OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Het SGM2-losrijverbod zal binnenkort wel weer actief worden, daar krijg je allerlei creatieve ingrepen door :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Wanneer gaat die handel eigenlijk buiten dienst? Want de eerste zijn ook alweer tegen de 40 jaar.
🍉
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Dan moet de ns maar weer een nieuwe treinen gaan bestellen.... voordat ze weer te laat zijn (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
SLT VI in de [serie=Stoptrein|2016|Gouda - Leiden Centraal19500[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Gouda - Alphen a/d Rijn9500[/serie] bijvoorbeeld. kan je een kanon in afschieten en nog niemand raken.Suus schreef:Het SGM2-losrijverbod zal binnenkort wel weer actief worden, daar krijg je allerlei creatieve ingrepen door :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
De draaistelrevisie van SGM-II is recenter dan van SGM-III, maar ik verwacht eigenlijk dat ze tegelijkertijd uit dienst gaan vanaf 2018.Hainje schreef:Wanneer gaat die handel eigenlijk buiten dienst? Want de eerste zijn ook alweer tegen de 40 jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Toevallig hebben ze al vervanging besteld voor die meuk in 2018 uit dienst gaat (A) . Welgeteld 118 Sprinters komen binnen een paar jaar bij CAF vandaan. :Ycassie127 schreef:Dan moet de ns maar weer een nieuwe treinen gaan bestellen.... voordat ze weer te laat zijn (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Vanochtend viel een ochtendrit op lijn 13 naar Dordrecht uit. En de rit 2 minuten erna reed met slechts een Irisbusje :X ...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
De Brabantlinervolvo (7280) rijdt op lijn 132 van Breda naar Tilburg nu. Zal zo ook wel weer zo terugkomen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Veel mensen die vandaag op spoor 9 stonden te wachten in Zwolle omdat er een defecte trein was en de trein van 16:49 naar Enschede met slechts 1x dm90 vertrok ipv 3x dm90. Gaat de hele dag al lekker op dit traject :N
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
In de spits is het meer dan nodig (vanmorgen nog zeker 50 staanplaatsen in mijn 19500), en in de daluren is het lastig uitwisselen daar er op de eindpunten van de (1)9500 niet echt veel series keren waarmee je kan uitwisselen.dylanwild94 schreef:SLT VI in de [serie=Stoptrein|2016|Gouda - Leiden Centraal19500[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Gouda - Alphen a/d Rijn9500[/serie] bijvoorbeeld. kan je een kanon in afschieten en nog niemand raken.Suus schreef:Het SGM2-losrijverbod zal binnenkort wel weer actief worden, daar krijg je allerlei creatieve ingrepen door :')
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Is een materieelrit naar Goverwelle niet mogelijk dan?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Kan wel, maar dan wissel je SLT-VI met SLT-VI uit. Bovendien ben je dan meer materieel kwijt, daar er in Gouda maar in vier minuten gekeerd wordt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
De 9700 staat 16 minuten op Goverwelle te wachten. In die tijd zou het mogelijk moeten zijn om de SGm van de 9700 naar Gouda te rijden, daar de SLT op te halen en weer terug te rijden. En als dat niet lukt vanwege andere treinen kan je altijd een trein aan het begin of einde van de spits op Gouda laten eindigen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Volgend jaar zou dat wel anders gaan, als Arriva de sprinters in Limburg gaat rijden.Milco schreef:Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Die 16 minuten is inclusief het omrijden via het keerspoor. Maar de belangrijkste vraag: welk doel dien je hiermee? Een SLT-VI voor een SLT-IV of SGM-III omwisselen zodat je met minder overcapaciteit in de daluren rijdt kost meer moeite dan het je oplevert in dit geval.verfmeer schreef:De 9700 staat 16 minuten op Goverwelle te wachten.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Ik denk dat de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] dan gewoon te allen tijde doorrijdt naar Heerlen, in plaats van s' avonds niet te rijden tussen Sittard en Eindhoven. Arriva mag in principe geen stations overslaan op Maastricht - Sittard en Sittard - Heerlen van het PvE of Provincie. De NS is verplicht alle stations over te slaan. Ben benieuwd hoe dit vermijden van concurrentie uitpakt *O* .regenmaker schreef:Volgend jaar zou dat wel anders gaan, als Arriva de sprinters in Limburg gaat rijden.Milco schreef:Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Dan wordt de [serie=Intercity (vleugeltrein van 800)|2016|Heerlen - Sittard20800[/serie]/s23500 gewoon met ICM gereden uit de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie], of VIRM... hangt er net even vanaf, wát er in de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] terecht komt, nu hij gaat splitsen/combineren naar Venlo.ArrivaBas schreef:Ik denk dat de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] dan gewoon te allen tijde doorrijdt naar Heerlen, in plaats van s' avonds niet te rijden tussen Sittard en Eindhoven. Arriva mag in principe geen stations overslaan op Maastricht - Sittard en Sittard - Heerlen van het PvE of Provincie. De NS is verplicht alle stations over te slaan. Ben benieuwd hoe dit vermijden van concurrentie uitpakt *O* .regenmaker schreef:Volgend jaar zou dat wel anders gaan, als Arriva de sprinters in Limburg gaat rijden.Milco schreef:Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Problemen met combineren in Rotterdam leverden een losse IRM-IV in de 559 op, dat was toch ietwat knus. Overigens had de HC het erover dat het koppelen met de andere vier treinstellen mislukt was, dat lijkt me weer wat overdreven
Ook een nieuwe variant trouwens: 1e klasse werd vrijgegeven voor ouderen en slecht ter been zijnde reizigers. Andere reizigers met 2e klas kaartje werd expliciet gevraagd te gaan staan.
Ook een nieuwe variant trouwens: 1e klasse werd vrijgegeven voor ouderen en slecht ter been zijnde reizigers. Andere reizigers met 2e klas kaartje werd expliciet gevraagd te gaan staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Redelijk wat afwijkingen gespot in Tilburg, zoals vanmorgen streek Citea 8903 op lijn 6 en vanmiddag Ambassador 8283 op lijn 4 (via Amarant). Eerder deze week een Volans bus op lijn 140 en een stads Citea op lijn 141.
Eind vorige maand zag ik overigens Ambassador 8459 op lijndienst in het Gooi rijden. Ondanks dat Ambassadors in de reeks 8458-8501 van 2012 tot 2015 de dienst uitmaakten in het Gooi, heeft dit exemplaar er nooit gereden. Momenteel rijden er naast de ex-Veolia Ambassadors 5810-5843 enkel de 8483, 8486, 8501 en 8618 als extra om de stads- en streekdiensten compleet te maken, maar blijkbaar is één exemplaar hiervan dus ingewisseld voor de 8459.
Eind vorige maand zag ik overigens Ambassador 8459 op lijndienst in het Gooi rijden. Ondanks dat Ambassadors in de reeks 8458-8501 van 2012 tot 2015 de dienst uitmaakten in het Gooi, heeft dit exemplaar er nooit gereden. Momenteel rijden er naast de ex-Veolia Ambassadors 5810-5843 enkel de 8483, 8486, 8501 en 8618 als extra om de stads- en streekdiensten compleet te maken, maar blijkbaar is één exemplaar hiervan dus ingewisseld voor de 8459.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Ik ga ervanuit dat je de 8382 bedoeld? De 8283 bestaat namelijk niet.Jurre schreef:vanmiddag Ambassador 8283 op lijn 4 (via Amarant).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Niet in Nederland. Die serie loopt maar tot 8244.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
Ja, Bij Connexxion, maar niet bij Arriva. Jurre bedoelt de 8382, die de 8215 vervangt na een ernstige crash. (A)Klaasje schreef:Jawel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
VIRM-VI in de 1970, die nog steeds in Lage Zwaluwe stopt. Ik dacht dat het nu wel zo'n beetje klaar was daar.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38
En gisteren ook al een VRIM IV in de 1960.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten