vermijd en liever puur de trein naar huis neem...
Ik liep met een aantal klasgenoten rond :30 naar de bushalte / eindpunt Elsweide/HAN. Rond :42 kwam er een Amba aanzetten, die vervolgens tot :50 bleef staan, terwijl er een bus van :39 dus niet had gereden. Op 't beginpunt was 'ie al vol met studenten, veel staanplaatsen. Gelukkig waren er weinig instappers onderweg, maar we kwamen wel een redelijk defecte / haperende trolleybus die dat ritje zou moeten doen die '5 Garage' filmde... Over een stuk waar de trein 6 minuten + 15 min lopen doet, heb ik dus zo'n 40 min gedaan :)
Ach, ik zat vanmiddag in een bus die niet vooruit te branden was... Ding kwam al met +5 bij de halte (brug stond open voor DRIE schepen tegelijk, in de avondspits ), stond daarna nog een hele tijd in de file en moest uiteindelijk nog een stuk omrijden vanwege een aanrijding verderop. Resultaat: +15 op een rit van 11 minuten, lang leve de doorstroming in Rotterdam!
Daantje schreef:De RET heeft in een nieuwe week nog niet besloten zijn leven te beteren. Vanwege een stroomstoring reed tram 8 niet en reden tram 20 en 25 niet tussen Centraal Station en Schiebroek. Alternatief was de Randstadrail, alleen jammer dat je daar in veel gevallen niets aan hebt :?
Toen ik rond 8:45 op CS aankwam werd er in de tram omgeroepen dat er vanaf het Weena bussen zouden rijden.
Of deze ook echt gereden hebben, weet ik niet: ik moest er op CS uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.