Ben vandaag maar eens gaan doen wat ik al een tijdje wilde doen, met de bus van Amersfoort naar Apeldoorn met lijn 102s.
Nou, het ging weer op zijn Veoliaans.
- De bus vertrekt in Amersfoort gewoon vrolijk 8 minuten vroeger dan op internet wordt aangegeven (internet stond 12:04, vertrok om 11:57 met 1 minuut vertraging :N )
- De bus had maar liefst drie scheuren in de voorruit. Wat ze ermee doen, ik heb geen idee, maar blijkbaar iets niet goed.
- Bij de eerste halte buiten Amersfoort (Barneveldseweg geloof ik) heeft de bus 10 minuten stilgestaan. Waarom vertrokken we dan zo vroeg uit Amersfoort?
- De Veolia site maakte zoals hier al gezegd geen melding van de werkzaamheden aan de Amersfoortseweg vlakbij Apeldoorn. Die zijn er toch wel. Veolia was met een of ander busje net bezig om wat foldertjes op te hangen bij de bushaltes. Ja, dat helpt, maar niet goed genoeg.
Dat er werkzaamheden zijn okee, kan ik mij voorstellen dat het lastig is. Maar als je dat niet communiceert, en daardoor komt lijn 102s uit Apeldoorn dus standaard te laat op busstation Wittenberg, dan vind ik dat dus iets ernstiger, want dat busstation is alleen maar bedoeld om over te stappen. Om nu 50 minuten te genieten van die kitsch abri die daar staat :X
Daarna vanuit Apeldoorn naar Zwolle gegaan met lijn 95s. Opnieuw een vrouwelijke chauffeur, en dit keer een bus zonder scheuren in de voorruit. Tijdens het stuk door Apeldoorn volgens mij alleen maar bijzondere bussen op de stadsbus gezien. Minstens drie ex-Roosendaal bussen, en een Citaro op ik dacht lijn 4 (op het busstation) ...
In Epe een omleiding door extreem smalle straatjes, maar het lukte

In Zwolle merkte ik dat (ik dacht dat het een Burger King was) ze een winkel bij de ingang van de tunnel hadden weggehaald. Begin van de verbouwing?
De trein die ik daar nam ging bij aankomst in Amersfoort opeens heel hard op de tyfoon staan en een noodremming maken. Vraag mij af wat daar gebeurde