OVer je reiservaringen in april 2014
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Als je gewoon nog een keer leest dan staat er duidelijk dat hij een locomotief bedoelt.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Nee.julsteren schreef:Een 1700 kun je ook lezen als een trein uit de s1700 ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Ik heb weleens een 1700 in de 1900 gezien. RA RA WAT BEDOEL IK HIER???
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Ik neem aan een 1700-loc/stam in de serie 1900 (Venlo-Den Haag v.v.).
:pos: :neg:
:pos: :neg:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Dat snapt iedereen. Deze in Enschede natuurlijk, klaar om de IC naar Den Haag te trekken:Fles schreef:Ik heb weleens een 1700 in de 1900 gezien. RA RA WAT BEDOEL IK HIER???
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Zo'n loc heeft Enschede van de week net niet aangedaan. Er waren testritten met een 218+Dosto's tussen Gronau en Münster :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Ja zegt 'ie _O-
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Een botsing?Fles schreef:Ik heb weleens een 1700 in de 1900 gezien. RA RA WAT BEDOEL IK HIER???
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Klopt ja, daar heb ik ook wat over gelezen. Alles puilt finaal uit op die lijn en dat willen ze zo gaan oplossen. Lijkt me mooi :D Als ze dat ook naar Es kunnen doortrekken, vet.Bee schreef:Zo'n loc heeft Enschede van de week net niet aangedaan. Er waren testritten met een 218+Dosto's tussen Gronau en Münster :)
Weer 2 NL-stations erbij die door dubbeldeks mat bediend worden :D
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Echt zonde van die liters dure diesel om op die twee stations te stoppen :-)
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Ajax is kampioen. Dus worden argeloze reizigers van de s800 en s3000 getrakteerd op een constante lading superjoden-leuzen en dronken mensen op de balkons en in de gangpaden. Lekker dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Lang niet elke s800 of s3000 hoor. Moest vandaag tijdens werktijd door enkele treinen in die series lopen en het viel me nog mee hoeveel supporters er aanwezig waren. Verder na werktijd nog in een s800 gezeten, die als enige verandering extra stopte te Bijlmer. Verder weinig gemerkt van supporters in die trein.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Dat is pas ingesteld vanaf uur of zeven - acht vanavond.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Raar, want die laatste trein waar ik het over had was toch echt de trein van 17.55 uur uit Utrecht.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
ik ben benieuwd of er "supporters" van Fennerbahce nog met de trein weg gaan vanaf Rtd. die treinen daar blijven denk ik niet heel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
In de t872 heb ik zelf gezien hoe het een puinhoop werd, een goede vriendin van mij zat in de t3072 er een kwartier voor waar op het stukje Bijlmer - Centraal o.a. wat stoelen sneuvelden. Nou, lekker dan.Gekko123 schreef:Lang niet elke s800 of s3000 hoor. Moest vandaag tijdens werktijd door enkele treinen in die series lopen en het viel me nog mee hoeveel supporters er aanwezig waren. Verder na werktijd nog in een s800 gezeten, die als enige verandering extra stopte te Bijlmer. Verder weinig gemerkt van supporters in die trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Afgelopen nacht en klein stress momentje door de ns.De t4197 zou toen in ik op Vdg instapte maar tot Sdm rijden en ook toen we Sdm binnen rijden hoorde ik op de omroep dat Sdm de eindbestimming was. En ik moest in Rtd wezen om de B18 naar huis te pakken. -o- Gelukkig bleek de trein gewoon naar Rtd te gaan en kwam op spoor 3 binnen.
Maar je schiet wel in de stress op z'n moment. :')
Maar je schiet wel in de stress op z'n moment. :')
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op ma 28 apr 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Wellicht een idee om in de laatste post wat op Hoofdletters en leestekens te letten. Ik kan wel begrijpen wat er staat, maar voor een ander wellicht niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Vanmiddag was er weer een storing bij Wormerveer, waardoor de treinenloop bij Zaandam weer een beetje in de soep liep. Ik wilde de s800 naar Sloterdijk van 17:20 nemen, maar spoor 4 bleek volgens een andere reiziger die mij aansprak bezet te zijn door een trein richting Schagen. De s4700 van 17:15 kwam opeens binnen op spoor 5. Het niveau van de aankondingingen was weer zeer belabberd: te zachte volume en ingesproken bandjes.
Op Sloterdijk reed de s2200 van 17:18 met +10. Deze reed overigens ook met een enkel stel VIRM (en de oorspronkelijke HC was ziek, vertelde de vervangende HC mij). In ieder geval was het haringen-in-een-ton op het achterste balkon, en waarschijnlijk waren er nog wel meer staanplaatsen verderop in de trein. Aankomst in Leiden was met +16, waardoor we waarschijnlijk de achteropkomende s2100 flink in de weg hebben gereden.
Op de terugweg de s3000 van Sloterdijk naar Zaandam van 23:18. Deze reed met +5, wat wel op het bord en op de app stond, maar dat werd door Tuffy niet omgeroepen. Dit betekende dat de trein op het tijdstip vertrok van de s4000. De HC riep om dat 'diegenen die het bord niet hebben kunnen lezen' hun fout in Zaandam konden herstellen.
Op Sloterdijk reed de s2200 van 17:18 met +10. Deze reed overigens ook met een enkel stel VIRM (en de oorspronkelijke HC was ziek, vertelde de vervangende HC mij). In ieder geval was het haringen-in-een-ton op het achterste balkon, en waarschijnlijk waren er nog wel meer staanplaatsen verderop in de trein. Aankomst in Leiden was met +16, waardoor we waarschijnlijk de achteropkomende s2100 flink in de weg hebben gereden.
Op de terugweg de s3000 van Sloterdijk naar Zaandam van 23:18. Deze reed met +5, wat wel op het bord en op de app stond, maar dat werd door Tuffy niet omgeroepen. Dit betekende dat de trein op het tijdstip vertrok van de s4000. De HC riep om dat 'diegenen die het bord niet hebben kunnen lezen' hun fout in Zaandam konden herstellen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Net in de trein controle, in mijn halve bak maar liefst 5 man die met een kortings of meereiskaartje reizen vóór 9 uur... tis dat de conductrice bij de eerste coulant was, dus de rest ook niet een boete kreeg, maar is toch dik 150 euro extra die de NS weer misloopt...
Het blijft lastig om voorwaarden te lezen en klok te kijken...
Het blijft lastig om voorwaarden te lezen en klok te kijken...
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Dat is gewoon puur kansberekening. Denk dat het gewoon keihard winstgevend is om grijs te rijden, gezien men nauwelijks controleert in de spits. Als men dan ook nog coulant gaat doen :')
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Precies. Toen ik nog dagelijks met de trein reed was dat ook schering en inslag.
Mooiste was nog een vrouw die om 8.10 op Utrecht CS in de trein naar Leiden stapte en werd betrapt met haar voordeelurenkaart. Ja ze had nog niet door dat het nog geen negen uur was (hangen driehonderdduizend klokken op het station) en dat de conducteur een nieuw kaartje ad treintarief uitschreef was ook niet klantvriendelijk etcetera ad nauseam.
Conductrice gestraft voor haar goedheid, afl. veel.
Mooiste was nog een vrouw die om 8.10 op Utrecht CS in de trein naar Leiden stapte en werd betrapt met haar voordeelurenkaart. Ja ze had nog niet door dat het nog geen negen uur was (hangen driehonderdduizend klokken op het station) en dat de conducteur een nieuw kaartje ad treintarief uitschreef was ook niet klantvriendelijk etcetera ad nauseam.
Conductrice gestraft voor haar goedheid, afl. veel.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Ligt ook heel erg aan het traject. Ik heb het idee dat je in sprinters vaker gecontroleerd wordt dan in InterCity's. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit juist op de trajecten waar ik op reis het geval is.Somoht schreef:Dat is gewoon puur kansberekening. Denk dat het gewoon keihard winstgevend is om grijs te rijden, gezien men nauwelijks controleert in de spits. Als men dan ook nog coulant gaat doen :')
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Waar zijn de tijden dat de conducteurs vóór vertrek nog omroepen "deze trein vertrekt om 8:56, derhalve is de studenten Weekendkaart en Voordeelurenkaart niet geldig en wij komen meteen controleren, u mag nu nog uitstappen". En dat vervolgens zo een studentendoos toch blijft zitten en binnen een minuut een boete van 35 euro en een treinkaartje volgens treintarief aan haar rok heeft :')marvinkok schreef:Net in de trein controle, in mijn halve bak maar liefst 5 man die met een kortings of meereiskaartje reizen vóór 9 uur... tis dat de conductrice bij de eerste coulant was, dus de rest ook niet een boete kreeg, maar is toch dik 150 euro extra die de NS weer misloopt...
Het blijft lastig om voorwaarden te lezen en klok te kijken...
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in april 2014
Hou het maar op dat laatste.Dagren schreef:Ligt ook heel erg aan het traject. Ik heb het idee dat je in sprinters vaker gecontroleerd wordt dan in InterCity's. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit juist op de trajecten waar ik op reis het geval is.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten