Pagina 4 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 20:39
door Reiziger Delft
Bahn.de checken.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 23:19
door Freek
Bahn.de was duurder...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: do 07 mar 2013, 18:49
door Reiziger Delft
Ik bedoel om te kijken of die trein rijdt :) Eventueel kan je een proefboeking maken voor een reservering, om te kijken of dat bij bahn.de wel zou lukken. (dus tot betaalscherm alles invoeren).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: do 07 mar 2013, 21:53
door Freek
Ow haha. Nou even geprobeerd en het treinkaartje gaat helemaal goed, tot de zitplaatsreservering. Dat blijkt niet mogelijk, een reden wordt niet genoemd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: vr 08 mar 2013, 20:27
door VIRM
Eerder vanavond gaf de omroepster op Leiden Centraal aan dat de Sprinter naar Gouda van 19:08 vooraan het perron van spoor 2 zou vertrekken en dat het treinstel aan de halzijde stond niet bestemd was voor reizgers.
Op zich niks mis mee... Maar het bandje werd erg vaak herhaald tot een uur of 19:30...

Daarnaast ging de s3300 van 19:52 vanaf Lelylaan op spoor 2 naar 'Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar'. een omroep op het perron of in de trein bij het instappen over deze gewijzigde eindbestemming. ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: vr 08 mar 2013, 23:02
door Wubbo
Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.
Daniel schreef:Wat 14A betreft zal dat wel vooral met de bovenleidingsgroepen te maken hebben gezien de traverse daar niet boven zit. Zag gisteren dat de boel geaard was net voorbij het wissel tussen 14 A en B, de s2000 en s8800 rijden zodoende via spoor 13A naar 14B en omgekeerd.
Heeft niet met bovenleidingsgroepen te maken maar met het afsluiten van het perron, die traverse (of de balken van de traverse) lopen door tot op het perron van spoor 14/15, en als je daar aan het slopen of hijsen bent wil je daar geen reizigers onder hebben lopen. Spoor 14b (en ook 18b/19b) zijn dus inderdaad beschikbaar omdat je dan niet door de werkzaamheden hoeft te lopen. Treinen komen inderdaad binnen via 13: de manier om ze te dwingen om 14b te staan ipv met de staart op 14a (of om per ongeluk toch een trein binnen te nemen op 14a).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: vr 08 mar 2013, 23:11
door Daniel
Balken van de traverse lopen alleen boven perron 15, niet boven 14. Grens is zo'n beetje de oude lift van perron 14/15 (daarnaast zit de Bruna en als dat nog deel van de traverse was was die nu vast ook dicht geweest :wink: )
Vorig weekend was men echter het dak van de stationhal in die hoek aan het verwijderen, daarmee kom je wel boven spoor 14A langs.
Wat dat betreft zou 14A morgen op zich veilig bruikbaar moeten zijn, de verbinding traverse <-> hal boven perron 15 was er al tussenuit zag ik vanmiddag (zal nachtwerk van de week geweest zijn, zondag zat dat stuk er nog)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: vr 08 mar 2013, 23:24
door Klaasje
Wubbo schreef:
Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.
In het weekend kan je de s5700 prima met VIRM of ander ic-materieel rijden. Zo ontzettend krap zijn de rijtijden nu ook weer niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: za 09 mar 2013, 00:31
door Fles
Wubbo schreef:
Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.
Hallo, ijzerschuiver. En als reizigers nou eens belangen hebben, wat DAN? *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: za 09 mar 2013, 14:50
door Wubbo
DAN moet je een andere oplossing verzinnen. De s2600 in Amsterdam Centraal knippen bijvoorbeeld. Of de s4900 rijden vanaf Naarden-Bussum. Of wat anders bedenken. Ik geloof er niet in dat de reizigers gebaat zijn bij een weekend een niet-punctuele serie s5700, die nogal wat andere treinen mee kan nemen als hij niet op tijd is, of dat reizigers gebaat zijn in rijden met SLT in de IC naar Vlissingen. Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor, dat kan.

Staat nog los van dat je het goed moet communiceren trouwens, dat staat buiten kijf.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: za 09 mar 2013, 15:10
door Klaasje
Als het tijdens de dramatische winterperiode vol met te korte treinen al lukt om op tijd te rijden met IRM. Dan lukt het in het weekend met weinig reizigers zeker. De s5700 zwemt op delen van het traject in de reistijd, en als er al een keer een minuutje vertraging op het stuk Schiphol-Leiden ontstaat dan is er ook echt niet een man overboord. Netto staat de oplossing (opheffen van een treinserie) van het probleem niet in verhouding tot de grootte van het probleem (niet al te ruime rijtijden op een rustig tijdstip) zelf.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: za 09 mar 2013, 23:16
door Milco
Door spoorwerkzaamheden bij Hn rijden er geen treinen maar bussen tussen Pmo en Hnk en tussen Hwd en Hnk.

De AV van Asd geeft een leuke misser :lol:

23:39 Purmerend Overwhere 11a A'dam Sloterdijk Intercity , Stopt vanaf Hoorn op tussengelegen stations


Vliegt deze over de werkzaamheden heen ofzo?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: za 09 mar 2013, 23:57
door Ardan
Ja tuurlijk, de treeplankjes bij de deuren vouwen zich uit tot vleugels :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 18:48
door Klaasje
Ik vroeg me altijd al af, waar zijn die dingen toch voor? :wink:

(Morgen ben ik waarschijnlijk blijer dan ooit met die dingen maar dat terzijde..)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 17:16
door Z2N
NS.nl-Fail
Afbeelding
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 17:22
door Thom91
De extra reistijd is 60 min. En als twee treinen niet rijden naar Rhenen heb je een uur vertraging.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 18:59
door M57
Deze dan:

Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord
dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 27 april
Oorzaak

door werkzaamheden

Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling

Thalys van Nederland naar Paris Nord komt van maandag 25 maart tot en met zaterdag 27 april met enige vertraging aan in Paris Nord. De vertraging varieert van enkele minuten tot ongeveer 10 minuten
Thalys van Paris Nord naar Belgie en Nederland vertrekt van dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 13 april drie minuten eerder dan gebruikelijk uit Paris Nord

Extra reistijd

een kwartier


Enkele tot tien minuten, en je extra reistijd is een kwartier. Of twee uur natuurlijk, als je hierdoor je Franse aansluiting mist. :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 19:05
door Daniel
Z2N schreef:NS.nl-Fail
Afbeelding
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')
Op Utrecht Centraal werd om 17.00 uur nog omgeroepen dat het onbekend was hoelang deze verstoring zou duren, dat past wat meer bij die extra reistijd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:28
door Suus
Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."

Geen idee waar dat zou moeten liggen...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: di 12 mar 2013, 19:00
door Daniel
Zelfs HC's slaan tegenwoordig op hol bij vertraging, vanmiddag in de t559: "Dames en heren goedeavond..eh..middag, over enkele ogenblikken station Zw..Amersfoort" :P

Diezelfde 559 werd op Amersfoort op de TBPs eerst aangekondigd met "Niet instappen", vervolgens als t11759 naar Schothorst en toen gaven ze het maar op de juiste trein op de borden te krijgen en werd het "Let op omroep" gecombineerd met een omroepbericht welke trein er op spoor 2 stond.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: di 12 mar 2013, 19:50
door Thom91
Bee schreef:Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."

Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Hoxtel! :D

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: di 12 mar 2013, 22:29
door Wubbo
Ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit trein 104 in Utrecht zijn uitgestapt, het lijkt me een nogal hoge afstap:

Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 11:17
door Aking
Bee schreef:Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."

Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Horst-Tonsel (geografische afkorting Htl) is een voormalige stopplaats aan de Centraalspoorweg tussen Utrecht en Zwolle. De stopplaats was geopend van 20 augustus 1863 tot 1 juni 1924 en lag tussen de huidige stations Ermelo en Harderwijk

http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... orsttonsel

Daar dus :p

Al zou het me niets verbazen als er tegenwoordig een punt bij Den Bosch is dat zo wordt aangeduid...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: do 14 mar 2013, 08:50
door webguy
Reisinfo van de NS op de website (reisplanner, actuele vertrektijden en storingen) werken momenteel allemaal niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Geplaatst: do 14 mar 2013, 15:36
door Fles
Wubbo schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit trein 104 in Utrecht zijn uitgestapt, het lijkt me een nogal hoge afstap:

Afbeelding
Welke app is dat? Die ziet er wel goed uit!