OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Weer een vers topic voor de reiservaringen in augustus
Op Rotterdam Centraal werden vanmiddag de extra treinen naar Rotterdam Stadion in meerdere talen omgeroepen (aangezien er ook buitenlandse teams op het toernooi daar speelden)... zo was bv. te horen "The special train for the football match Celtic - Tottenham Hotspur will depart from platform 7", waarbij de omroepster Hotspur amper uitgesproken kreeg. Een Duitstalige omroep die even later te horen was, was trouwens nog beroerder in uitspraak.
Verder rond 16.45 uur minder treinen tussen Rotterdam en Dordrecht: de infoschermen hadden het over een defecte bovenleiding, terwijl de omroep het had over een defecte goederentrein. Uiteindelijk bleek dat een BR189 van Railion de bovenleiding naar beneden gehaald had bij Kfhaz, net een lullig plekje dus. Had men daar nog kunnen doorwisselen naar de linker sporen dan had er niks hoeven worden opgeheven.
Tot slot stond om 16.40 uur de t9248 nog in Rotterdam Centraal, waar hij kennelijk defect was geraakt en daardoor was opgeheven. Even voor binnenkomst van de t9252 werd omgeroepen dat deze trein gereserveerd was voor internationale reizigers en werd reizigers voor Dordrecht en Roosendaal gevraagd een andere trein te nemen.
Handige actie natuurlijk als de s2200 ook opgeheven is, want daar is de s9200 juist een mooi alternatief voor zonder dat er aansluitingen verloren gaan.
Op Rotterdam Centraal werden vanmiddag de extra treinen naar Rotterdam Stadion in meerdere talen omgeroepen (aangezien er ook buitenlandse teams op het toernooi daar speelden)... zo was bv. te horen "The special train for the football match Celtic - Tottenham Hotspur will depart from platform 7", waarbij de omroepster Hotspur amper uitgesproken kreeg. Een Duitstalige omroep die even later te horen was, was trouwens nog beroerder in uitspraak.
Verder rond 16.45 uur minder treinen tussen Rotterdam en Dordrecht: de infoschermen hadden het over een defecte bovenleiding, terwijl de omroep het had over een defecte goederentrein. Uiteindelijk bleek dat een BR189 van Railion de bovenleiding naar beneden gehaald had bij Kfhaz, net een lullig plekje dus. Had men daar nog kunnen doorwisselen naar de linker sporen dan had er niks hoeven worden opgeheven.
Tot slot stond om 16.40 uur de t9248 nog in Rotterdam Centraal, waar hij kennelijk defect was geraakt en daardoor was opgeheven. Even voor binnenkomst van de t9252 werd omgeroepen dat deze trein gereserveerd was voor internationale reizigers en werd reizigers voor Dordrecht en Roosendaal gevraagd een andere trein te nemen.
Handige actie natuurlijk als de s2200 ook opgeheven is, want daar is de s9200 juist een mooi alternatief voor zonder dat er aansluitingen verloren gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Ik ben nu bezig met een rondje Haarlem- Antwerpen-Heist op den berg-Leuven-Liege-Maastricht-Amsterdam. Heb anderhalf uur op Dordrecht doorgebracht wegens het niet rijden van een 9200 (die erop had +20) het was afgeladen vol, schouders tegen elkaar in het gangpad. Zit nu in Virm 9426 teBlauwbekken. In het enige rijtuig met airco komt blijkbaar alle frirse lucht. In de rest van het rtel zitten de mensen met tijdschriften te waaien van mufheid.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Overigens zonde van mijn overgangsbewijs naar de 1e klas in de bovengenoemde 9200, ik moest dus fijn staan in de 1e klas, 9,60euro weggegooid...
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Neenee. Je hebt 1e klasse mogen staan. Dat is toch een andere ambiance. =')Caspar schreef:Overigens zonde van mijn overgangsbewijs naar de 1e klas in de bovengenoemde 9200, ik moest dus fijn staan in de 1e klas, 9,60euro weggegooid...
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2008
Murphy's law: het ging weer eens overal tegelijk fout...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Het rijtuignummer, dat moet uiteraard 50 84 26-37 421 3 zijn Toch makkelijk dat Somda-topic "Welke Somda gebruiker gespot"... de 6812 zat namelijk niet in de t2214
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Ik zag vanmiddag (vanuit de auto) bij het langsrijden van het station Gouda, bussen (lees touringcars) staan aan de Bloemendaalzijde. Later zag ik op internet dat dit te maken moest hebben met de verstoring (lees defecte bovenleiding) tussen Gouda en Den Haag.
Groet, R :) nald
Groet, R :) nald
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
- de t2214 vanmorgen met een IRM-VI i.p.v. DDM-1
- te Rotterdam Centraal stond een defecte ICK-compositie op spoor 4, schijnt de t1917 geweest te zijn waarin DDM-1 als vervanging is ingezet
- in de tuin te Rotterdam stond vanmorgen een DDM-1 compositie met de loc aan de Bvk
- t4252 met 2x SGM-II
- t2265 slechts met een losse DDAR i.p.v. DDM-1
- een wel heel mini-keteltreintje, bestaande uit de 6483 met liefst twee ketelwagens, kwam rond half zes uit het zuiden in Rotterdam binnen
- te Rotterdam Centraal stond een defecte ICK-compositie op spoor 4, schijnt de t1917 geweest te zijn waarin DDM-1 als vervanging is ingezet
- in de tuin te Rotterdam stond vanmorgen een DDM-1 compositie met de loc aan de Bvk
- t4252 met 2x SGM-II
- t2265 slechts met een losse DDAR i.p.v. DDM-1
- een wel heel mini-keteltreintje, bestaande uit de 6483 met liefst twee ketelwagens, kwam rond half zes uit het zuiden in Rotterdam binnen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Rond vijf uur zag ik tussen Den Haag HS en Leiden een 6400 rijden die - als ik het goed zag - een Lint op sleeptouw had. Geen alledaagse combi ;)
En verder werd op Schiphol vanavond de Benelux richting Amsterdam aangekondigd door Arie. Weer eens wat anders dan Magdeleen :)
En verder werd op Schiphol vanavond de Benelux richting Amsterdam aangekondigd door Arie. Weer eens wat anders dan Magdeleen :)
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Whoehoe, de t5165 bestond vandaag uit 1 x SGMm-III + 2 x SGMm-II. Sprinters in de stoptrein naar Roosendaal, 't was een groot succes. Voor herhaling vatbaar! Wel leuk dat het juist de nieuwe tweetjes waren die de Moerdijkbrug mochten oversteken.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Ik bespeur zelfs een licht enthousiasme. Kent Tuffy de "Sprinterstations" Oudenbosch en Zevenbergen al?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
- DDAR in de t2214 vanmorgen, gaat toch ergens iets niet goed met het DDM-1
- gisteren had ik 't al over een kort goederentreintje, maar het kon nog korter: vanmorgen haalde m'n trein net voorbij Barendrecht een treintje in bestaande uit loc + één gesloten wagen
- de t4263 haalde bij Schiedam C. de t2265 in, wat het wel erg makkelijk maakte de overstap van officieel 1 minuut te halen
- diezelfde t2265 bleef in Dordrecht ergens op wachten, geen idee waarop eigenlijk. Leek dat er wat personeel miste.
- gisteren had ik 't al over een kort goederentreintje, maar het kon nog korter: vanmorgen haalde m'n trein net voorbij Barendrecht een treintje in bestaande uit loc + één gesloten wagen
- de t4263 haalde bij Schiedam C. de t2265 in, wat het wel erg makkelijk maakte de overstap van officieel 1 minuut te halen
- diezelfde t2265 bleef in Dordrecht ergens op wachten, geen idee waarop eigenlijk. Leek dat er wat personeel miste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Zevenbergen werd nog door de machinist omgeroepen. ;-) Oudenbosch zal wel hetzelfde verhaal zijn, maar ben al in Zvb uitgestapt.Vinny schreef:Ik bespeur zelfs een licht enthousiasme. Kent Tuffy de "Sprinterstations" Oudenbosch en Zevenbergen al?
Licht enthousiast?! Ik ben bijzonder te spreken over de sprinters die een veel rustigere loop hebben dan Mat. 64-stelletjes. :D
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Tja, de 'oude' tweetjes mogen niet meer gekoppeld met de drietjes en verbouwde tweetjes rijden. En alleen maar onverbouwde tweetjes in de s5100 levert weer klachten op van eerste klas reizigers.IC3 schreef: Wel leuk dat het juist de nieuwe tweetjes waren die de Moerdijkbrug mochten oversteken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Die stem in de Sprinters is LoesVinny schreef:Ik bespeur zelfs een licht enthousiasme. Kent Tuffy de "Sprinterstations" Oudenbosch en Zevenbergen al?
Verscheen op het display wel een regel met aankomsttijden, IC3? Of stond er alleen "Bestemming: Roosendaal" op?
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Dat wisselde nogal, na vertrek in Rotterdam stonden alle tijden erop, maar verdwenen wel na een tijdje. Alle stations bleven er echter wel op staan, ook na vertrek in Lage Zwaluwe. Automatisch omroepen van Zevenbergen bleek alleen niet mogelijk, vond ik wel jammer eigenlijk.Geert schreef:Verscheen op het display wel een regel met aankomsttijden, IC3? Of stond er alleen "Bestemming: Roosendaal" op?
Overigens wel veel verbaasde gezichten gezien toen de trein aankwam! Volgens mij is SGMm heel geschikt voor deze treinserie. Veel reizigers leggen maar korte afstanden af en de stops zijn ook talrijk. Ondanks het snelle optrekken van de sprintertjes was er al in Rotterdam C. een vertraging van 5 minuten, die ook niet ingehaald werd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Die vertraging in Rotterdam zal wel veroorzaakt zijn doordat de t2265 en de t9354, die er vlak voor zitten, ook al iets vertraagd waren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Nadeel van de sprinters is natuurlijk dat ze niet harder kunnen dan 125, voor langere afstanden is dat minder prettig. En een nadeel aan de sprinters is dat ze altijd de tijd van de dienstregeling geven. Als de trein vertraging oploopt veranderen de tijden niet, wat erg knullig staat in een trein die al 25 minuten vertraging heeft opgelopen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Als een sprinter erg veel vertraging oploopt, komt toch de aankomsttijd te vervallen op de lichtkrant?
Vroeger tenminste wel, dat we met meer dan 2 uur vertraging in Castricum aankwamen stond er al ongeveer 1,5 uur niks meer qua aankomsttijden op de lichtkrant.
Vroeger tenminste wel, dat we met meer dan 2 uur vertraging in Castricum aankwamen stond er al ongeveer 1,5 uur niks meer qua aankomsttijden op de lichtkrant.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Hmm, nog niet mogen meemaken... als op het eindpunt het nieuwe treinnummer voor de terugweg niet wordt ingevoerd gaat Loes in ieder geval keurig alle stations omroepen net nadat de trein er vertrokken is (en dus eigenlijk ook achterstevoren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Bij iets meer dan een paar minuten vertraging worden de tijden niet meer getoond inderdaad ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Ik kon me ook al niet voorstellen dat Loes de hele s5100 niet kent, terwijl de s2000 wel helemaal keurig werd afgeroepen toen daar SGMm in reed.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer controle gehad bij Syntus. In t31160 was het raak. Alleen jammer dat de kniptang op treinnummer 18261 stond :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten