Pagina 4 van 13

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 11 aug 2009, 19:52
door Daniel
Kom ik vanmiddag even voor vijf uur op m'n gemak de trap aflopen naar perron 8/9 op Utrecht Centraal, passeert precies op dat moment de Fyra op weg naar de Watergraafsmeer na proefritten op Eindhoven - Venlo :P Dat ding trok toch wel aardig wat bekijks van de wachtende reizigers en ik moet zeggen... zo in het echt ziet 'ie er nog nieteens zo slecht uit. Op de bakovergangen na dan :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 11 aug 2009, 19:57
door Fles
Toch denk ik dat het na de introductiemaand heel snel zal inzakken met dat ding. Als je ziet wat voor toeslagen er gerekend worden, dat is gewoon buiten iedere proportie :neg:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 11 aug 2009, 20:30
door Dexter
meltrain schreef:Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat VIRM alleen koppelbaar was met DM '90 (en misschien ICM).
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Al het materieel wat voorzien is van een AK (en die ook op dezelfde hoogte hangt) is koppelbaar met elkaar om te slepen of duwen. Dus: Mat' 64, SGM, ICM, VIRM, DM '90 (vergeet ik nog wat?) kan met elkaar gekoppeld worden en DDAR en getrokken mat en locs niet. Spreekt voor zich dat het alleen in noodgevallen wordt gebruikt en dus niet in treinverband.

Ik zag vandaag op de Hoekse lijn de 2980 die op de middenbak graffiti had: een mannetje met opgestoken wijsvinger en de tekst: 'Ik zag je moeder op de Danceparade'. Hoewel ik een hekel heb aan graffiti moest ik hier wel om lachen.

En eerder deze week zag ik een opmerkelijke combi op de DHS-brug rijden: loc 1700+DDAR ABv+mDDM.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: di 11 aug 2009, 21:54
door Suus
Vanochtend passeerde over de Diemen Zuid -> Watergraafsmeer boog 3x 1700/1800 + ICRm stuurstand.
Vanmiddag zag ik vanuit spoor 5 op Duivendrecht ook de Fyra nog de boog vanuit Bijlmer naar Diemen Zuid op duiken. Had er nog best een flink vaartje in.

Vanmiddag was er ook nog een wisselstoring bij ik geloof Naarden-Bussum. Ik weet niet of het hiervoor was, maar de IC's van en naar Amsterdam Centraal zouden op Duivendrecht een extra stop maken. Uiteindelijk heeft er maar eentje echt een stop gemaakt, de rest stond stil, er gebeurde niets, en reed weer door.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 00:01
door Caspar
Ja dat klopt, de overweg bij Naarden Bussum deed niets meer. Hierdoor was er geen treinverkeer vanaf Weesp die kant op. Ik heb het nog wel in de CTA's gezet op Amsterdam Centraal voor de 3 stuks t3000 naar Nijmegen dat ze zouden stoppen in Dvd. Meer zou er niet stoppen. Verder nog een extra gezelschapstrein van en naar het Spoorwegmuseum vanuit Amsterdam met alleen maar kinderen erin. Ben de naam even vergeten, maar hij kwam vandaag met 20 minuten vertraging terug op Amsterdam.

Verder Virm 6 als ICE 227 vandaag tot Arnhem.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 00:21
door Suus
Er reed ook een ICE met 2 stellen richting Duitsland vanmiddag, lijkt mij ook niet helemaal planmatig :?

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 00:27
door Caspar
Dat de t227 niet reed was omdat de t124 defect was geraakt bij Emmerich. In Nederland was geen stel meer, dus werd er een Virm ingezet. De reizigers uit de t124 kwamen overigens met 2,5 uur vertraging aan, met bussen en vervangend mat.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 11:23
door tsov
Ik zag gisteravond rond 21.45 op de A12 tussen Arnhem en Ede een Citaro met "Schienenersatzverkehr" op de film tegemoetkomen, had dat ermee te maken?

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 11:52
door Daniel
Ik hoop 't niet... de t124 vertrekt normaal rond 17.00 uur uit Utrecht C. naar Amsterdam C., dus dan zou het gezien de tijd die jij noemt wel meer dan 2,5 uur vertraging geweest zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 11:57
door webguy
Toen ik gisteren om 11:00 richting Ede ging vanuit Utrecht werd er omgeropen in de trein (in het Nederlands en Engels, maar niet in t duits) dat er voor reizigers naar Duitsland in Arnhem bussen klaar stonden naar Duitsland... Overigens merkte aantal mensen om me heen op dat het leuk was dat ze dat in het engels omriepen voor Duitsers.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 12:00
door Caspar
Weer een ICE niet voorhanden vandaag?

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 12:10
door webguy
Nee, sorry, het betrof gisteren, heb de tekst nu aangepast...

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 12:39
door Vinny
Ja dat klopt, de overweg bij Naarden Bussum deed niets meer. Hierdoor was er geen treinverkeer vanaf Weesp die kant op. Ik heb het nog wel in de CTA's gezet op Amsterdam Centraal voor de 3 stuks t3000 naar Nijmegen dat ze zouden stoppen in Dvd. Meer zou er niet stoppen.
Trein 148 heeft ongeveer 3 kwartier aan het station Naarden-Bussum stil gestaan.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 17:06
door |Pim|
Heb gisteren en vandaag in eindhoven de Fyra mogen zien toe die langskwam rijden.

