Ik moest gisteren van Apeldoorn naar Nijmegen Dukenburg, heb maar de 331 genomen. Was een grote chaos in de avondspits op Arnhem. :') En terug omdat het toch gratis is voor mij, lijn 7 naar Nijmegen CS gepakt (soort laatste afscheidsrondje :)) en daarna de 300 terug naar Arnhem gepakt. Zodat ik precies de laatste stadsbus in Apeldoorn had.Frank schreef:Ik gok dat er vrijdag geen hond in de vervangende NS-stopbussen zit. Waarschijnlijk verlies je er zelfs van Arnhem naar Nijmegen Lent amper tijd mee door de 331 te nemen (waarschijnlijk wel wat geld...).
OVer je reiservaringen in oktober 2015
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Door een defect aan het spoor vanochtend reden er minder treinen tussen Den Haag HS, Laan van NOI, Voorburg en Den Haag Centraal. Wat er defect was weet ik niet, maar volgens de AV leek alleen de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] opgeheven te zijn. De [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] reed daarnaast flink in de vertraging, ook door een eerdere sein- en wisselstoring tussen Schiedam en Den Haag.
Ik was daarom maar met de Sprinter naar Leiden gegaan en aldaar dan de 725 tot Schiphol. Op Schiphol werd de 5725 aangekondigd met +10 en de omroep dat deze trein overvol was. En dat bleek ook wel, want deze reed met een losse SLT-4
Ik was daarom maar met de Sprinter naar Leiden gegaan en aldaar dan de 725 tot Schiphol. Op Schiphol werd de 5725 aangekondigd met +10 en de omroep dat deze trein overvol was. En dat bleek ook wel, want deze reed met een losse SLT-4
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Nee, ik kreeg een lift *bus* .fogeltje schreef:Je hebt een rijbewijs en auto? *bus*
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Leek op een probleem waardoor er geen materieel vanaf de Binckhorst voorgebracht kon worden op Den Haag Centraal/Den Haag HS, wat ik zo observeerde op Den Haag Centraal.Etienne schreef:Door een defect aan het spoor vanochtend reden er minder treinen tussen Den Haag HS, Laan van NOI, Voorburg en Den Haag Centraal. Wat er defect was weet ik niet, maar volgens de AV leek alleen de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] opgeheven te zijn. De [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] reed daarnaast flink in de vertraging, ook door een eerdere sein- en wisselstoring tussen Schiedam en Den Haag.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Dat verklaart ook wel waardoor er wel treinen uitvielen vanuit Den Haag (de vroege opstart daar), maar richting Den Haag eigenlijk alles reed. Eigenlijk zie ik bv. richting Den Haag alleen één opgeheven [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] in Utrecht wat best de kerende trein van eentje die in Den Haag had moeten opstarten kan zijn geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Gisterochtend was 't een rommeltje op het spoor.
Toen ik in mijn [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] zat, zag ik dat mijn aansluitende [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] op Sloterdijk van 07:32 was uitgevallen. Dit werd ook heel netjes omgeroepen door de HC, die aanraadde om via Schiphol te reizen. Dus dan een extra combo van de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie].
Op Sloterdijk riep de adviseerde de omroepster reizigers naar Den Haag met de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] te reizen... *zucht* Dan ben je dus langer onderweg...
Overigens werd op Sloterdijk ook door een slecht verstaanbare omroep meegedeeld dat metro 51 en 54 niet reden. Uiteraard geen alternatieven aangeboden voro de 51. ;)
Toen ik in mijn [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] zat, zag ik dat mijn aansluitende [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] op Sloterdijk van 07:32 was uitgevallen. Dit werd ook heel netjes omgeroepen door de HC, die aanraadde om via Schiphol te reizen. Dus dan een extra combo van de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie].
Op Sloterdijk riep de adviseerde de omroepster reizigers naar Den Haag met de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] te reizen... *zucht* Dan ben je dus langer onderweg...
Overigens werd op Sloterdijk ook door een slecht verstaanbare omroep meegedeeld dat metro 51 en 54 niet reden. Uiteraard geen alternatieven aangeboden voro de 51. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Ik was toestraks getuige van de creativiteit van de dienstdoende treindienstleider die Breda bediende:
Trein 3660 was op tijd in Breda. Maar de machinist die met die trein verder moest zat in de 1957 die +25 had. 3660 werd toen door een rangeerder die toevallig aanwezig was op Breda helemaal naar het puntje van spoor 5 gereden zodat de 1957 ook op spoor 5 binnen kon komen. Vervolgens werd de 1959 die vlak achter de 1957 zat binnengenomen op spoor 7. Uiteindelijk is e 3660 met +18 vertrokken. Gevolgd door de 1957 die inmiddels al +44 had en ik had toen al het vermoeden dat die in Eindhoven opgeheven zou gaan worden wat net bevestigd wordt door http://www.ovtijden.com. En als laatste is de 1959 met +16 vertrokken. Alleen door deze oplossing werd het treinverkeer richting Roosendaal/Rotterdam dus wel gehinderd. Voor de inrijder stond een goederentrein te wachten. En daarachter de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal en daarachter de sprinter vanuit Utrecht. Op dit soort momenten mis je de 2 sporen die nu tijdelijk buiten dienst zijn dus wel.
Trein 3660 was op tijd in Breda. Maar de machinist die met die trein verder moest zat in de 1957 die +25 had. 3660 werd toen door een rangeerder die toevallig aanwezig was op Breda helemaal naar het puntje van spoor 5 gereden zodat de 1957 ook op spoor 5 binnen kon komen. Vervolgens werd de 1959 die vlak achter de 1957 zat binnengenomen op spoor 7. Uiteindelijk is e 3660 met +18 vertrokken. Gevolgd door de 1957 die inmiddels al +44 had en ik had toen al het vermoeden dat die in Eindhoven opgeheven zou gaan worden wat net bevestigd wordt door http://www.ovtijden.com. En als laatste is de 1959 met +16 vertrokken. Alleen door deze oplossing werd het treinverkeer richting Roosendaal/Rotterdam dus wel gehinderd. Voor de inrijder stond een goederentrein te wachten. En daarachter de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal en daarachter de sprinter vanuit Utrecht. Op dit soort momenten mis je de 2 sporen die nu tijdelijk buiten dienst zijn dus wel.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Het zou eens tijd worden, ze zijn in Gouda eindelijk begonnen met het schilderen van de perronoverkappingen. Dat zijn ze volgens mij al niet meer sinds de Tweede Wereldoorlog...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Lijn 3 Enschede-glanerbrug heeft vanmiddag even niet gereden vanwege een anti-azc demonstratie
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Ja ... eind jaren 90 van den vorige eeuw hebben de perronoverkappingen ook een likje verf gehad hoor.Bee schreef:Het zou eens tijd worden, ze zijn in Gouda eindelijk begonnen met het schilderen van de perronoverkappingen. Dat zijn ze volgens mij al niet meer sinds de Tweede Wereldoorlog...
En op station Rotterdam Alexander zijn de schilders ook al bezig.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
NS kennende wordt de boel binnenkort dus gesloopt? (A)
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Met het tempo dat men in Gouda verbouwt zal dat wel ergens in 2045 het geval zijn. De overkappingen die niet zijn vervangen bij de verbouwing zijn dus blijkbaar al bijna twintig jaar niet meer onderhouden. De achteruitgang is ook nog zo'n stuk schandaal waar al anderhalf jaar geen vooruitgang wordt geboekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Er is wel een schouwburg en een stadhuis verschenen aan de noordkant *O*
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Joh tegen die tijd hebben we denk ik wel weer een oorlogje gehad en kunnen ze dat net zo goed meenemen in de wederopbouwplannen.Bee schreef:Met het tempo dat men in Gouda verbouwt zal dat wel ergens in 2045 het geval zijn. De overkappingen die niet zijn vervangen bij de verbouwing zijn dus blijkbaar al bijna twintig jaar niet meer onderhouden. De achteruitgang is ook nog zo'n stuk schandaal waar al anderhalf jaar geen vooruitgang wordt geboekt.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015
Ah dat was er dus aan de hand. Ik vond het al zo'n puinhoop om te zien toen ik er langs liep. De rangeerder is niet toevallig aanwezig, maar is zo'n 18 uur per dag. En deze puinhoop wordt alleen weer veroorzaakt door de vage dienstroosters van de NS en bewijst in mijn ogen weer het nut van treingebonden personeel....Michael schreef:Ik was toestraks getuige van de creativiteit van de dienstdoende treindienstleider die Breda bediende:
Trein 3660 was op tijd in Breda. Maar de machinist die met die trein verder moest zat in de 1957 die +25 had. 3660 werd toen door een rangeerder die toevallig aanwezig was op Breda helemaal naar het puntje van spoor 5 gereden zodat de 1957 ook op spoor 5 binnen kon komen. Vervolgens werd de 1959 die vlak achter de 1957 zat binnengenomen op spoor 7. Uiteindelijk is e 3660 met +18 vertrokken. Gevolgd door de 1957 die inmiddels al +44 had en ik had toen al het vermoeden dat die in Eindhoven opgeheven zou gaan worden wat net bevestigd wordt door http://www.ovtijden.com. En als laatste is de 1959 met +16 vertrokken. Alleen door deze oplossing werd het treinverkeer richting Roosendaal/Rotterdam dus wel gehinderd. Voor de inrijder stond een goederentrein te wachten. En daarachter de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal en daarachter de sprinter vanuit Utrecht. Op dit soort momenten mis je de 2 sporen die nu tijdelijk buiten dienst zijn dus wel.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten