Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ArrivaBas schreef:Check: een Dordtse Hybride onderweg naar Kralingse Zoom op de 88 (rond 16:15). Ik reed 'm tegemoet op de A16.
die rijdt er echt al weken op de 88. Elke dag zie ik het op Kralingse Zoom en zodra die generator/motor aan is, maken ze echt veel lawaai!
Van buiten dus?
Zal binnenin iets minder zijn..
Zoals al eerder geschreven.. naast wat Stefan schrijft lijkt mij de mate van de stand van het gaspedaal bij acceleratie van belang..
Ik heb dat bij een Prius II ook ervaren.. als je een beetje snel en relatief diep het gaspedaal intrapte vanuit de EV mode (en je dus direct relatief veel vermogen vraagt) jankte de motor het ook uit.. (mede door de CVT die dan zijn vaste toerental heeft). Enfin, blijft natuurlijk ook een overgang.. van (relatief) geluidloos naar brandstofmotor..
De hybrides uit Dordrecht en Leiden zijn sowieso al niet zo goed met elkaar te vergelijken gezien het twee verschillende typen hybride bussen zijn: de bussen in Leiden zijn serie-hybrides en de bussen in Dordrecht parallel-hybrides. In de Dordtse bussen hoor je dus steeds de motor aanslaan want die is uit wanneer er elektrisch gereden wordt. Het geluid wat daardoor veroorzaakt wordt heb je in Leiden niet gezien daar de elektromotor wordt aangedreven door de dieselmotor, waardoor je dus niet een motor hebt die steeds uit en weer aan gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:De hybrides uit Dordrecht en Leiden zijn sowieso al niet zo goed met elkaar te vergelijken gezien het twee verschillende typen hybride bussen zijn: de bussen in Leiden zijn serie-hybrides en de bussen in Dordrecht parallel-hybrides. In de Dordtse bussen hoor je dus steeds de motor aanslaan want die is uit wanneer er elektrisch gereden wordt. Het geluid wat daardoor veroorzaakt wordt heb je in Leiden niet gezien daar de elektromotor wordt aangedreven door de dieselmotor, waardoor je dus niet een motor hebt die steeds uit en weer aan gaat.
I got it. Thanx. Volvo moet ook eens serie-hybrides gaan maken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer schreef:
I got it. Thanx. Volvo moet ook eens serie-hybrides gaan maken.
Welnee. Laatst las ik dat het verbruik van die Van Hools toch wel tegenvalt terwijl ik toch met enig beleid bijna 1 op 5 haalde in zo'n Volvo. In stadsverkeer mind you; weliswaar geen topdrukte maar wel bij elke halte stoppen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Voor lijn 2 in Enschede in de laatste 4 maanden deden de Twentse (parallel) hybrides gemiddeld 0.35L/km. De diesels (in de laatste 4 maanden; ook op lijn 2) deden gemiddeld ook 0.35L/km. Het probleem lag hier dan ook bij het gewicht: 14.000 kg voor een hybride vs 10.000kg voor een dieselambassador.
nvdw schreef:Welnee. Laatst las ik dat het verbruik van die Van Hools toch wel tegenvalt terwijl ik toch met enig beleid bijna 1 op 5 haalde in zo'n Volvo. In stadsverkeer mind you; weliswaar geen topdrukte maar wel bij elke halte stoppen.
Kan ik beamen! Laatst op een avondje lijn 4 in Dordt, heb ik de 1 op 5,7 kunnen halen... Airco uit, 1 serie lampen aan binnen en heel rustig (en veel en zo lang mogelijk op de accu's) optrekken. :D 't Kán dus wel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
nvdw schreef:Welnee. Laatst las ik dat het verbruik van die Van Hools toch wel tegenvalt terwijl ik toch met enig beleid bijna 1 op 5 haalde in zo'n Volvo. In stadsverkeer mind you; weliswaar geen topdrukte maar wel bij elke halte stoppen.
Kan ik beamen! Laatst op een avondje lijn 4 in Dordt, heb ik de 1 op 5,7 kunnen halen... Airco uit, 1 serie lampen aan binnen en heel rustig (en veel en zo lang mogelijk op de accu's) optrekken. :D 't Kán dus wel.
Nu nog met een Wright of Amba rijden, dan weet je de toegevoegde waarde.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dat zou vreemd zijn, want er rijden uitsluitend 8400-ambassadors in Rivierenland en Juijn heeft geen ambassadors in het materieelbestand zitten. Wellicht bedoel je een 8000-serie rood/witte-ambassador? Maar die zijn gewoon bij Arriva begonnen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dat zou vreemd zijn, want er rijden uitsluitend 8400-ambassadors in Rivierenland en Juijn heeft geen ambassadors in het materieelbestand zitten. Wellicht bedoel je een 8000-serie rood/witte-ambassador? Maar die zijn gewoon bij Arriva begonnen.
Hij had toch echt de Rood- witte Veolia Brabant- kleuren. Misschien ergens een materieelwisseling?
De kleuren van de Arriva en Veolia bussen waren exact gelijk in de vorige Brabantse concessie. Ga er dus maar vanuit dat het een 8xxx-Amba van Arriva was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:De kleuren van de Arriva en Veolia bussen waren exact gelijk in de vorige Brabantse concessie. Ga er dus maar vanuit dat het een 8xxx-Amba van Arriva was.