OVer Missers in de Reisinformatie #27
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Bahn.de checken.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Bahn.de was duurder...
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ik bedoel om te kijken of die trein rijdt :) Eventueel kan je een proefboeking maken voor een reservering, om te kijken of dat bij bahn.de wel zou lukken. (dus tot betaalscherm alles invoeren).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ow haha. Nou even geprobeerd en het treinkaartje gaat helemaal goed, tot de zitplaatsreservering. Dat blijkt niet mogelijk, een reden wordt niet genoemd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Eerder vanavond gaf de omroepster op Leiden Centraal aan dat de Sprinter naar Gouda van 19:08 vooraan het perron van spoor 2 zou vertrekken en dat het treinstel aan de halzijde stond niet bestemd was voor reizgers.
Op zich niks mis mee... Maar het bandje werd erg vaak herhaald tot een uur of 19:30...
Daarnaast ging de s3300 van 19:52 vanaf Lelylaan op spoor 2 naar 'Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar'. een omroep op het perron of in de trein bij het instappen over deze gewijzigde eindbestemming. ;)
Op zich niks mis mee... Maar het bandje werd erg vaak herhaald tot een uur of 19:30...
Daarnaast ging de s3300 van 19:52 vanaf Lelylaan op spoor 2 naar 'Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar'. een omroep op het perron of in de trein bij het instappen over deze gewijzigde eindbestemming. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Heeft niet met bovenleidingsgroepen te maken maar met het afsluiten van het perron, die traverse (of de balken van de traverse) lopen door tot op het perron van spoor 14/15, en als je daar aan het slopen of hijsen bent wil je daar geen reizigers onder hebben lopen. Spoor 14b (en ook 18b/19b) zijn dus inderdaad beschikbaar omdat je dan niet door de werkzaamheden hoeft te lopen. Treinen komen inderdaad binnen via 13: de manier om ze te dwingen om 14b te staan ipv met de staart op 14a (of om per ongeluk toch een trein binnen te nemen op 14a).Daniel schreef:Wat 14A betreft zal dat wel vooral met de bovenleidingsgroepen te maken hebben gezien de traverse daar niet boven zit. Zag gisteren dat de boel geaard was net voorbij het wissel tussen 14 A en B, de s2000 en s8800 rijden zodoende via spoor 13A naar 14B en omgekeerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Balken van de traverse lopen alleen boven perron 15, niet boven 14. Grens is zo'n beetje de oude lift van perron 14/15 (daarnaast zit de Bruna en als dat nog deel van de traverse was was die nu vast ook dicht geweest )
Vorig weekend was men echter het dak van de stationhal in die hoek aan het verwijderen, daarmee kom je wel boven spoor 14A langs.
Wat dat betreft zou 14A morgen op zich veilig bruikbaar moeten zijn, de verbinding traverse <-> hal boven perron 15 was er al tussenuit zag ik vanmiddag (zal nachtwerk van de week geweest zijn, zondag zat dat stuk er nog)
Vorig weekend was men echter het dak van de stationhal in die hoek aan het verwijderen, daarmee kom je wel boven spoor 14A langs.
Wat dat betreft zou 14A morgen op zich veilig bruikbaar moeten zijn, de verbinding traverse <-> hal boven perron 15 was er al tussenuit zag ik vanmiddag (zal nachtwerk van de week geweest zijn, zondag zat dat stuk er nog)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
In het weekend kan je de s5700 prima met VIRM of ander ic-materieel rijden. Zo ontzettend krap zijn de rijtijden nu ook weer niet.Wubbo schreef:Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Hallo, ijzerschuiver. En als reizigers nou eens belangen hebben, wat DAN? *O*Wubbo schreef:Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
DAN moet je een andere oplossing verzinnen. De s2600 in Amsterdam Centraal knippen bijvoorbeeld. Of de s4900 rijden vanaf Naarden-Bussum. Of wat anders bedenken. Ik geloof er niet in dat de reizigers gebaat zijn bij een weekend een niet-punctuele serie s5700, die nogal wat andere treinen mee kan nemen als hij niet op tijd is, of dat reizigers gebaat zijn in rijden met SLT in de IC naar Vlissingen. Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor, dat kan.
Staat nog los van dat je het goed moet communiceren trouwens, dat staat buiten kijf.
Staat nog los van dat je het goed moet communiceren trouwens, dat staat buiten kijf.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Als het tijdens de dramatische winterperiode vol met te korte treinen al lukt om op tijd te rijden met IRM. Dan lukt het in het weekend met weinig reizigers zeker. De s5700 zwemt op delen van het traject in de reistijd, en als er al een keer een minuutje vertraging op het stuk Schiphol-Leiden ontstaat dan is er ook echt niet een man overboord. Netto staat de oplossing (opheffen van een treinserie) van het probleem niet in verhouding tot de grootte van het probleem (niet al te ruime rijtijden op een rustig tijdstip) zelf.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Door spoorwerkzaamheden bij Hn rijden er geen treinen maar bussen tussen Pmo en Hnk en tussen Hwd en Hnk.
De AV van Asd geeft een leuke misser
23:39 Purmerend Overwhere 11a A'dam Sloterdijk Intercity , Stopt vanaf Hoorn op tussengelegen stations
Vliegt deze over de werkzaamheden heen ofzo?
De AV van Asd geeft een leuke misser
23:39 Purmerend Overwhere 11a A'dam Sloterdijk Intercity , Stopt vanaf Hoorn op tussengelegen stations
Vliegt deze over de werkzaamheden heen ofzo?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ja tuurlijk, de treeplankjes bij de deuren vouwen zich uit tot vleugels
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ik vroeg me altijd al af, waar zijn die dingen toch voor?
(Morgen ben ik waarschijnlijk blijer dan ooit met die dingen maar dat terzijde..)
(Morgen ben ik waarschijnlijk blijer dan ooit met die dingen maar dat terzijde..)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
NS.nl-Fail
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
De extra reistijd is 60 min. En als twee treinen niet rijden naar Rhenen heb je een uur vertraging.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Deze dan:
Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord
dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 27 april
Oorzaak
door werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
Thalys van Nederland naar Paris Nord komt van maandag 25 maart tot en met zaterdag 27 april met enige vertraging aan in Paris Nord. De vertraging varieert van enkele minuten tot ongeveer 10 minuten
Thalys van Paris Nord naar Belgie en Nederland vertrekt van dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 13 april drie minuten eerder dan gebruikelijk uit Paris Nord
Extra reistijd
een kwartier
Enkele tot tien minuten, en je extra reistijd is een kwartier. Of twee uur natuurlijk, als je hierdoor je Franse aansluiting mist. :')
Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord
dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 27 april
Oorzaak
door werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
Thalys van Nederland naar Paris Nord komt van maandag 25 maart tot en met zaterdag 27 april met enige vertraging aan in Paris Nord. De vertraging varieert van enkele minuten tot ongeveer 10 minuten
Thalys van Paris Nord naar Belgie en Nederland vertrekt van dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 13 april drie minuten eerder dan gebruikelijk uit Paris Nord
Extra reistijd
een kwartier
Enkele tot tien minuten, en je extra reistijd is een kwartier. Of twee uur natuurlijk, als je hierdoor je Franse aansluiting mist. :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Op Utrecht Centraal werd om 17.00 uur nog omgeroepen dat het onbekend was hoelang deze verstoring zou duren, dat past wat meer bij die extra reistijd.Z2N schreef:NS.nl-Fail
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."
Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Zelfs HC's slaan tegenwoordig op hol bij vertraging, vanmiddag in de t559: "Dames en heren goedeavond..eh..middag, over enkele ogenblikken station Zw..Amersfoort"
Diezelfde 559 werd op Amersfoort op de TBPs eerst aangekondigd met "Niet instappen", vervolgens als t11759 naar Schothorst en toen gaven ze het maar op de juiste trein op de borden te krijgen en werd het "Let op omroep" gecombineerd met een omroepbericht welke trein er op spoor 2 stond.
Diezelfde 559 werd op Amersfoort op de TBPs eerst aangekondigd met "Niet instappen", vervolgens als t11759 naar Schothorst en toen gaven ze het maar op de juiste trein op de borden te krijgen en werd het "Let op omroep" gecombineerd met een omroepbericht welke trein er op spoor 2 stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Hoxtel! :DBee schreef:Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."
Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit trein 104 in Utrecht zijn uitgestapt, het lijkt me een nogal hoge afstap:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Horst-Tonsel (geografische afkorting Htl) is een voormalige stopplaats aan de Centraalspoorweg tussen Utrecht en Zwolle. De stopplaats was geopend van 20 augustus 1863 tot 1 juni 1924 en lag tussen de huidige stations Ermelo en HarderwijkBee schreef:Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."
Geen idee waar dat zou moeten liggen...
http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... orsttonsel
Daar dus
Al zou het me niets verbazen als er tegenwoordig een punt bij Den Bosch is dat zo wordt aangeduid...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Reisinfo van de NS op de website (reisplanner, actuele vertrektijden en storingen) werken momenteel allemaal niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Welke app is dat? Die ziet er wel goed uit!Wubbo schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit trein 104 in Utrecht zijn uitgestapt, het lijkt me een nogal hoge afstap:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten