OVer je reiservaringen in februari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

De t2025 vertrok vandaag met drie minuutjes vertraging in Gouda.

Een paar seconden na vertrek kwam een dame met een pittig kort kapsel naar mij toe met de vraag of de trein ook in Woerden zou stoppen. Eh, nee dus. Ik denk dat ze het nog steeds niet gelooft :')

Vervolgens zei de machinist dat hij een poging ging doen de vertraging er uit te rijden en dat iedereen zich goed vast moest houden, want op de maximale snelheid is Gouda - Utrecht niet comfortabel. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:een dame met een pittig kort kapsel
Ellie Lust? :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:
Bee schreef:een dame met een pittig kort kapsel
Ellie Lust? :')
Ja zoiets, maar dan nog met een lekker rood verfje erin, want dan ben je jeugdig etc.

Anyway, vandaag een 1e klas rondje Thuis - Utrecht - Keulen - Brussel - Schiphol - Thuis gedaan, waarbij eigenlijk alleen de rit Utrecht - Keulen een vervelend verhaal werd.

Op het moment dat de trein vertrekgereed was in Arnhem, iets te laat, rond 9:10, werd bekend dat er twee defecte treinen tussen Zevenaar en Emmerich stonden en dat het vertrek voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. De trein zat vol wintersporters waarvan sommige met loeistrake overstappen dus dat werd een hoop gestrest en gedonder en de conducteurs waren nergens te bekennen. Uiteindelijk werd de vertrektijd 9:45, dus +35. De bistro bleef overigens ook de hele rit gesloten, dus dat was ook fun fun fun.

In de coupé was er clubje dames die dachten dat als ze met de auto naar Mannheim gingen hun aansluiting daar nog wel konden halen. Ik geloof niet dat je auto Keulen - Frankfurt Flughafen in een uur doet zoals de ICE dat wel kan, dus dat moest toch maar even uit hun hoofd gezet worden. Het reisplan was echter zo dat ze maar 7 minuten in Mannheim en 10 minuten in München hadden om met de laatste trein van de dag een obscuur station in Noord-Italië te bereiken. Heb maar geadviseerd naar München af te reizen, daar de informatiebalie te bezoeken en te vragen om een omboeking en hotelovernachting. Om ze daarna tot Keulen zoet te houden heb ik maar stukken van mijn exemplaar van de Volkskrant uitgedeeld, hadden ze in ieder geval wat afleiding in plaats van maar te kakelen over "schande schande schande" :P

Vervolgens een dame die naar Davos moest en ook zo'n beetje op instorten stond. Daar heb ik maar even aan gevraagd of ik mocht helpen een oplossing te zoeken, dus ben ik maar even naast haar gaan zitten om een nieuw reisadvies te maken. Uiteindelijk zou ze zelfs met de vertraging (vermoedelijk +20 in Basel door de stop van een kwartier in Mannheim) nog op dezelfde tijd in Davos aankomen en anders een uur later. Het beloofde kopje thee ging echter niet door, want de bistro was dus dicht :(

De rest van de dag ging eigenlijk probleemloos. Wel hebben ze in Liège een afgesloten perrondeel op spoor 3 gemaakt voor de Thalys, maar de hekken tussen spoor 2 en 3 zijn zo laag dat je er met gemak overheen kan springen. En duiven lopen er gewoon onderdoor.

De situatie in Brussel-Zuid is ook nog steeds onveranderd met de afgesloten sporen 3 t/m 6. Alle hekken met zwart plastic staan er nog net zoals de mannetjes van Securail, al mag je nu weer meer roltrappen gebruiken dan eind december het geval was, toen je bijvoorbeeld de perrons alleen via de Zuidtunnel mocht verlaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door huibe »

Ben net gecontroleerd door boa's in burger. Toen ik vroeg naar legitimatie werd er verontwaardigd gereageerd. Ze hadden toch omgeroepen dat ze in burger zouden controleren!

(Ik had de omroep maar half gehoord. Ik had alleen gehoord dat er S&V zou langskomen)

Sinds wanneer gebeurt dit?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Geert »

Werd de legitimatie wel getoond? Zelfs als ze het al omgeroepen hebben vind ik dat een BOA in burger wel wat bescheidener mag zijn als er om legitimatie wordt gevraagd. Iedereen kan wel beweren opsporingsambtenaar te zijn...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Als ik het goed heb MOET een opsporingsambtenaar in burger zich altijd op verzoek (of zelfs ongevraagd) legitimeren.

Uitzonderingen zijn als dit direct de veiligheid in gevaar brengt of dat soort zaken.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hendrik »

De boa's van de RET en HTM laten soms uit zichzelf de legitimatie al zien. En als je er om vraagt, is dat nooit een probleem. Althans, dat is mijn ervaring.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door huibe »

Legitimatie werd met tegenzin getoond. Zijn collega had het geweldsinstructie teken iig om zijn nek hangen. Die was al iets beter bekend.

Die regels zijn mij bekent. Theoretisch mag ik zelfs een conducteur in uniform om zijn legitimatie vragen. Iets wat ik nog nooit heb gedaan.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Geweldsinstructieteken? Bedoel je niet gewoon het BOA-teken? (A)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door huibe »

Ow is dat een algemeen boa teken :oops:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Michael »

Hendrik schreef:De boa's van de RET en HTM laten soms uit zichzelf de legitimatie al zien. En als je er om vraagt, is dat nooit een probleem. Althans, dat is mijn ervaring.
Ik had een tijd terug in RandstadRail lijn 4 controle door een controleur in burger en die had zijn legitimatie gewoon om zijn nek hangen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Dat hebben controleurs bij de RET ook vaak.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Jef400 »

Bij de HTM tref ik ze regelmatig met legitimatie om hum broek hangen. Geen problemen mee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Z2N »

huibe schreef:Ben net gecontroleerd door boa's in burger. Toen ik vroeg naar legitimatie werd er verontwaardigd gereageerd. Ze hadden toch omgeroepen dat ze in burger zouden controleren!

(Ik had de omroep maar half gehoord. Ik had alleen gehoord dat er S&V zou langskomen)
Als je gecontroleerd bent in burger is dat niet specifiek omgeroepen, de V&S'ers in burger komen namelijk in actie samen met gewone V&S-teams. Omdat de gele jassen nogal opvallen gebeurt het regelmatig dat bepaalde kwaadwillende personen/groepen naar andere plekken in de trein schieten. De ongemarkeerde V&S'ers zorgen dan voor de afhandeling van dit soort groepen, als ze tijd over hebben kunnen ze gewone V&S'ers ontlasten. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag nog een gesprek gehad met een ongemarkeerde V&S'er, en die wist mij uit te leggen dat hij een half uurtje later met vier man ongemarkeerd en drie man gemarkeerd de sprinters in/rond Alm zou controleren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door julsteren »

Net weer een heerlijke terugreis gehad van Alkmaar naar Borne. Tot Amsterdam alles prima, om 19:01 zat ik met m'n maat in de IC Hannover aan de Bitburger, ging allemaal maar traag tot Amersfoort (vooral lang sukkelen rond Naarden-Bussum), in Amersfoort uitgestapt om mijn maat uit te zwaaien richting Zwolle, hij ging met de sprinter van 19:47 (als ik het goed heb [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]). Dat ding reed trouwens met VIRM. Daarna kon ik gewoon weer terug de IC Hannover in, want die stond er nog, tot Barneveld gare du nord zaten we achter de CXX trein naar Ede, dus dat liep ook al wat vertraging op, in Apeldoorn mocht de Sprinter naar Almelo eerst, daarna kwam de IC [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] naar Enschede binnen. Dus gouw naar de overkant gerend, die haalde in Deventer de Sprinter weer in *O* ! In Almelo dus nog de 21:00 + 5 SPR naar Enschede gepakt voor de heimatrun. En in Borne voor de spoorwegovergang weer moeten wachten voor de IC Hannover, moest wel even lachen :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hendrik »

Zojuist een enkele SG3 als metro E ri. Leidschenveen van 7.03 uur. Gelukkig is het voorjaarsvakantie en is die 'extra' rit niet zo druk als de andere ritten op lijn E rond deze tijd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Meltrain »

Om 15:00 kwam op spoor 3 te Rotterdam Centraal een Thalys uit zuidelijke richting binnen. :? Ik vraag me af wat daar de bedoeling van was, want zo ver ik kon zien was spoor 11 gewoon leeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:Ik vraag me af wat daar de bedoeling van was.

Vermoedelijk mensen uit laten stappen :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Durashift »

Aking schreef:
Meltrain schreef:Ik vraag me af wat daar de bedoeling van was.

Vermoedelijk mensen uit laten stappen :Y
.. en instappen denk? Als de spoorwijziging goed gecommuniceerd is.. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Voor zover mij bekend mag de Thalys niet voor reizen Rotterdam - Schiphol - Amsterdam gebruikt worden :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Aking schreef:Voor zover mij bekend mag de Thalys niet voor reizen Rotterdam - Schiphol - Amsterdam gebruikt worden :)
Je kan/kon er bij NMBS Europe online tickets voor kopen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Je kunt ze tegenwoordig ook aan het loket kopen. Maar dat kost een vermogen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door reisthijs »

Bee schreef: Je kan/kon er bij NMBS Europe online tickets voor kopen...
Ook te koop bij NS hinternationa(a)lspeed. Als je er tenminste €21 voor over hebt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten