Pagina 1 van 11

OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 21:53
door Suus
Ik constateer in Safari op de Mac af en toe hetzelfde probleem, maar ik plan meestal op mijn mobiele apparaten omdat dat meer functionaliteit biedt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 21:55
door Thom91
Ik neem toch wel aan dat Hainje de dienstregeling uit zijn kop kent en niet hoeft te plannen.. :D

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 21:59
door webguy
Hainje schreef:Oh, ja ik heb doorgaans maar 1 tabblad met de NS site.
Maar is dit probleem bekend bij NS? Want mensen die zo sporadisch met de trein reizen kunnen zo denken dat er een hoop ritten niet rijden. Zoiets kost ze gewoon potentiële klanten.
Die weten niet dat je eerder/later kan klikken dus zoeken het 5 keer op ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 22:00
door Hainje
Bee schreef:Ik constateer in Safari op de Mac af en toe hetzelfde probleem, maar ik plan meestal op mijn mobiele apparaten omdat dat meer functionaliteit biedt.
Dan is er maar 1 conclusie mogelijk.......

Afbeelding

:(
Thom91 schreef:Ik neem toch wel aan dat Hainje de dienstregeling uit zijn kop kent en niet hoeft te plannen.. :D
Afbeelding
webguy schreef:Die weten niet dat je eerder/later kan klikken dus zoeken het 5 keer op ;)
Scherp! :@

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 22:37
door Somoht
Dat is een schijt-irritante bug in de NS website ja, als je een nieuw reisadvies maakt in andere tabblad, neemt ie de sessie van het andere tablad over. Ben zelf ook een keer genaaid hierdoor :')
Je kan ook dit soort dingen dus krijgen:
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 22:41
door Hainje
Dat is al helemaal kut :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 22:51
door Suus
Wat is er sowieso voor beurs in de RAI deze week. Er worden hele treinladingen bejaarden afgeleverd iig?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 22:57
door Thom91
Hiswa..

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: za 14 mar 2015, 15:50
door Daelea
Op de gecombineerde IC s1700 / s12800 kwam vlak voor Gd het volgende omroepbericht dat toch al een paar jaar niet meer klopt:

"Het voorste treindeel, nummer (...) zal verder rijden als Intercity naar Zoetermeer en Den Haag Centraal, het achterste treindeel, nummer (...) naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Gevolgd door het volgende bericht, duidelijk een andere spreker:

"Dames en heren, even een herstel: wij stoppen niet op Zoetermeer. Het voorste treindeel, nummer (...), rijdt rechtstreeks door naar Den Haag Centraal."

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: za 14 mar 2015, 15:51
door waldo79
Die stop is er al 8 jaar uit :x

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: za 14 mar 2015, 16:14
door Thom91
De mensen lopen al een paar jaar vooruit!

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: zo 15 mar 2015, 14:46
door Suus
Ik was gisteren zwaar onder de indruk van de bijzonder goed verzorgde toegankelijkheid van het busstation bij station Hengelo. Aan praktisch alles was gedacht: een zuil die gesproken informatie gaf over de bussen, geleidelijnen die ook de haltes aangaven met daarbij bordjes waarop je kan voelen op welke halte je staat.

Busstationontwerpers uit het gehele land, ga op excursie naar Hengelo om te zien hoe het moet.

(De fout met de geleidelijn bij de trap in het station is vergeven)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 mar 2015, 10:38
door Meltrain
Somoht schreef:Dat is een schijt-irritante bug in de NS website ja, als je een nieuw reisadvies maakt in andere tabblad, neemt ie de sessie van het andere tablad over. Ben zelf ook een keer genaaid hierdoor :')
Je kan ook dit soort dingen dus krijgen:
Afbeelding
Ook gek dat de prijs ineens bijna 2x zo hoog is. :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 mar 2015, 11:33
door marvinkok
Bee schreef:Ik was gisteren zwaar onder de indruk van de bijzonder goed verzorgde toegankelijkheid van het busstation bij station Hengelo. Aan praktisch alles was gedacht: een zuil die gesproken informatie gaf over de bussen, geleidelijnen die ook de haltes aangaven met daarbij bordjes waarop je kan voelen op welke halte je staat.

Busstationontwerpers uit het gehele land, ga op excursie naar Hengelo om te zien hoe het moet.

(De fout met de geleidelijn bij de trap in het station is vergeven)
Alleen jammer dat het net wat te krap is voor fatsoenlijke halteindeling én genoeg plek om te bufferen ;)
Mede daarom staan de 2 lijnen richting Ikea/Borne (50 en 51) niet op dezelfde halte, maar zover uit elkaar als maar kan...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: ma 16 mar 2015, 21:15
door VIRM
Afgelopen zaterdag op Schiphol:
"The Intercity to Amersfoort will depart one minute earlier as planned".

Uh, dit is toch geen correct Engels, grammaticaal gezien? Ik wil dan die omroepster op d'r hoofd slaan met de 'suppement post'. :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: di 17 mar 2015, 00:36
door Z2N
Het was kloppender geweest om The Intercity to Amersfoort will leave one minute early te zeggen. :Y

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: di 17 mar 2015, 08:47
door Hendrik
De DRIS'sen bij de tramhaltes bij Den Haag HS geven al een tijdje regelmatig een onjuiste tijd aan. Vanmorgen liep de klok al twee minuten achter, en even later liep-ie vier minuten achter... Het vervelende is dat daardoor ook de vertrektijden 'achterlopen'. Als de klok vier minuten achterloopt, moet je dus ook vier minuten aftrekken van het getoonde aantal minuten totdat de volgende tram komt. :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: di 17 mar 2015, 11:16
door Somoht
Meltrain schreef:
Somoht schreef:Dat is een schijt-irritante bug in de NS website ja, als je een nieuw reisadvies maakt in andere tabblad, neemt ie de sessie van het andere tablad over. Ben zelf ook een keer genaaid hierdoor :')
Je kan ook dit soort dingen dus krijgen:
Ook gek dat de prijs ineens bijna 2x zo hoog is. :?
Niet zo gek als er plots een heel ander traject tevoorschijn komt :P Probeer maar eens twee verschillende reizen te plannen op NS.nl tegelijk in twee verschillende tabbladen ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: di 17 mar 2015, 11:21
door Thom91
Ik vind het echt heel gay dat dat niet kan..

Daarom, HAFAS! *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: di 17 mar 2015, 19:35
door Daniel
Blijft toch moeilijk, omleidingen en reisplanners. Met de grote omleidingen in Amersfoort-Zuid komend weekend heb je zo te zien dus helemaal niets aan de planners: ze sturen je allemaal met lijn 8 vanaf de Daltonstraat naar CS (die rijdt daar een hele week niet) en ook in het weekend (als er vanaf die haltes een alternatief met de omgeleide lijn 1 is) wordt stug lijn 8 als advies gegeven.
De pendelbus die een stukje van lijn 1 vervangt in het weekend lijkt overigens helemaal geen reisinfo voor beschikbaar, ook niet bij Connexxion zelf.

Overigens moest ik zelf ook de kaart erbij pakken om vast te stellen hoe lijn 8 de komende week nu precies rijdt. Op de Connexxion-site kan je immers wel zien dat een halte in één of twee richtingen vervalt (dan staat 'ie er 1x of 2x), maar bij haltes die in één richting vervallen staat er niet bij in welke richting dat is. Dat kon ik uitsluitend afleiden door even naar de straten met eenrichtingsverkeer in die omgeving te bekijken.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 mar 2015, 18:57
door Somoht
Lief dagboek:

Syntus.

Al genoeg gezegd natuurlijk maar al twee dagen op rij een storing waardoor er geen berichten meer komen vanuit de voertuigen maar wel nog allemaal vage vertragingsberichten komen waardoor er allemaal meuk (+30 +60 voor bussen zonder vertraging) op DRIS'sen en appjes komt.
Daarnaast weigert Syntus om per WP2000 om normaal reisinfo aan exploitanten van reisinformatiesystemen te leveren maar alleen via 9292SSC waardoor er ook nog tig complicaties optreden en er niet normaal terug te melden is. Daarnaast is Syntus nog de enige streekvervoerder die weigert om tariefdata aan Stichting OpenGeo te levern maar alleen aan het loketje van 9292 waar duidelijk niemand van 9292 die bestanden gebruikt gezien ze compleet vernaggeld zijn.
Dat 9292 nu geen ene flikker geeft om kwaliteit en het prima vind dat hun realtimefaal planner compleet om zeep gehaald word met dit soort baggerdata, zoek dan als Syntus wel een partij die normaal hun werkt doet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 mar 2015, 20:04
door Hendrik
Jammer dat dit soort dingen bij de overheid niet echt in beeld zijn. Als de overheid moeilijk gaat doen, zijn vervoersbedrijven meestal toch een stuk sneller bereid om hun handelwijze aan te passen... :roll:

Verder vind ik het toch een flinke misser dat op Rotterdam Zuidplein lijn 310 (de enige Brabantse lijn die daar komt) nog steeds niet op de DRIS'sen wordt vermeld. De concessie is alweer drie maanden geleden gestart...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 mar 2015, 20:09
door Somoht
In Rotterdam hangt een DRIS systeem van de RET/SRR (nu MRDH) DRI-StaRR. Volgens mij moeten ARriva lijnen daar wel op kunnen. Staan de andere lijnen er wel in?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 mar 2015, 20:11
door Daniel
DAV heb ik op die DRIPs zien staan in ieder geval. 310 zover ik herinner inderdaad niet (maar ben in december voor het laatst op Zuidplein geweest)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Geplaatst: do 19 mar 2015, 20:44
door Hendrik
Alle andere Arriva-lijnen staan erop. Dus zowel van DAV als van HWGO. Trouwens, ook lijn 395 (Connexxion) staat erop.