Pagina 4 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: di 18 sep 2012, 12:34
door MdJ
Ardan schreef:Ten eerste: wat heeft Syntus hiermee te maken?
Ten tweede moet je deze 'zin' eerst vijf keer lezen voor je hem snapt:
wanneer: zondag 23 september oorzaak: door werkzaamheden advies: u kunt gebruikmaken van de bussen en ga eerder op reis tussen venlo en viersen kunt u gebruikmaken van de snel- en stopbussen vanaf viersen rijden er treinen richting moenchengladbachextra reistijd: een half uur
Eurobahn = vervoerder Venlo-Viersen-Hamm. Eurobahn=Keolis, Syntus=Keolis. :D

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: di 18 sep 2012, 21:05
door Wubbo
Eurobahn rijdt in ieder geval op de toelating van Syntus. Hoe dat verder in elkaar zit brand ik me niet aan ;-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: do 20 sep 2012, 19:14
door Edwin
Edwin schreef:Op bushalte G van Schiedam Centrum wordt naast buslijn 86 naar Den Haag Leyenburg via Naaldwijk ook buslijn 87 naar Naaldwijk getoond op de DRIS. Alleen bestaat die lijn (nog) niet.
Even een foto ervan. Wordt de hele dag aangegeven op deze DRIS en op het grote infobord in de "stationshal". Zou het de tijdelijke buslijn zijn, de 87, die tot Naaldwijk gaat rijden vanwege de werkzaamheden bij Westerlee, of is het de extra businzet met Touringcars tijdens de spits?
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: do 20 sep 2012, 19:25
door Daniel
Vanmiddag een apart geval in Amersfoort wat ik nog niet eerder had gezien. De t2861 was kennelijk eerst gespoorwijzigd naar spoor 2 (dat stond als vertrekspoor op de TB7 op 't perron) en vervolgens opgeheven. Omdat een melding "17.19 Intercity Deventer van spoor 2" op de TBP van spoor 1 dan natuurlijk niet meer zinvol is blijkt er wat anders te gebeuren: zowel de TBPs van spoor 1 als die van spoor 2 toonden nu "17.19 Intercity Deventer rijdt niet".

Best netjes gedaan dan zo, al zal het in de eerstvolgende trein naar het oosten vast krap geweest zijn. Da's immers de niet heel ruim in de capaciteit zittende t241.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 00:21
door STF
STF schreef:Zucht, hoe komen ze hier nou weer bij? In de bushalte van Bollendorf hangt een dienstregeling van lijn 414 naar Mersch, terwijl lijn 414 helemaal niet naar Mersch gaat. Larochette is het juiste eindpunt van die lijn.
Dat is nog eens een snelle actie van gemeente Berdorf; de dienstregeling is direct na mijn melding aangepast. Weliswaar op een wat knullige manier want nu staat er "414 Echternach - Larochette via Beaufort en Larochette"...

Normaal doen gemeentes helemaal niks met mijn meldingen, ook Reisdorf zelf niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 00:32
door Suus
Waarom zijn gemeentes in Luxemburg verantwoordelijk voor het uithangen van dienstregelingen? Dat kunnen vervoerders toch veel beter zelf doen, die maken die dienstregelingen tenslotte zelf :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 01:02
door STF
Tja zo is dat nu eenmaal afgesproken; het ministerie van transport heeft een online database waar elke gemeente de toegangscode van heeft en kan dan de PDF files per halte (niet per lijn) uitprinten en ophangen. Echter gebruiken sommige gemeentes die database niet en maken zelf iets (o.a. het geval bij gemeente Berdorf). Maar bij de gemeentes die wel gebruik maken van die database, klopt het ook vaak genoeg niet omdat ze dan de dienstregeling van de verkeerde halte hebben opgehangen of al drie jaar zijn vergeten een actuele versie uit te printen en op te hangen...

De +/- 35 vervoersbedrijven die Luxemburg rijk is, hebben totaal niets met dienstregelingen van doen. Dat zou ook helemaal niet werken want er zijn buslijnen bij die door 4 tot 12 verschillende vervoersbedrijven worden gereden.
Ze moeten gewoon de ritten rijden waar hun bedrijfsnaam bij staat en klaar. Je kunt als vervoersbedrijf helemaal niets er aan wijzigen en ze zitten bij het ministerie van transport ook niet te wachten op suggesties van het vervoersbedrijf.
Als rit 014 van lijn 103 tussen halte X en Y moet gaan straatje keren volgens het schema, dan heb je dat maar uit te voeren als vervoersbedrijf.
In het begin toen ik hier net woonde vroeg ik ook vaak aan chauffeurs waarom ... en ... zo gedaan was in de route/dienstregeling. Elke keer was het antwoord weer; Frank vraag het alsjeblieft bij het ministerie van transport na want zowel de directie als de chauffeurs (en de passagiers) begrijpen er ook niets van.

Voor suggesties van reizigers lijkt het ministerie van transport wel redelijk gevoelig; zo was er een man in Echternach die altijd een halve kilometer moest lopen tussen zijn huis en de beginhalte/eindhalte, nadat hij daar melding over had gemaakt bij het ministerie van transport, hebben ze direct besloten "zijn" lijn door te trekken.

Ook schrijft het ministerie van transport voor, met welke buslengte een lijn gereden moet worden; zo zijn er dus tientallen ritten per dag bij die uitpuilen van de mensen maar met 12 meter gereden moet worden en honderden ritten per dag die compleet leeg zijn maar met 15 of 18 meter gereden moeten worden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 02:25
door Ardan
Okee, dus iets als concessies en aanbestedingen kennen ze niet in Luxemburg? Volgens mij zitten ze daar bij dat minhysterie gewoon bij elke rit die er is aan een soort van Rad van Fortuin te draaien, welk vervoersbedrijf eruit komt mag hem rijden..

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 03:23
door STF
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt, maar het valt me wel op dat het vervoersbedrijf waar ik graag mee op pad ga, er de laatste paar jaar wel erg veel lijnen en ritten bij heeft gekregen, ten opzichte van de rest.
Concessies en aanbestedingen heb je hier inderdaad totaal niet.

In ieder geval hebben diverse chauffeurs al vaak genoeg tegen me gezegd dat ze hopen dat ik ooit nog eens bij het ministerie van transport ga werken, om alle rariteiten uit het lijnnet te halen. :lol:

Tel het aantal vervoersbedrijven maar eens bij deze lijn: http://www.mobiliteit.lu/medias/pdf/hor ... TR/975.pdf

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 21:26
door ODRAIL
STF schreef:Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt, maar het valt me wel op dat het vervoersbedrijf waar ik graag mee op pad ga, er de laatste paar jaar wel erg veel lijnen en ritten bij heeft gekregen, ten opzichte van de rest.
Concessies en aanbestedingen heb je hier inderdaad totaal niet.

In ieder geval hebben diverse chauffeurs al vaak genoeg tegen me gezegd dat ze hopen dat ik ooit nog eens bij het ministerie van transport ga werken, om alle rariteiten uit het lijnnet te halen. :lol:

Tel het aantal vervoersbedrijven maar eens bij deze lijn: http://www.mobiliteit.lu/medias/pdf/hor ... TR/975.pdf
Hmmm, is het niet handiger dat een busbedrijf bevoorbeeld een lijn krijgt. Dit ziet er uit alsof je ergens in Afrika bent in plaats van Europa.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 10:28
door VIRM
Het was kennelijk tot vandaag staatsgeheim. Gisteren stond hij niet in de reisplanner, maar vandag wel: de s4500 stopt overdag extra in Zaandam wegens de Dam-tot-Damloop.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 11:07
door Wubbo
Informeren is weer lastig:
* Er zijn werkzaamheden tussen Amsterdam Zuid en Hoofddorp, dus reed er tussen Almere en Lelystad gisteren overdag maar 2x per uur een trein maar dat staat nergens vermeld
* Door dezelfde werkzaamheden rijdt er tussen Utrecht en Amsterdam Zuid ook maar 2x per uur een trein, maar ook dat mag je als reiziger zelf ondervinden
* De s4500 rijdt niet naar Amersfoort Schothorst (de s5800 rijdt in plaats daarvan naar Amersfoort Vathorst) maar dat is nergens aangekondigd
* En de s3600 is in Arnhem geknipt, maar daar kom je als reiziger vanzelf wel achter

Hoe kan het dat ik elk weekend dit soort lijstjes kan maken? :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 11:18
door Daniel
Tja, kennelijk is men bezig met de verslechtering van de reisinformatie. Hij zal in het verleden wel te goed geweest zijn volgens NS :roll:
Overigens staat er wel dat de IC-Berlijn dit weekend tot Amersfoort rijdt i.p.v. naar Schiphol, maar nergens dat er gewoon vervangende binnenlandse treinen tussen Amersfoort en Schiphol rijden.

En bij Nijverdal nu ingelaste werkzaamheden terwijl het hier gaat om de ontmanteling van een bom die al een aantal weken geleden gevonden was. Lijkt me toch dat dat dan al wat langer bekend was dat die vandaag ontmanteld ging worden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 11:30
door The best
Daniel schreef:Tja, kennelijk is men bezig met de verslechtering van de reisinformatie. Hij zal in het verleden wel te goed geweest zijn volgens NS :roll:

En bij Nijverdal nu ingelaste werkzaamheden terwijl het hier gaat om de ontmanteling van een bom die al een aantal weken geleden gevonden was. Lijkt me toch dat dat dan al wat langer bekend was dat die vandaag ontmanteld ging worden.
Ik heb gisteren op station Almelo al een poster zien hangen waarbij de werkzaamheden van vandaag werden aangekondigd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 11:51
door Marc
Vanochtend een wisselstoring tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Er werd omgeroepen dat reizigers gebruik konden maken van de reguliere busdienst, maar daar komt de vraag weer: welke bussen mag ik dan nemen??? De vorige keer tijdens werkzaamheden werd ik ook uit lijn 8 gejaagd omdat reizigers alleen met lijn 4 of 10 mee mochten.
Als ik de reismogelijkheden naast elkaar leg van bussen die in de buurt van Randwyck komen (om 07:45, aankomst trein uit Kerkrade Centrum):
- Lijn 1 07:44, 08:14 en verder ieder half uur
- Lijn 4 09:47 verder ieder uur (de bussen van 07:47 en 08:47 zijn belbussen)
- Lijn 8 07:44, 08:44, 09:14 en verder ieder half uur
- Lijn 10 09:44 en verder ieder uur

Conclusie: als alleen lijn 4 of 10 opengesteld waren voor treinreizigers dan moesten ze dus tot 09:44 wachten op een bus....

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 16:13
door Suus
Ik zag vanochtend bussen van de Zaanse buslijnen 392 en 394. De 394 reed in Oostzaan, wat niet helemaal de bedoeling is, maar ala. Echter, beide bussen filmden Amsterdam Mosplein als eindbestemming, terwijl dat voor lijn 392 Amsterdam Buiksloterwegveer moet zijn en voor lijn 394 Amsterdam NDSM-werfveer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 20:11
door Anne
De 392 die ik vanmiddag had reed maar tot Buikslotermeerplein (bij vertrek in Zaandam werd nog CS als eindpunt gegeven; in Oostzaan werd dat aangepast).

Info van Connexxion was trouwens beroerd.
Op de de site geen info gevonden (in tegenstelling tot EBS en GVB die duidelijke info op hun site hadden).
Ook in busstation Zaandam geen info over omleidingen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 20:25
door Suus
avl schreef:De 392 die ik vanmiddag had reed maar tot Buikslotermeerplein (bij vertrek in Zaandam werd nog CS als eindpunt gegeven; in Oostzaan werd dat aangepast).
Dat is inderdaad ook wat het GVB op hun site heeft staan, maar 9292 vertelde dus wat anders :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: zo 23 sep 2012, 20:29
door Vinny
Mijn zusje klaagde dat er geen treinen reden tussen Schiphol en Leiden en dat dit niet in Zaandam werd aangekondigd. Nu kwam ze er pas op Schiphol achter terwijl ze dan ook over Haarlem had kunnen reizen als ze het eerder wist.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 15:35
door reisthijs
Ja hoor, het is weer zo ver, het waait een keer een beetje meer dan anders en meteen dit soort meldingen:
ns.nl schreef:Amsterdam C-Leiden Centraal/Rotterdam C, Breda-Schiphol
Maandag 24 September 15:15

Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Breda langere reistijd door verwachte weersomstandigheden.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Het blijft dit keer weer erg vaag welk traject ze nu precies bedoelen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 15:38
door Milco
Het traject via de HSL wordt bedoeld. Thalys en Fyra rijdt (gedeeltelijk) niet... Kan de HSL niet tegen wat regen ofzo? :s

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 16:16
door Daniel
Probleem zit ´m in harde wind i.c.m. de hoge brug over het Hollands Diep, dat levert snelheidsbeperkingen op en daardoor loopt de boel kennelijk teveel in de soep om alles te kunnen blijven rijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 16:54
door Karl
Ontwerp'foutje'? Het waait wel hard, maar zo bijzonder zijn deze windsnelheden ook weer niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 17:47
door VIRM
Mijn vader wilde eerder vandaag de s4000 van 12:30 uit Zaandam naar Amsterdam Centraal nemen. Op de TBP stond de s4000 aangegeven en hij vertrok om 12:30... Om vervolgens aan te komen op spoor 10 op Amsterdam Sloterdijk. Bleek het de s3300 te zijn. De automatische halte-afroep deed het overigens niet in die trein.
Dus met hem moesten vele anderen van spoor 10 naar het hoofdgebouw van Sloterdijk lopen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 19:02
door Daniel
Op Utrecht Centraal bleken vanmiddag de vertreksporen van de t1759 en de t554 / t20554 te zijn omgewisseld. Geen idee waarom, 't levert immers juist een conflicterende situatie op.
En het is natuurlijk ook niet handig om de t20554 te hebben staan naast TBPs die de t2861 aankondigen, die gaan immers een nogal verschillende kant op...