OVer je reiservaringen in februari 2015
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
De chauffeur die ik vanmiddag had op lijn 205 van Ermelo naar Harderwijk reed als een gek. :(
Bumperkleven, constant hard/abrupt remmen en tussen de haltes Hamburgerweg en 't Weitje haalde hij zelfs een trekker en drie auto's in over de rijbaan van de tegenliggers, ondanks een dubbele doorgetrokken streep en een kleine verhoging tussen de rijbanen in. Het inhalen gebeurde met behoorlijk grote snelheid en gelukkig kwamen er op dat moment geen tegenliggers aan. :o
Nu reis ik toch wel vrij regelmatig met lijn 205 en het valt me op dat bijna iedere chauffeur wel kort op z'n voorgangers zit. :(
Bumperkleven, constant hard/abrupt remmen en tussen de haltes Hamburgerweg en 't Weitje haalde hij zelfs een trekker en drie auto's in over de rijbaan van de tegenliggers, ondanks een dubbele doorgetrokken streep en een kleine verhoging tussen de rijbanen in. Het inhalen gebeurde met behoorlijk grote snelheid en gelukkig kwamen er op dat moment geen tegenliggers aan. :o
Nu reis ik toch wel vrij regelmatig met lijn 205 en het valt me op dat bijna iedere chauffeur wel kort op z'n voorgangers zit. :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Vooral melden via MijnSyntus, je krijgt vrijwel altijd snel een reactie, ik vermoed dat je melding wel doorgesluisd zal worden naar de leidinggevende in kwestie...
Ik heb zelf een keer zoiets meegemaakt bij Arriva in Leiden, vervolgens een mail teruggekregen dat de melding meegenomen zou worden in het jaarlijkse beoordelingsgesprek. Ik weet niet of het daadwerkelijk gebeurt, maar het is toch fijn dat er in elk geval iemand serieus mee omgaat.
Ik heb zelf een keer zoiets meegemaakt bij Arriva in Leiden, vervolgens een mail teruggekregen dat de melding meegenomen zou worden in het jaarlijkse beoordelingsgesprek. Ik weet niet of het daadwerkelijk gebeurt, maar het is toch fijn dat er in elk geval iemand serieus mee omgaat.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Tussen Rtd en Sdm is een wisselstoring, waardoor op dat traject alleen de s4100 en s4200 kunnen rijden.
Nu is dat op zich nog geen probleem, maar helaas mis je op beide stations net de aansluiting van/op de s5000 en s5100 zodat je twee keer een kwartier kunt wachten.
Ik pak dus lekker buslijn 40.
Nu is dat op zich nog geen probleem, maar helaas mis je op beide stations net de aansluiting van/op de s5000 en s5100 zodat je twee keer een kwartier kunt wachten.
Ik pak dus lekker buslijn 40.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
En volgens de site van de ns is de storing weer verholpen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Pakweg 5 uur (!) na het ontstaan van de storing. Betrof slechts een enkele wissel die het niet deed, schijnbaar wel een cruciale.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Lekkere puinzooi vanmorgen. Ik had een afspraak in de buurt van Hoofddorp. Vanuit Den Haag gaat daar maar twee keer per uur een trein naartoe, wat nogal karig is gezien de hoeveelheid kantoren daar.
Ook rijden om half negen RR 2 en 3 in Den Haag maar 6 x per uur, en uiteraard in een 9-1-9-1 frequentie voor het gemak. Een aansluiting van 3 minuten vond ik wat krap dus maar voor 13 gekozen. Vervolgens verscheen er een tram "sorry geen dienst" maar die stopte wel, dus maar mee gegaan, voor niks want alle kaartlezers stonden op rood.
Op Den Haag CS bleken er zowel bij schiphol als Rotterdam problemen te zijn, waardoor de stoptrein naar Weesp/Utrecht van 8.47 uur maar tot Hoofddorp zou rijden. Kom ik goed mee weg, dacht ik. Maar het (de-)combineren ging niet goed ofzo, dus met +10 werd omgeroepen dat de betreffende trein maar naar Haarlem zou gaan. Ik toch maar blijven zitten hoewel ik baalde van zowel de vertraging als het feit dat ik om 8.35 u ingecheckt had maar nu pas na 9 uur zou vertrekken en dus ten onrechte zonder korting zou rijden. In Leiden wachten op de stoptrein van een half uur later richting schiphol. Die was redelijk op tijd, maar zat al goed vol en met ons erbij nog voller. Uiteraard ging er iemand met een vouwfiets mee maar zonder die op te vouwen.
Bij iedere halte werd er omgeroepen dat we uitstappers een kans moesten geven en vooral in de 1e klas moesten gaan zitten zodat iedereen maar meekon met het enkele stel SLT. Gelukkig ging in Hoofddorp de deur aan de andere kant open zodat ik zonder ellebogen naar buiten kon.
Maar 20 minuten te laat op m'n afspraak, stuk beter dus dan mijn reis naar Groningen met 90 minuten vertraging laatst.
Ook rijden om half negen RR 2 en 3 in Den Haag maar 6 x per uur, en uiteraard in een 9-1-9-1 frequentie voor het gemak. Een aansluiting van 3 minuten vond ik wat krap dus maar voor 13 gekozen. Vervolgens verscheen er een tram "sorry geen dienst" maar die stopte wel, dus maar mee gegaan, voor niks want alle kaartlezers stonden op rood.
Op Den Haag CS bleken er zowel bij schiphol als Rotterdam problemen te zijn, waardoor de stoptrein naar Weesp/Utrecht van 8.47 uur maar tot Hoofddorp zou rijden. Kom ik goed mee weg, dacht ik. Maar het (de-)combineren ging niet goed ofzo, dus met +10 werd omgeroepen dat de betreffende trein maar naar Haarlem zou gaan. Ik toch maar blijven zitten hoewel ik baalde van zowel de vertraging als het feit dat ik om 8.35 u ingecheckt had maar nu pas na 9 uur zou vertrekken en dus ten onrechte zonder korting zou rijden. In Leiden wachten op de stoptrein van een half uur later richting schiphol. Die was redelijk op tijd, maar zat al goed vol en met ons erbij nog voller. Uiteraard ging er iemand met een vouwfiets mee maar zonder die op te vouwen.
Bij iedere halte werd er omgeroepen dat we uitstappers een kans moesten geven en vooral in de 1e klas moesten gaan zitten zodat iedereen maar meekon met het enkele stel SLT. Gelukkig ging in Hoofddorp de deur aan de andere kant open zodat ik zonder ellebogen naar buiten kon.
Maar 20 minuten te laat op m'n afspraak, stuk beter dus dan mijn reis naar Groningen met 90 minuten vertraging laatst.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Gisteren de ICD van 2040 willen pakken in Rotterdam. Kwam met +5 aan in Rotterdam en Breda. Natuurlijk heeft de IC naar Zwolle niet gewacht, dus uiteindelijk met de sprinter moeten gaan. Terwijl ik aan de HC vroeg of de SLT naar Utrecht ging door een kapot scherm en niks op de trein, besloot iemand even het spoor over te steken.
Dat terzijde, sprinter naar Den Bosch en daar 54 minuten moeten wachten voor de trein naar Rosmalen. Starbucks uitgegooid want ze gingen dicht. Leuk wachten zo..
Dat terzijde, sprinter naar Den Bosch en daar 54 minuten moeten wachten voor de trein naar Rosmalen. Starbucks uitgegooid want ze gingen dicht. Leuk wachten zo..
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Men wat een pech hebben jullie afgelopen dagen. Ik heb medelijden met jullie, en ik word er ook een beetje boos op de NS van.
Ik blub in het Drecht.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
hier kan ik me ook altijd zo aan irriteren: dan heb je 32 minuten vertraging (door een trein die eerder uitviel), vraag je je geld terug Meld de NS dat de vertraging minder dan 30 minuten was. -o- :X :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Dan moet je in dat geval ook gewoon de vertrektijd van de uitgevallen trein opgeven. Dan wordt je claim namelijk wel goedgekeurd en krijg je je geld terug. Voorwaarde is wel dat je al was ingecheckt om die trein te kunnen halen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Precies de reden waarom ik passagiers er bij een verkeerslicht niet meer in laat. Kost teveel vertraging. Helaas vinden de passagiers die dan nog mee willen mij dan niet aardig.Z2N schreef:Zit momenteel op lijn 2 in Utrecht. Staat de bus twee minuten stil bij het Ledig Erf voor een stoplicht, als we groen krijgen wil er nog snel iemand in, die stapt in en warempel: Opnieuw rood. Grrrrr.... :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Goh, je zou bijna zeggen dat er wat HCs de topics rond de stakingsdreigingen (en vooral de reacties daarop) hebben meegelezen en zich aangesproken voelen...
In elk geval, ik kan me niet herinneren ooit zoveel conducteurs gezien te hebben als vandaag. Was sowieso de eerste 100% trefkans in tijden en een controleronde in vier van de vijf treinen.
In elk geval, ik kan me niet herinneren ooit zoveel conducteurs gezien te hebben als vandaag. Was sowieso de eerste 100% trefkans in tijden en een controleronde in vier van de vijf treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVer je reiservaringen in februari 2015
Ik had vandaag een conductrice die omriep dat ze vanwege een blessure helaas niet langs kon komen. Bij vragen was ze te vinden in de eerste klas beneden in het midden van de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Eh, maar zo'n persoon moet toch ook reizigers assisteren bij een eventuele evacuatie? Of noodsituaties?
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Ja nu je het zegt, ik had in alle drie de treinen vandaag gewoon controle :oDaniel schreef:Goh, je zou bijna zeggen dat er wat HCs de topics rond de stakingsdreigingen (en vooral de reacties daarop) hebben meegelezen en zich aangesproken voelen...
In elk geval, ik kan me niet herinneren ooit zoveel conducteurs gezien te hebben als vandaag. Was sowieso de eerste 100% trefkans in tijden en een controleronde in vier van de vijf treinen.
Edit: Al had ik er gisteren maar 1, weet alleen niet meer welke trein.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 15 feb 2015, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Gisteren in de IC van Amsterdam naar Vlissingen een HC gehad die op Schiphol de eerstvolgende vertrekkende vluchten omriep. Vond dat best wel netjes.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Vanuit HGB-IV wordt er iig flink meegelezen :)Daniel schreef:Goh, je zou bijna zeggen dat er wat HCs de topics rond de stakingsdreigingen (en vooral de reacties daarop) hebben meegelezen en zich aangesproken voelen...
In elk geval, ik kan me niet herinneren ooit zoveel conducteurs gezien te hebben als vandaag. Was sowieso de eerste 100% trefkans in tijden en een controleronde in vier van de vijf treinen.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Nouja, als de verkeersleiders van Amersfoort dan ook nog even meelezen... 't heeft weinig zin om de s5600 met +10 in Amersfoort naar spoor 5 te sturen als de IC er vlak achter zit en vervolgens weer die Sprinter voor mag laten. Precies dat gebeurde namelijk rond het middaguur, waarna de IC er zo ruim achteraan mocht dat we niet eens hoefden af te remmen bij Den Dolder (waar de Sprinter het middenspoor op gestuurd was).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
How do you know? En wat doen zij precies?Thom91 schreef:Vanuit HGB-IV wordt er iig flink meegelezen :)
🍉
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Soms weet je dingen gewoon en moet je verder accepteren dat het zo is. Vaak niets en soms wel iets.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Gisteren met mijn blije hoofd in de t9272 gestapt, met de gedachte dat het wel weer eens een keertje leuk is om met een IC door Ledn te crossen.. Uiteindelijk heb ik het station heel lang gezien, de loc gaf precies in het station de geest.. Mcn is schijnbaar nog bezig geweest om het probleem te verhelpen, maar er moest toch een loc vanuit Rtd die kant uit komen. Al met al met +87 aangekomen op Rtd, zucht.. Als ik nog een keer een idee heb, zal ik me nog wel 2x bedenken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Vandaag weer 70+ minuten in de 2627 resp 2652 gezeten en geen conducteur gezien. Zo druk was het niet: iedereen kon zitten met nog een paar plekken over.Thom91 schreef:Vanuit HGB-IV wordt er iig flink meegelezen :)Daniel schreef:Goh, je zou bijna zeggen dat er wat HCs de topics rond de stakingsdreigingen (en vooral de reacties daarop) hebben meegelezen en zich aangesproken voelen...
In elk geval, ik kan me niet herinneren ooit zoveel conducteurs gezien te hebben als vandaag. Was sowieso de eerste 100% trefkans in tijden en een controleronde in vier van de vijf treinen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Misschien moet je de problematiek van zichtbaarheid anders benaderen. Stel dat je tussen elk knooppunt controle wil, dan defineer je de knooppunten en heb je afhankelijk van de rreinlengte en de reisduur zo bepaalt hoeveel conducteurs je nodig hebt. Aan de hand van ovc data kan je zelfs bepalen aan de hand van de hoeveelheid reizigers.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Over een paar minuten mijn laatste keer over het viaduct van Delft. Ik zit klaar met tissues om te wuiven als een koningin
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
De HC van trein 2169 vond het nodig om precies af te fluiten toen trein 2656 binnenliep te ledn. Hoezo klant op 1, 2en 3 bij NS?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten