OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
In de sprinter Hoofddorp-Amersfoort (5881) reed 2x ICM-IV, ook niet echt reguliere inzet daar
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Wellicht vanwege SAIL.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De 11759 reed vanmiddag met ICM: zes bakken kwamen uit Rotterdam, vier uit Den Haag. Kennelijk waren die eerder ingevallen voor een vertraagd of defect setje VIRM want in Amersfoort werd weer van materieel gewisseld.
Zowel reizigers naar Schothorst als het treinpersoneel mochten aldaar overstappen op een setje van 12 bakken VIRM dat op spoor 4A klaar stond en als 311759 door naar Schothorst ging, de 11759 kwam voor de gelegenheid op 5A binnen. Overigens nam de 1661 keurig de aansluiting in Amersfoort over, al was het wel rennen voor de reizigers die verder richting Apeldoorn wilden want 5A naar 1 is een aardige stukje lopen.
Zowel reizigers naar Schothorst als het treinpersoneel mochten aldaar overstappen op een setje van 12 bakken VIRM dat op spoor 4A klaar stond en als 311759 door naar Schothorst ging, de 11759 kwam voor de gelegenheid op 5A binnen. Overigens nam de 1661 keurig de aansluiting in Amersfoort over, al was het wel rennen voor de reizigers die verder richting Apeldoorn wilden want 5A naar 1 is een aardige stukje lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Dat ging dan beter dan de aansluiting op 12570 op de 2070 in Utrecht vanavond: die werd in de reisplanner aangekondigd als een crossplatform (8 naar 9) in 3 minuten, dat werden anderhalve minuut door wat vertraging bij Utrecht Overvecht maar de aansluiting liep definitief in de soep doordat de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] naar spoor 20 was gespoorwijzigd. Ondanks een flinke sprint redde ik dat helaas niet meer en zag ik de trein langzaam wegrijden toen ik hijgend op het perron stond. Bedankt he NS :X Als ik dat had geweten was ik in Zwolle wel overgestapt op de [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] uit Groningen (ik kwam zelf uit Leeuwarden)...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] vertrekt al sinds het keerspoor er is consequent van spoor 20. Je zou wel verwachten dat die dan verbroken overstap uit de (12)500 dan ook netjes in de planner verwerkt is ja.
Ze halen zo hun eigen advies om de reisplanner-check te doen weer fraai onderuit iig.
Ze halen zo hun eigen advies om de reisplanner-check te doen weer fraai onderuit iig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Tja, had er zelf ook niet echt over nagedacht (want vrijdag kwam ik met de 2000 ook aan op spoor 20 in Utrecht). Het is al een krappe overstap crossplatform, dus extra kwalijk dat die dan uren voor vertrek nog in de reisplanner voorkomt (waarschijnlijk totdat iemand bij de reisinfo de spoorwijziging doorvoert). Staat inderdaad lekker haaks op die reisplannercheck-riedel...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De IC van Rotterdam (v 9:35) naar Leeuwarden is slechts een ICM3 en raakt nu in Utrecht overvol.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De Arriva 8061, 8063, 8064 en 8069 rijden momenteel vanuit Heinenoord rond, heeft te maken met de inbouw van Albatros 2 in de 8300's die in december over gaan naar DAV. :)
Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit.
Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De trein ervoor had a) al vervangend materieel vanaf Zwolle en b) dusdanig te laat dat die vermoedelijk al halverwege is opgeheven (had in Gouda +18 op de borden staan)avl schreef:De IC van Rotterdam (v 9:35) naar Leeuwarden is slechts een ICM3 en raakt nu in Utrecht overvol.
Vertrek in Rotterdam was vanaf spoor 7.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ik heb een staanplaats in trein 4954 want hij rijdt met een SGM3 :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vandaag (weer) een TCR amba op lijn 396.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Volgens mij heeft Syntus geen last van veelvuldige defecten. Arriva heeft een maandagmorgen model?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ik zag de 19523 vanochtend in Gouda met een propvolle losse SGM-II het station binnenrijden. Toen ik 's middags weer in Gouda was zag ik de 19552 vertrekken met een SGM-III. Allemaal erg korte treinen op die lijn daar vandaag (normaal is SGM4 in de spits).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.Michael schreef:Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
En mét NB-sticker... :') Vanmorgen zag ik er één rijden.Stefan schreef:De Arriva 8061, 8063, 8064 en 8069 rijden momenteel vanuit Heinenoord rond, heeft te maken met de inbouw van Albatros 2 in de 8300's die in december over gaan naar DAV. :)
Zijn alle vier ex-Brabant wagens overigens, dus nog mooi rood/wit.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Het gaat niet om de reserve. Ik neem aan dat Michael bedoelt dat als Arriva twee nieuwe GTW's had aangeschaft in plaats van deze twee tweedehands Linten, er mogelijk minder vaak een treinstel defect zou zijn.MdJ schreef:Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.Michael schreef:Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vandaag een TCR lion's city op lijn 396.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
TCR is weer lekker bezig zeg... Het betreft trouwens de 466.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vandaag heb ik er zelfs een foto bij:
Untitled by Julien Otten, on Flickr
Rijd dus nog steeds vrolijk z'n rondjes op Aml-Mrb, de reizigers kijken er volgens mij niet meer van op. Snap ik
Untitled by Julien Otten, on Flickr
Rijd dus nog steeds vrolijk z'n rondjes op Aml-Mrb, de reizigers kijken er volgens mij niet meer van op. Snap ik
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vandaag liefst een heel IRM-viertje in de 559, dat was toch wel aardig aan de krappe kant. Vooral bij het uitstappen als de ene helft van de trap nog vol staat met reizigers en de uitstappers zich daar langs mogen wringen. Zo breed zijn de trappen in VIRM-1 immers niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Dat bedoel ik inderdaad.reisthijs schreef:Het gaat niet om de reserve. Ik neem aan dat Michael bedoelt dat als Arriva twee nieuwe GTW's had aangeschaft in plaats van deze twee tweedehands Linten, er mogelijk minder vaak een treinstel defect zou zijn.MdJ schreef:Waarom? Het is geen super druk lijntje. Om zo veel mogelijk treinen te kunnen rijden tegen zo weinig mogelijk geld, rijden ze zonder reserve. Ze kunnen zo in een paar uurtijd een treinstel uit Zutphen, Winterswijk, Leeuwarden of Groningen halen en daar is de Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel destijds (en momenteel) mee akkoord gegaan.Michael schreef:Er is weer eens een Lint kapot. Volgens mij had Arriva er beter aan gedaan om 2 nieuwe treinstellen aan te schaffen.julsteren schreef:Al de hele middag weer een GTW gezien tussen Almelo en Mariënberg.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ik had gisteren een ICM 6 in de 839.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten