Pagina 10 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: za 20 feb 2016, 19:31
door groningen
Paar weken geleden van omgeving Alkmaar naar Groningen via Utrecht.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: za 20 feb 2016, 21:25
door Aking
euh? :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 12:31
door PatrickM
-o-
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 13:10
door Stefan
Misschien handig om te zeggen dat de 436 niet bij de halte Vaanweg stopt, dat dát juist de misser is. ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 13:10
door waldo79
En wat is daar verkeerd aan?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 13:25
door Stefan
De 436 stopt sowieso nooit bij die halte. :') :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 15:28
door bartjemestrom
Stefan schreef:De 436 stopt sowieso nooit bij die halte. :') :P
Ik moest het als onbekende in die regio ook even opzoeken wat er fout was.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 23 feb 2016, 19:11
door Milco
Bij de actuele vertrektijden op de NS-website staat in Zwolle de Sprinter naar Utrecht van 19.21 aangekondigd op spoor 13. Is dit niet een van de sporen waar het Kamperboemeltje vertrekt en is dat niet te kort voor een DDZ?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 23 feb 2016, 19:17
door Daniel
Kamperboemeltje vertrekt van spoor 12, 13 heeft gelukkig wel bovenleiding in ieder geval. Is trouwens 93 meter in nuttige lengte en een DDZ-IV is 100,1 meter. Met dat verschil van 7 meter zou die DDZ best langs het perron kunnen passen maar moet de machinist allicht even uitstappen om het sein te kunnen zien (nuttige lengte is immers altijd korter dan de fysieke lengte van een perronspoor)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 21:29
door willie
Daniel schreef:Kamperboemeltje vertrekt van spoor 12, 13 heeft gelukkig wel bovenleiding in ieder geval. Is trouwens 93 meter in nuttige lengte en een DDZ-IV is 100,1 meter. Met dat verschil van 7 meter zou die DDZ best langs het perron kunnen passen maar moet de machinist allicht even uitstappen om het sein te kunnen zien (nuttige lengte is immers altijd korter dan de fysieke lengte van een perronspoor)
Een ding weet ik zeker: een paar weken terug werd spoor 13 plots benut als vertrekspoor van een ter vervanging van een defecte DDZ ingezette vierdelige koploper als sprinter naar Utrecht. En inderdaad: de reizigersdeuren pasten nipt langs het perron. Helaas lukte het prorail niet om de wissels zo om te zetten dat de IJsselbrug vanaf spoor 13 kon worden bereikt..

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: vr 26 feb 2016, 20:34
door Daniel
Achja, da's ook maar een klein stukje verder rijden :P https://twitter.com/mauritswever/status ... 3420077057

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: za 27 feb 2016, 22:37
door cassie127
NS is zonder aankondiging gestopt met de rss feeds voor o.a. vertstroingen & werkzaamheden -o-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: za 27 feb 2016, 23:28
door Geert

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: vr 04 mar 2016, 12:08
door Daelea
Onhandige misser op (zoals het lijkt) alle DRIS'en in ZHN: zodra een bus op het eindpunt aangekomen is, en aangemeld is als de volgende rit, staat deze rit als 'nu vertrekkend' op de DRIS, ook al is het geplande vertrek pas over een minuut of vijf. Op Leiden Centraal zijn er zo altijd ongeveer 10 vertrekkende bussen volgens de DRIS, en een kerende 365 op het Alrijne Ziekenhuis wordt ook overal langs de route aangegeven als een actuele rit (die dus ongeveer 7 minuten te vroeg zou rijden). :(

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: vr 04 mar 2016, 12:26
door Stefan
In DAV het zelfde probleem, ritten worden soms wel eens aangegeven tot -50 ofzo. :P Ik denk dat ze bij de nieuwe datasets de tijdhaltes zijn 'vergeten'.... :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: vr 04 mar 2016, 19:42
door Daniel
Nog wel een geinige eerder deze week op het grote RailTV scherm in de hal van station Amersfoort. Dat stond die ochtend grotendeels op zwart met in het midden de volgende melding.

BERICHT VOOR REIZIGERS
<Type hier uw titel>
<Type hier uw omschrijving>

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 18:38
door JWM
Hoe worden eigenlijk de overstaprichtingen in SGM gegenereerd? In de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] richting Hooddorp wordt tegenwoordig bij Amsterdam Centraal omgeroepen dat hier overgestapt kan worden richting o.a. Schiphol Airport :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 18:57
door Daniel
Volgens mij zit er gewoon een lijstje standaard overstaprichtingen per knooppunt in het RIS van SGM. Zo krijg je op Schiedam Centrum afkomstig uit Rotterdam Centraal ook te horen dat je daar kunt overstappen op het metronetwerk van Rotterdam, een overstap die me in die richting niet zo vaak gemaakt lijkt te worden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 19:07
door dylanwild94
Ik stap regelmatig over op de metro op Sdm. als ik uit de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] of [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] kom die richting Ddr gaan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 19:37
door Hageneis
dylanwild94 schreef:Ik stap regelmatig over op de metro op Sdm. als ik uit de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] of [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] kom die richting Ddr gaan.
Maar die gaat dan ook richting Rtd in plaats van dat die er uit afkomstig is.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 19:38
door Daniel
@Dylanwild94: Ja dat is de logische richting om in Schiedam over te stappen, ik had het over treinen die beginnen in Rotterdam. Er zullen maar weinig reizigers op Rotterdam Centraal in de [serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Haven (- Hoek van Holland Strand)4100[/serie] of [serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Maassluis West4200[/serie] stappen om vervolgens in Schiedam weer de metro te nemen, die stappen wel gelijk in Rotterdam in de metro.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 20:03
door verfmeer
Toch is het richting Spijkenisse (en in de toekomst Hoek van Holland) wel logisch. De trein is sneller dan de metro, helemaal als je al in de trein zit.
Ter vergelijking: Rotterdam Blaak-Schiedam Centrum is 10 minuten met de trein, en 13 minuten met de metro.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 20:51
door Daniel
Ja, als je al in de trein zit wel ja. Daarom is het wel te verwachten dat er overgestapt wordt uit treinen vanuit de richting Dordrecht, maar reizigers die op Rotterdam Centraal instappen zie ik niet zogauw eerst de trein nemen om vervolgens weer op Schiedam op de metro te stappen. Alleen al omdat de trein voor zo'n kort stukje relatief duur is in vergelijking met de metro.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 21:41
door JWM
Als je op Rotterdam Centraal staat en je wil bijvoorbeeld naar Pernis is de trein naar Schiedam en daar de metro helemaal geen gekke reisroute.

In de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] werd trouwens bij Weesp ook omgeroepen dat je kan overstappen richting Schiphol terwijl er dit weekend geen treinen rijden over de Zuidtak. Dit werd ook niet gecorrigeerd door het treinpersoneel, die maken zichzelf op deze manier wel een beetje overbodig.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 21:44
door ODRAIL
Dat handmatig omroepen is dan ook te veel moeite :? .

Zo word er in de serie [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] omgeroepen dat je in Baarn kunt overstappen op de trein naar Amersfoort. Alleen er word niet bij vermeldt dat je 29 minuten moet wachten.