Ik dacht dat we onderhand alle "varianten" wel gehad hadden met die nieuwe buslijn door het dorp: veel te vroeg voorbij komen, verkeerd rijden en achteruit terug, verkeerd rijden en een rondje in het dorp draaien, etc. Maar vandaag kwam die bus telkens behoorlijk te laat voorbij terwijl die lijn verzuipt in de rijtijd... :?
De chauffeuse die vandaag deze lijn reed ken ik erg goed, ik weet dat ze altijd keurig optijd van het beginpunt vertrekt en geen minuut te vroeg of te laat de haltes onderweg voorbij wil komen dus dat maakt het des te vreemder...
Na een poosje viel het me op dat elke rit exact evenveel vertraging had, daar moet dus een goede reden voor zijn; net rekende ik eens uit hoeveel kilometer je kunt afleggen in de rijtijd tussen het beginpunt en Reisdorf + de structurele vertragingstijd: zeven kilometer meer dan het traject lang is... Laat er halverwege dat traject nou net een afslag naar een dorpje zijn (waar je niet heen moet) dat 3,5 kilometer rijden is, hoeveel is twee keer 3,5 ook alweer? Zeven toch?
Wat zou de volgende variant worden? De gehele route achteruitrijdend afleggen? Of de route op alfabetische volgorde afleggen?