Jongens toch wat vind ik dat een mooi ding.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: wo 12 aug 2009, 20:18
door Daniel
Ik dacht dat de grootste leegte in de treinen ondertussen toch wel voorbij was... maar nee dus. Had vanmiddag de t12756 van Utrecht naar Rotterdam waarin het hele stuk hooguit één persoon op elke vier- danwel tweezit zat (in het rijtuig waar ik me in bevond tenminste).
Vanaf Gouda was dat ook wel logisch bleek later, want bij Capelle Schollevaar kwamen we achter een s4000 met +20 terecht. Niet dat dat gigantisch veel vertraging opleverde trouwens, allesbehalve dat. Op Rotterdam Centraal stond op spoor 4 overigens een lege ICRm-compositie... lijkt er sterk op dat de t1965 daar dus gestrand is precies op een dag dat ik 'n trein later nam: fraai stukje planning noemen we dat maar :P

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 01:31
door Dexter
Ik kwam die ICRm stam al in de vroege middag tegen op spoor 4 in Rtd en toen waren ze juist bezig om een loc voor de loc te spannen, aan de Sdm zijde. Kwestie van wegslepen en klaar zou je dus denken. Maar toen ik er aan het begin van de avond weer langskwam, stond ie er nog steeds, maar dan met een loc voor en achter.

Het had de nodige spoorwijzigingen tot gevolg, want de 1900 en de 9200 werden op spoor 7 behandeld omdat spoor 3 de helft van de tijd bezet was door de HiSpeed proefritten die daar keerden.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 09:14
door Ennes
wat ik had begrepen stond hij kapot net voor de inrij tunnel, en met die loc hadden ze hem dus teruggesleept.

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 15:13
door Marc
Vanmorgen was DD-AR loc 1707 op bezoek in Maastricht. Deze loc's zijn in Leidschendam in onderhoud en komen normaal nooit naar het zuiden. Het is in ieder geval te zien dat de loc aan een DD-AR stam heeft gezeten :wink:...
Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 20:21
door Daniel
Vanmiddag was een van de zeldzame keren dat de s2800 achter de s4000 belandde, zelfs vanaf Gouda Goverwelle al vandaag. Echt opschieten deed dat dus niet, daar zijn geen verlengde rijtijden tegen opgewassen: het werd alsnog +7 bij aankomst.
Jammer eigenlijk, want augustus was tot nu toe een absolute recordmaand: op de aankomstpunctualiteit volgens de 3-minutennorm na stond alles tot vanmiddag nog op 100%. Al moeten er toch wel heel gekke dingen gaan gebeuren wil ik aan 't eind van de maand niet heel hoog uitkomen.

Edit: zelfs alle mogelijke punctualiteitsvormen stonden nog op 100%, aankomstpunctualiteit is door dit gevalletje gedaald naar 97,3% dus nog niet bepaald schokkend. (En gerekend met officiële aansluitingen staat de reispunctualiteit nog altijd op de recordhoogte van 100% :) )

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 21:25
door Dubbele P
Marc schreef:Vanmorgen was DD-AR loc 1707 op bezoek in Maastricht. Deze loc's zijn in Leidschendam in onderhoud en komen normaal nooit naar het zuiden. Het is in ieder geval te zien dat de loc aan een DD-AR stam heeft gezeten :wink:...
Wellicht is de cabine aan die kant net zo smerig, want die wordt normaliter ook nooit gebruikt. :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 22:01
door Fles
Marc schreef:Het is in ieder geval te zien dat de loc aan een DD-AR stam heeft gezeten :wink:...
Want dat zijn stoom / diesel aangedreven dingen met hun eigen uitlaat? :?

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 22:13
door Ruben
Je zou het bijna denken. Ze doen niets met die kant van de loc als het aan een DD-AR vast zit. Geen airco, en ook niet wassen. "zie je toch niet"

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 22:28
door Freek
Door de aanrijding net voor Dieren lag Zutphen-Dieren er uit vanmorgen. Geluk bij een ongeluk was voor mij dat Zutphen een van de standplaatsen is die een proef met busvervoer draaien. De van Syntus afkomstige hoge vloersbussen konden zeer snel worden ingezet. Een uur na het ongeval reden waren 2 bussen al onderweg vanuit Zp naar Dr. Volgens de plp had het allemaal nog sneller gekund indien het ongeval tijdens kantooruren had plaats gevonden, er waren nu namelijk chauffeurs wakker gebeld.

Verder reden de bussen niet verder dan Dr, scheeld toch enorm veel reistijd, normaal wordt er door gereden tot Ah. Kortom, de vertraging bleef beperkt tot slechts 1 uur. Een collega was vanaf Dv omgereden via Ut, maar was later op het werk. :pos:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 22:47
door JWM
Een uur is eigenlijk nog vrij lang. Bij "een aanrijding met een persoon" is een baanvak toch ongeveer anderhalf uur buiten dienst?

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Geplaatst: do 13 aug 2009, 22:55
door Freek
uit ervaring vind ik het vrij snel. Over het algemeen duurt het langer voordat er bussen rijden. Dit keer binnen het uur 2 bussen, ik vind het netjes.