OVer je reiservaringen in juli 2014
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Warm weer kan wel funest zijn voor zowel infrastructuur als materieel, maar er is niet echt een duidelijke stroom aan storingen die verbonden lijken aan het weer. Bovenleidingen vinden het altijd leuk om te knappen bij warm weer omdat het slap gaat hangen en het spoor wil ook wel eens vervelend gaan doen als het te warm wordt, dat heeft in 2006 nog een ontsporing bij Zwammerdam veroorzaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
ik ging vandaag van Scheveningen naar Rozenburg via Rotterdam.
ik heb +30 min opgelopen op leidschenveen omdat voor mij door een onbekende reden 2 metro's zijn uitgevallen.
en het viel mij op dat er ook R-net staat op de DRIM's van metrolijn E op de stations in Den Haag.
ik heb +30 min opgelopen op leidschenveen omdat voor mij door een onbekende reden 2 metro's zijn uitgevallen.
en het viel mij op dat er ook R-net staat op de DRIM's van metrolijn E op de stations in Den Haag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Gisteren reden er eind middag/begin avond door een seinstoring geen IC's tussen Amsterdam en Haarlem.
Bij aankomst in Haarlem met de "IC" uit Alkmaar was aangekondigd dat de IC van 18.58 naar Dordrecht vanaf een gewijzigd spoor zou vertrekken; spoor 3B. Dit stond op de borden en werd omgeroepen. Kort voor vertrek werd het +5 min.
Op 3A stond een VIRM en werd als IC naar Amsterdam aangegeven. Liep wat NS treinpersoneel bij.
Rond 19 uur zag ik ineens de frontseinen aan de Leidse zijde gaan branden. Paar minuten later vertrok deze trein van 3A richting Dordrecht (stond op de displays van de trein) en reed vrolijk leeg de wachtende reizigers op 3B voorbij.
Weer een staaltje topservice van NS en haar personeel. :6
Bij aankomst in Haarlem met de "IC" uit Alkmaar was aangekondigd dat de IC van 18.58 naar Dordrecht vanaf een gewijzigd spoor zou vertrekken; spoor 3B. Dit stond op de borden en werd omgeroepen. Kort voor vertrek werd het +5 min.
Op 3A stond een VIRM en werd als IC naar Amsterdam aangegeven. Liep wat NS treinpersoneel bij.
Rond 19 uur zag ik ineens de frontseinen aan de Leidse zijde gaan branden. Paar minuten later vertrok deze trein van 3A richting Dordrecht (stond op de displays van de trein) en reed vrolijk leeg de wachtende reizigers op 3B voorbij.
Weer een staaltje topservice van NS en haar personeel. :6
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Bij aankomst gisteravond in Delft stond op spoor 3 de sprinter richting Dordrecht.
Door een wisselstoring tussen HS en CS reden minder sprinters naar Den Haag Centraal. Een deel daarvan keerde dus in Delft. Keren op HS is sinds de Benelux daar het spoor 1 beslag neemt dus lastig geworden.
Door een wisselstoring tussen HS en CS reden minder sprinters naar Den Haag Centraal. Een deel daarvan keerde dus in Delft. Keren op HS is sinds de Benelux daar het spoor 1 beslag neemt dus lastig geworden.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Mijn vader had dinsdag en woensdag last van een "proef" om de intercity Amsterdam C - Haarlem - Den Haag C van 17:27 zonder machinist te laten rijden. In beide gevallen mislukt en in beide gevallen is er na tien minuten toch maar een machinist opgetrommeld om de trein te rijden. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Net zo'n succes als de proef met Elke Tien Minuten Een Storing van laatst dus
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Valt toch wel mee? Van het weekeinde van/naar Hoek van Holland was er iets aan de hand waardoor er minder doorgaande treinen via HS reden en keerden er treinen, of all places, op spoor 6.avl schreef:Keren op HS is sinds de Benelux daar het spoor 1 beslag neemt dus lastig geworden.
Vandaag naar Breda geweest. Trein heen van 9.58 vanaf HS nam even pauze voor de brug bij Dordrecht, werd omgeroepen dat er daar problemen waren met binnenkomen. Uiteindelijk met +6 in Breda.
Terug vertrok de intercity naar Den Haag net toen ik die enorm hoge trap beklommen had, dus maar de HSL genomen, balend dat die in Rotterdam op spoor 12 binnenkomt juist op de vertrektijd van de intercity naar Den Haag op spoor 9. Kon dat niet met een mooie cross-platformoverstap? Met een overstap van 15 minuten had ik netto dus net zo goed de stoptrein kunnen nemen als de HSL!
Bij aankomst gingen we gelijk op met de intercity, maar ik hoefde nieteens de trappen rennend te nemen want we arriveerden met -2.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Als het goed is zijn alle metrostation nu voorzien van R-net huisstijl. En dus ook die van de RandstadRail.dylanwild94 schreef:En het viel mij op dat er ook R-net staat op de DRIM's van metrolijn E op de stations in Den Haag.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Ja leuk dat je dit schrijft. Maar hoe doet men dit in warmere en tropische landen :? ?Bee schreef:Warm weer kan wel funest zijn voor zowel infrastructuur als materieel, maar er is niet echt een duidelijke stroom aan storingen die verbonden lijken aan het weer. Bovenleidingen vinden het altijd leuk om te knappen bij warm weer omdat het slap gaat hangen en het spoor wil ook wel eens vervelend gaan doen als het te warm wordt, dat heeft in 2006 nog een ontsporing bij Zwammerdam veroorzaakt.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
ja ook op stations als leidschenveen,forepark,voorburg 't loo enz. :YKM46 schreef:Als het goed is zijn alle metrostation nu voorzien van R-net huisstijl. En dus ook die van de RandstadRail.dylanwild94 schreef:En het viel mij op dat er ook R-net staat op de DRIM's van metrolijn E op de stations in Den Haag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Het stuk Rotterdam Centraal - Nootdorp was op 8 juli 2014 al voorzien.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
die stations zijn van de RET de stations die ik op noem niet volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Hmm ja. Ik weet het niet. Volgens mij worden deze gedeeld met de HTM.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Daar zal het temperatuur verschil minder groot zijn. Want dat is het probleem. De spoorstaafjes zetten uit en krimpen onder invloed van de temperatuur. Dus als je een staafje neer legt bij 35 graden is er niets aan de hand zolang de temp maar geen 50 of 20 graden wordt.KM46 schreef:Ja leuk dat je dit schrijft. Maar hoe doet men dit in warmere en tropische landen :? ?
En van bovenleiding heeft men over het algemeen nooit gehoord?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Die bovenleiding is toch hetzelfde laken het pak? Dan gaat het toch ook om temperatuurverschillen? Als je die spant als het vriest, dan gedraagt materiaal zich anders dan bij +30 graden C.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
In de meeste van die landen rijden zij met dieseltreinen, waardoor er geen bovenleidingen nodig zijn.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Los van of dat waar is of niet (HSL in Marokko, China, et cetera; metrosystemen); kan het principe wel of niet hetzelfde zijn als met spoorstaven. Dat was mijn vraag.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Kennelijk zit t148 ruim in de rijtijd tussen Dv en Amf. Terwijl ik net t3651 had gemist naar Ah kon ik nu met mooie korte overstappen omreizen via Ut richting Tl.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voegloos_spoorhuibe schreef:Daar zal het temperatuur verschil minder groot zijn. Want dat is het probleem. De spoorstaafjes zetten uit en krimpen onder invloed van de temperatuur. Dus als je een staafje neer legt bij 35 graden is er niets aan de hand zolang de temp maar geen 50 of 20 graden wordt.KM46 schreef:Ja leuk dat je dit schrijft. Maar hoe doet men dit in warmere en tropische landen :? ?
En van bovenleiding heeft men over het algemeen nooit gehoord?
Thermietlassen. In Nederland worden deze schuin aangebracht. Schijnt beter te zijn: kan meer spanning opvangen en beperkt de andere nadelen van voeglassen. In landen met meer temperatuurverschillen heb je meer van deze beestjes nodig. Dat maakt de aanleg en onderhoud van het spoor natuurlijk ook duurder.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Vandaag van Zaandam richting Hengelo en Enschede. Aangezien ik een 2-naar-1-dagkaart had, verschillende eersteklasstoeltjes mogen uitproberen. :) Wel grappig om te zien dat het ik-zet-mijn-mp3-speler-zo-hard-mogelijk-zodat-de-rest-van-de-wereld-mijn-verschrikkelijke-muzieksmaak-moet-aanhoren volk in de 1ste klas wordt ingewisseld door (pseudo-)deftige 60-plussers.
Op de heenweg maar overgestapt op bouwput Utrecht Centraal, met een aardige overstaptijd. De s3000 reed met twee stellen VIRM, waarschijnlijk in verband met aardig wat overstappers naar Schiphol op Duivendrecht. Irritant was wel dat er pas vlak voor Amsterdam Centraal werd omgeroepen dat het achterste stel zou worden afgekoppeld. :(
Op het busstation van Hengelo heb ik wel de relief/braillezuil ontdekt waarop blinden/slechtzienden kunnen voelen waar het perron van de bus is, maar waar is toch in vredesnaam die audiozuil daar? Anders heb je daar ook niet zoveel aan...
Op de heenweg maar overgestapt op bouwput Utrecht Centraal, met een aardige overstaptijd. De s3000 reed met twee stellen VIRM, waarschijnlijk in verband met aardig wat overstappers naar Schiphol op Duivendrecht. Irritant was wel dat er pas vlak voor Amsterdam Centraal werd omgeroepen dat het achterste stel zou worden afgekoppeld. :(
Op het busstation van Hengelo heb ik wel de relief/braillezuil ontdekt waarop blinden/slechtzienden kunnen voelen waar het perron van de bus is, maar waar is toch in vredesnaam die audiozuil daar? Anders heb je daar ook niet zoveel aan...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Ik poste vanmorgen dat ik de Benelux van 20:43 uit Antwerpen zou nemen. Maar we besloten die van 19:43 te nemen. Alleen bleek die niet te rijden. Dus toen hebben we besloten om de stopper van 19:20 te nemen. Man man man. Die stopt echt op elke stoeptegel.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
In lijn 136 Oude Tonge- Rotterdam vanavond, hoezen over twee zittingen in een amba. Zouden die afgelopen nacht in het nachtnet zijn gemolesteerd? Nooit eerder gezien.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Er gaat geen Benelux om 19.43 uur dus het is niet dat ie niet reed. Ik vind de stoptrein wel grappig met al die kleine stationnetjes.Michael schreef:Ik poste vanmorgen dat ik de Benelux van 20:43 uit Antwerpen zou nemen. Maar we besloten die van 19:43 te nemen. Alleen bleek die niet te rijden. Dus toen hebben we besloten om de stopper van 19:20 te nemen. Man man man. Die stopt echt op elke stoeptegel.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Als het een Arriva Amba geweest was, had 'ie sowieso niet gesloopt kunnen worden op 't nachtnet. Overigens rijdt 't nachtnet in HWGO alleen zaterdag op zondag. :)Busfoto.nl schreef:In lijn 136 Oude Tonge- Rotterdam vanavond, hoezen over twee zittingen in een amba. Zouden die afgelopen nacht in het nachtnet zijn gemolesteerd? Nooit eerder gezien.
Die hoezen zijn overigens onderdeel van een of ander marketingproject ofzo.. Bij onze bussen in DAV zitten ze ook in een aantal bussen, volgens mij kun je 't geld beter aan nuttigere zaken besteden. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2014
Die hoezen heb ook ook in de concessie Zuid-Holland Noord gezien .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten